Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

kader trek - specialized - canyon

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 30 dec 2018 09:26

moa schreef: 29 dec 2018 19:10 Ik heb nog geen klachten gelezen, integendeel. Ik vraag me gewoon af of het iets comfortabeler op kasseien of door putten rijden opweegt niet ten nadele gaat van de 95% goede wegen waar ik oprijd.
Nee, want dan doet de Isospeed namelijk niks. Die werkt alleen zolang jij 1) in het zadel zit en 2)er oneffenheden in het wegdek zitten.

Edit: Uiteraard werkt de Isospeed aan de voorkant ook als je de bips van het zadel gelicht hebt ;-)
Laatst gewijzigd door Hendrik77 op 31 dec 2018 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 dec 2018 09:05

Kasseien rijd je toch in het zadel over het algemeen, liefst een tandje groter dan normaal.
Putten zou ik, als het even kan, wel graag omheen sturen of even uit het zadel willen komen, mocht je ze altijd aan zien komen dan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 03 jan 2019 09:39

Ik vind zelf het comfort van de Canyon Ultimate geweldig goed.
Sowieso is dit een van de allerbeste allround frames op de markt als je kijkt naar gewicht, stijfheid, aero en comfort. De frames van specialized scoren imo dan toch echt minder (of te zwaar, of te hard) en qua prijs zal het je niet meevallen een Trek of Specialized frame te vinden dart goedkoper is dan de Ultimate.
De canyon is perfect voor de wegen in de ardennen en ook prima voor de kasseien. Maar het klopt dat een los frame relatief duur is tov een volledige fiets.

Plaats reactie