Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Upgrade of niet?

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 08 jan 2019 15:20

Wat denk jij dat ik hard fietsen vind? En wat zou het moeten zijn?
bve schreef: 08 jan 2019 11:36
Spykerracing90 schreef: 07 jan 2019 21:24 Ik vind dat toch zo knap, 1x per week fietsen maar wel altijd 32 tot 34 in t uur. Rondjes van 20 km dan zeker. Serieus fietsen kan dat niet zijn in ieder geval.

On topic: verschil tussen alu en carbon merk je alleen tussen je oren, als je harder gaat fietsen is dat slechts tijdelijk van de moraal. Als die paar honderd grammen het verschil echt zouden maken kan je beter zelf wat lichter worden, dan rijd je volgens deze methode binnenkort 40 km/h en kan je zo het profpeloton in.
Volgens mij heb jij een erg vertekend beeld van wat hard fietsen is.
Wat ik in ieder geval vind is dat je niet per se harder gaat fietsen van een carbon fiets. Dat betekent niet dat je niet mag upgraden naar carbon...
Laatst gewijzigd door Spykerracing90 op 08 jan 2019 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 jan 2019 15:32

Als je het geld niet kan missen blijf je beter rondfietsen met je huidige fiets
Snelheid komt vooral uit je eigen benen.
Als je het geld daarentegen anders maar zou opdrinken, om maar iets te schrijven, dan is een fiets de betere besteding.
Met een goedpassende fiets die je ook nog eens mooi vindt ga je nog liever fietsen, iets wat je graag doet ga je meer doen, iets wat je veel doet ga je beter doen en beter doet ga je liever doen en zo is de cirkel rond.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 08 jan 2019 17:48

Lcsmet schreef: 08 jan 2019 15:32 iets wat je graag doet ga je meer doen, iets wat je veel doet ga je beter doen en beter doet ga je liever doen en zo is de cirkel rond.
:lol: voor op 't tegeltje
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 10 jan 2019 17:08

Lcsmet schreef: 08 jan 2019 15:32 Als je het geld niet kan missen blijf je beter rondfietsen met je huidige fiets
Snelheid komt vooral uit je eigen benen.
Als je het geld daarentegen anders maar zou opdrinken, om maar iets te schrijven, dan is een fiets de betere besteding.
Met een goedpassende fiets die je ook nog eens mooi vindt ga je nog liever fietsen, iets wat je graag doet ga je meer doen, iets wat je veel doet ga je beter doen en beter doet ga je liever doen en zo is de cirkel rond.
Eigenlijk is alleen als je fietst om in wedstrijden zo goed mogelijke uitslagen te behalen snelheid van belang.

hayes

hayes 10 jan 2019 20:48

Ergens kan ik je daar in volgen. Maar gewoon langs een verlaten weg eens een paar km knallen, kan toch ook heerlijk zijn? Of het gevoel om een uur lang 30+ te rijden zonder dat je benen ontploffen, geeft voldoening.
Aan de andere kant zijn de ritjes van een uurtje aan 26-27 soms even heerlijk.

Heb je spaarcenten genoeg voor een mooie, nieuwe fiets?
Denk je veel voldoening uit die fiets te halen?
Dan koop je hem.

Maar ik rij even graag met m'n alu fiets met 32mm banden als met m'n carbon racefiets.

Plaats reactie