Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp nodig - keuzestress

martijnkh
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010 13:05

martijnkh 13 dec 2018 22:07

Hallo,

Ik heb enige hulp/advies nodig bij mijn keuze voor een nieuwe racefiets. Ik heb me voorgenomen om voor het komend voorjaar een nieuwe racefiets aan te schaffen.

Ik rijd nu een Cube Peleton Race uit 2012. Qua geometry heeft deze een stack van 611 en een reach van 393. Ik ben 1,93m lang en een redelijke stijve hark. Kan niet te lang en te diep zitten, want dan komen er hamstring, rug en nekklachten.
Op de cube zitten in totaal ook nog 3,5 cm aan spacers (topcap van 2 cm + 1,5 cm spacers)

Ik fiets geen wedstrijden oid, maar ben wel competitief ingesteld en het moet dus zo snel mogelijk,

Qua wensenlijstje:
- Carbon met bij voorkeur Ultegra afmontage, combi met 105 ook goed
- graag hoge carbonwielen, vind ik er erg mooi uitzien. Deze kunnen er ook los bij.
- di2: is mooi, maar hoeft niet
- schijven: hoeft niet, heb al een CX en MTB met schijven voor het slechte weer
- kleur: iets donkers met zwart/grijs. Echter niet geheel zwart
- prijs totaal: omstreeks eur 2.500

Ik heb nu op het oog:

- een overjarige Cannondale Synapse: http://www.rijwielshop-elfring.nl/produ ... tegra-di2/

- een trek emonda sl 6: https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-sl-6-2019

of misschien toch een trek domane: https://www.12gobiking.nl/trek-domane-sl-5-2018

Ik merk dat ik moeilijk tot een keuze kom. Wat zouden jullie in deze situatie kiezen?
Of nog andere suggesties?

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 13 dec 2018 23:06

Ik heb dit voorjaar ook een andere racer aangeschaft. Mijn lijstje heb ik beperkt tot 3 favorieten, vervolgens met behulp van bikegeo. net gecheckt of de geometrie overeenkwam met mijn huidige racer. Toen dat bij allen zo bleek ben ik uiteindelijk voor de beste deal gegaan. Emonda en Domane lijken me qua geo in ieder geval afwijkend, dus eentje zou er af kunnen vallen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 14 dec 2018 08:29

Gewoon op uiterlijk ben ik een echt fan van de emonda.
Afbeelding

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 14 dec 2018 09:46

Stijve hark? Snel rugpijn enz ? Dan denk ik dat je absolute prioriteit aan de geometrie moet geven en de Domane de beste keuze is.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2018 12:52

martijnkh schreef: 13 dec 2018 22:07 Hallo,

Ik heb enige hulp/advies nodig bij mijn keuze voor een nieuwe racefiets. Ik heb me voorgenomen om voor het komend voorjaar een nieuwe racefiets aan te schaffen.

Ik rijd nu een Cube Peleton Race uit 2012. Qua geometry heeft deze een stack van 611 en een reach van 393. Ik ben 1,93m lang en een redelijke stijve hark. Kan niet te lang en te diep zitten, want dan komen er hamstring, rug en nekklachten.
Op de cube zitten in totaal ook nog 3,5 cm aan spacers (topcap van 2 cm + 1,5 cm spacers)

Ik fiets geen wedstrijden oid, maar ben wel competitief ingesteld en het moet dus zo snel mogelijk,

Qua wensenlijstje:
- Carbon met bij voorkeur Ultegra afmontage, combi met 105 ook goed
- graag hoge carbonwielen, vind ik er erg mooi uitzien. Deze kunnen er ook los bij.
- di2: is mooi, maar hoeft niet
- schijven: hoeft niet, heb al een CX en MTB met schijven voor het slechte weer
- kleur: iets donkers met zwart/grijs. Echter niet geheel zwart
- prijs totaal: omstreeks eur 2.500

Ik heb nu op het oog:

- een overjarige Cannondale Synapse: http://www.rijwielshop-elfring.nl/produ ... tegra-di2/

- een trek emonda sl 6: https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-sl-6-2019

of misschien toch een trek domane: https://www.12gobiking.nl/trek-domane-sl-5-2018

Ik merk dat ik moeilijk tot een keuze kom. Wat zouden jullie in deze situatie kiezen?
Of nog andere suggesties?
Matthias. schreef: 14 dec 2018 08:29 ................Ik denk dat je dan aan 2700 zit. Onthoud wel dat die fietsen stevig kunnen gebruikt zijn, of hun hele leven op den auto hebben gestaan.
........
Ik zou niet voor een 2ehands ex prof-fiets gaan als je ook een nieuwe kan kopen voor minder geld.

Geef ook even je binnenbeenlengte op, als je zoals je zelf schrijft niet echt lenig bent kan je kiezen voor een fiets met endurance geometrie.
Genre: Specialized Roubaix, Cannondale Synapse; Trek Domane waarbij de Trek in verhouding de hoogste stack voor de kortste reach heeft.

En weet dat op een Trek minstens 25% korting mogelijk is op de adviesverkoopprijs, ook op de modellen 2019
I know myself like no one else
Nothing to defend

martijnkh
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010 13:05

martijnkh 14 dec 2018 14:13

Mijn binnenbeenlengte is 91 cm. Zadelhoogte is 82 cm en ik rij met een drop van ongeveer 8 cm.

Ik denk eigenlijk dat ik zowel op een emonda (stack 615, reach 395) als een domane (stack 632, reach 383) kan rijden

emonda is bijna gelijk aan wat ik nu heb, daar rijd ik met een stuurpen van 10 cm
bij een domane kunnen er wat spacers uit en past het met een stuurpen van 11 cm

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 dec 2018 14:49

martijnkh schreef: 13 dec 2018 22:07 Hallo,
........ Ik ben 1,93m lang en een redelijke stijve hark. .................;
martijnkh schreef: 14 dec 2018 14:13 Mijn binnenbeenlengte is 91 cm. Zadelhoogte is 82 cm en ik rij met een drop van ongeveer 8 cm.
..............
Om je een idee te geven, ik ben 187 cm lang met een BBL van 94 cm.
Misschien moet je toch maar overwegen om de 62cm Trek Emonda aan te schaffen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie