Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuzestress... :) Canyon, Sensa.. of?

TheBunts
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2011 19:36

TheBunts 21 dec 2018 21:59

All,

Graag zou ik toch eens wat meningen willen polsen over de volgende fietsen en configuraties. Ik ben nu al weken aan het twijfelen... het ontloopt elkaar allemaal niet zo voor mijn gevoel. Gezien de achtergrond die ik hieronder schets, wat zouden jullie dan adviseren?
  • - Ik fiets tussen de 6.000 en 10.000 kilometers per jaar, waarvan de volledige wintermaanden binnen en vanaf het voorjaar t/m begin oktober buiten.
    - Ik fiets graag kort en op tempo, met jonge kids heb ik beperkte tijd om lange tourtochten te doen. Met kort doel ik op ritten tussen het uur en drie uur, gemiddeld snelheid tussen de 32 en 35 km/uur. Ik fiets vrijwel altijd alleen.
    - Ik heb nu een Giant TCR 0, inmiddels 8 jaar oud. Ultegra afmontage en wielen aangepast naar Fullcrum Quattro Racing
    - Ik fiets groot deel van de ritten door de polder, of binnen op Tacx Neo. Wel ga ik 1x per jaar naar de bergen voor een aantal dagen. Klimmen is wel waar ik dol op ben.
    - Ik wil nu wel de stap eigenlijk zetten naar disc, al is het geen vereiste.
    - Di2 is geen vereiste, maar ik ben wel erg enthousiast over én minder kabels en meer constant schakelen. Nu op giant (nog een triple) toch wel dat ik vaak moet bijstellen van alles om het geheel soepel te laten lopen.
    - Hogere velg vind ik wel erg mooi, maar in combinatie met de polder vind ik 55 velgen wel erg fors. De 38 velg van de Supra op de Sensa Giulia Evo spreekt me daarom wel aan.
    - Bikefitting gedaan, daaruit komt dat voor mijn maten de Sensa en Cube het beste past. Voor alle modellen komt M er uit als geschikte maat.
    - Budget tussen de 3000 en 4000 euro, waarbij het doel niet is om de 4000 per definitie aan te tikken ;-)
De modellen en configuraties waar ik tussen twijfel, inclusief globale prijzen waarvoor ik de fietsen kan aanschaffen:

ULTIMATE CF SL DISC 8.0 AERO, Mavic cosmic, Ultegra 3600
ULTIMATE CF SL DISC 8.0, DT SWISS 1800, Di2 3299
Sensa Giulia Evo Stone Titan, Supra RFC 38, Di2 3700
Sensa Giulia Evo Stone Titan, Supra RFC 38, Ultegra 3100
Sensa Giulia Evo Stone Titan, DT SWISS 1800, Di2 3225
Cube Agree C:62 SLT Disc 2019, Newmen, Di2 3099

Wat zijn jullie gedachten? Canyon, ken diverse mensen in omgeving die deze hebben en er enthousiast over zijn. Ook groter (A) merk. De sensa vind ik zelf een stoere race look hebben die me aanspreekt, maar is de EVO in verhouding voor de configuratie niet een erg dure fiets vergeleken met de Canyon Ultimate? De cube lijkt een prijs/configuratie interesse optie.

Schiet maar eens rond...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 dec 2018 08:51

Je geeft zelf aan dat de Cube je het beste past.
Je bent gecharmeerd van Di2
Je vindt zelf de Cube een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
De Cube past perfect binnen je budget.

Als jij de Cube nu ook nog eens mooi vindt dan moet je toch niet meer twijfelen.
Succes.

PS: Hoge wielen is dan nog iets om naar uit te kijken voor het volgende jaar. Op markplaats/2ehands staan er erg veel nieuwe en zo goed als nieuw te koop.
I know myself like no one else
Nothing to defend

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 dec 2018 08:58

Lijkt me weinig keuzestress gewoon voor de Cube gaan, mooie fiets met Di2 tegen een goede prijs.
Verder niet verder lezen hier en andere meningen links laten liggen daar neemt de keuzestress alleen maar van toe! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 dec 2018 09:41

Klopt, voor je het weet praten we je een Pinarello Prince aan met campa ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 22 dec 2018 16:41

Keuze stress kan je hier tocht niet van hebben.
De canyon heeft soms een lange levertijd.
De cube is wel heel mooi in zn prijs 7.6kg is heel netjes voor een disk fiets.
Sensa tja ik loop er straal voorbij dan liever een trek

Heb je de modellen wel eens in real life gezien? Geeft bij mij vaak de doorslag.
Passen er steekassen in je tacx?
De cube met een kleurtje

hayes

hayes 22 dec 2018 17:30

Dat je Sensa straal voorbij loopt, zegt natuurlijk meer over jou dan over de Sensa. ;)

Cube En Sensa passen je best. Dan moet je al tussen die twee kiezen.
Als de prijzen niet te ver uit elkaar liggen, dan moet je de mooiste kiezen.
De Cube kan me qua looks niet echt bekoren. De Sensa dan weer wel.

Ik rij in de Vlaamse Westhoek (wind!) rond met 35mm velgen. Da's perfect te doen. Het moet al heel hard waaien voor je last krijgt met zijwind. Ik ben hard aan het twijfelen om zelfs naar 50 mm te gaan.

Had ik jouw budget ging ik voor de Sensa Evo met Ultegra met de Supra 38 velgen. Voor 3100 een héél nette fiets.

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 23 dec 2018 15:46

Sensa tja ik loop er straal voorbij dan liever een trek

[/quote]

weer iemand met een heel gekleurde bril..... :roll: :roll: iemand die liever loopt dan op een mooie fiets zit.... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 23 dec 2018 17:11

Persoonlijk vind ik die Sensa ook wel mooier dan die Cube.
Zijn wel scherpe prijzen voor de Sensa's i.c.m. die RFC38 Supra wieltjes. Normaal rekenen ze al rond de 600 euro meer voor die wielen alleen.

Plaats reactie