Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

kader trek - specialized - canyon

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 28 dec 2018 20:07

Ik ben gisteren gevallen in de afdaling van de Trieu en tegen een betonnen duiker terecht gekomen. Kader Specialized Allez 17 is dubbel toe geplooid en volledig doorgescheurd. In mijn handgespaakt voorwiel, wat de eerste impact had, zit slechts een kleine deuk. Het kader heeft blijkbaar de grootste klap opgevangen. Na een volledige salto voorwaarts ben ik geland in de berm, zonder al te ernstige blessures.

Ik heb dus een nieuw kader nodig, en een nieuw voorwiel voor de zekerheid. Ik zie echter geen klaar in de vele modellen en ik wil snel terug op de fiets zitten. Vandaar dat ik jullie expertise vraag.

Ik fiets een 10.000km per jaar. Ik rijd het hele jaar door en dit op parcoursen in Vlaanderen en Wallonië, vaak 150km+. Nijdige hellingen al dan niet met kasseien, maar ook iets langere in de Ardennen. Ieder jaar doe ik ook een fietsvakantie waarin ik 6 dagen op een rij +200km fiets met midden en hooggebergte.

Comfort op de fiets is dus belangrijk voor de lange ritten. Ik heb een hernia, maar hou toch een redelijk lage positie aan op de fiets.

Mijn oog viel op de Trek Domane alu kader omdat Specialized niet meer de speciale las gebruikt op zijn Allez. Canyon behoort ook tot mijn favorieten. Ik vind wel dat de kaders prijzig zijn als je ze vergelijkt met afgewerkte fietsen. Mijn fietsenmaker heeft er geen probleem mee als ik zelf een kader aanbreng.

Wat raden jullie aan?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 dec 2018 21:50

Ga eens langs bij Wim De Vos in Oosterhout, Breda.
Nu gesloten maar is vanaf 2 januari terug open.
Hij heeft redelijk wat frames hangen die met erg grote korting weggaan.
Best is het om eerst eens te bellen want zijn website stelt niets voor.
I know myself like no one else
Nothing to defend

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 28 dec 2018 21:58

Lcsmet schreef: 28 dec 2018 21:50 Ga eens langs bij Wim De Vos in Oosterhout, Breda.
Nu gesloten maar is vanaf 2 januari terug open.
Hij heeft redelijk wat frames hangen die met erg grote korting weggaan.
Best is het om eerst eens te bellen want zijn website stelt niets voor.
Je hebt aandelen bij Wim De Vos fietsen zeker?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 dec 2018 22:36

kristofvs schreef: 28 dec 2018 21:58
Lcsmet schreef: 28 dec 2018 21:50 Ga eens langs bij Wim De Vos in Oosterhout, Breda.
Nu gesloten maar is vanaf 2 januari terug open.
Hij heeft redelijk wat frames hangen die met erg grote korting weggaan.
Best is het om eerst eens te bellen want zijn website stelt niets voor.
Je hebt aandelen bij Wim De Vos fietsen zeker?
Nee hoor.
Maar met de verkoopprijzen die Wim De Vos hanteert komen heel wat merken aan een betere prijs/kwaliteit verhouding dan het hier meer dan 1000 pagina's in de hemel geprezen Canyon.
I know myself like no one else
Nothing to defend

StijnVC
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mar 2018 17:11

StijnVC 29 dec 2018 12:38

Met de speciale las, doel je op de Smartweld-las?
Deze gebruiken ze nog altijd bij de Allez Sprint, wat ook als losse kader verkrijgbaar is en sedert dit jaar ook in schijfrem-uitvoering.
Nu is dit wel een model met een niet erg vergeefbare geometrie, te zien natuurlijk hoe je het liefst op je fiets zit.

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 29 dec 2018 13:18

Had ik gezien van die sprint, is niets voor mij.

Ik ben ondertussen naar een Trek concept store geweest. Er stond een mooie aanbieding op een Domane slr. Ik vraag me wel af of ie wel strak genoeg gaat op gewone wegen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2018 13:29

moa schreef: 29 dec 2018 13:18 Had ik gezien van die sprint, is niets voor mij.

Ik ben ondertussen naar een Trek concept store geweest. Er stond een mooie aanbieding op een Domane slr. Ik vraag me wel af of ie wel strak genoeg gaat op gewone wegen.
Ik heb een Domane SLR disc.
Staat in het Trek topic.
Fiets stuurt wel degelijk strak. Ik denk dat de stuurmanskunde van de berijder een meer beperkende factor is dan de fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 29 dec 2018 17:22

Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik heb vragen bij de vering in de DOMANE. Gaat dit niet ten koste van de overbrenging van je kracht. Verlies je geen power door het veren?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2018 18:48

moa schreef: 29 dec 2018 17:22 Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik heb vragen bij de vering in de DOMANE. Gaat dit niet ten koste van de overbrenging van je kracht. Verlies je geen power door het veren?
Een Domane heeft niet echt vering in de echte betekenis van het woord.
De isospeed voel je enkel bij het snel rijden over klinkers, de kleinere groeven/oneffenheden worden weggefilterd.
Wat meer doet dan de isospeed is volgens mij het feit dat een Domane af fabriek met lage alu wielen met bredere banden verkocht wordt.
Als ik er mijn hoge carbon wielen met Veloflex Corsa 25 mm bandjes insteek is het "comfort" grotendeels verdwenen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 29 dec 2018 18:52

Met dat kracht verlies zal het wel meevallen dezelfde constructie gebruiken ze ook op de madone het topmodel waar ook de profs op rijden.
Wel al enkele klachten gelezen van speling op de iso speed op dit forum
Maar werdt opgelost met nieuw frame
Neem aan dat dit eerste exemplaren geweest zijn en ze hun zaakjes nu op orde hebben
Want dacht dat trek levenslange garantie op frame geeft

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2018 19:04

Ik dacht dat het klachten over de Isospeed op hun MTB's betrof. Deze heeft een andere constructie dan op de wegfietsen.
Of heb jij al ergens klachten over de isospeed op de racefietsen gelezen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 29 dec 2018 19:10

Ik heb nog geen klachten gelezen, integendeel. Ik vraag me gewoon af of het iets comfortabeler op kasseien of door putten rijden opweegt niet ten nadele gaat van de 95% goede wegen waar ik oprijd.

Plaats reactie