Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Langzaam opzoek naar een nieuwe fiets (Dogma / Canyon / ....)

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 23 nov 2018 19:00

momenteel rij ik met een Pinarello Prince met Campagnolo Super Record.
Erg mooie fiets, maar wil toch weer eens wat anders (zit tussen de oortjes :-) )

Ben nog erg gecharmeerd van Pinarello en zit ook aan de Dogma (Shimano 9170)
te denken.
Alleen zit ik nog een beetje met de prijs :|

Nu heeft en kennis van mij een Canyon Ultimate.
Ziet er ook leuk uit (persoonlijk wel minder dan de Dogma).

In hoeverre zijn deze met elkaar te vergelijken, bv qua kwaliteit van het frame?
Met welke andere merken/types zou je het kunnen vergelijken?

Sta open voor tips en advies!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 nov 2018 19:19

wij stervelingen zien enkel het verschil en zullen het niet of nauwelijks merken.
nu als er grote verschillen zitten in geometrie kan de een zenuwachtiger zijn.....

tjaaa welke SR heb je op dit moment?
het je de nieuwe prince gezien?
de pina fietsen zien er kwa vormgeving wel goed uit. paint schema kan wel wat smaakvollers gebruiken, persoonlijke keuzes kan niemand mee helpen.... dus succes

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 nov 2018 20:29

Heel simpel; als je nu Pina rijdt en je wil een Dogma, koop een Dogma. Zijn genoeg andere even goede fietsen te vinden, maar dat is het net niet.
Less is bore

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 23 nov 2018 21:05

Allebij prima fietsen, net als vele anderen. Maar naar mijn idee is kopen met je hart altijd beter dan met je verstand, anders krijg je later spijt. Oftewel; gewoon de Pinarello doen!
En dan stiekem toch gewoon weer Campagnolo er op zetten...

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 23 nov 2018 21:08

Drie jaar geleden mont ventoux gefietst met een ultimate slx en een dag later met een dogma. Beide lijken qua rijgedrag zo op elkaar dat ik geen verschil zou kunnen beschrijven. Banden en wielen misschien maar tret en afdalen geen verschil

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 24 nov 2018 11:37

Kopen met je hart blijft toch moeilijk, want er zit een prijs verschil in van 2500 euro :-(
Dus dat gevoel speelt ook mee .....

Maar zoals aangegeven, sta ik open voor andere merken/types, maar dat hebben jullie een idee wat ik mooi vindt.

Ik zal het forum nog wel afzoeken mbt cassette/crank verhouding.
En het grote verschil tussen Dura Ace and Ultegra.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2018 11:54

Als je nu SR rijdt wil je niet terug naar de ultieme grijze muis der groepsets. Ik zou na zo’n 25jr Campa-only nu zondere twijfel voor DA di2 gaan. Fantastische groep, minder lelijk dan de voorgangers en fraai weg te werken in de schuine onderbuis van de Dogma.
EPS heeft beperking qua cassettes (shimano kan standaard 30 achter en 32 werkt ook goed), minder goed verkrijgbaar en de nieuwe EPS wordt nutteloos 12sp.
Enige alternatief waar je denk ik na je Prince écht blij van wordt is een Oltre XR4.

(Oke, die laatste zin is vooral persoonlijke mening ;-) ).
Less is bore

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 24 nov 2018 12:25

kies met je hart ! ik heb 25jaar met Colnago gefietst en enkele jaren geleden mij laten verleiden tot aankoop van een ander merk ( Kemo KE R8 5ks , met campa chorus en fullcrum zero wieltjes ) Fiets rijdt super maar als ik een Colnago zie passeren begin ik steeds te watertanden ..en ja je mag 1x raden welk merk mijn volgende fiets zal zijn !
dus ben je een Pina fan , kies dan weer voor een Pina ; en het prijsverschil , ja spaar desnoods een jaartje langer en koop wat je hartje verlangt .
ccc

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12483
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 nov 2018 14:20

Ik zou zeker met je hart kiezen.
Een Ultegra groep op een Dogma, vind ik niet kunnen. (los van dat er niets mis is met de kwaliteit)

Op een dogma moet een van de topgroepen.

De 2500 euro die je noemt, is dat al met korting? Want dit soort fietsen zit echt heel veel ruimte in.
Om een voorbeeld te geven vorige jaar heb ook gekeken naar kant en klare topfietsen. Een foil premium van 12K kon ik voor 8K bestellen bij een bekende steeds groter worden winkel in zuid holland, In okt 2017 het 2018 model, dus geen overjarige spullen. Op een foil 10 van 4500 kreeg ik "slechts" 500 euro korting omdat daar ook voor de reseller veel minder marge op zit

Nu zal er met een Pinarello minder ruimte zijn maar kijk goed rond

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 nov 2018 14:31

kiter schreef: 24 nov 2018 11:37 Kopen met je hart blijft toch moeilijk, want er zit een prijs verschil in van 2500 euro :-(
Dus dat gevoel speelt ook mee .....

Maar zoals aangegeven, sta ik open voor andere merken/types, maar dat hebben jullie een idee wat ik mooi vindt.

Ik zal het forum nog wel afzoeken mbt cassette/crank verhouding.
En het grote verschil tussen Dura Ace and Ultegra.
Wat zou je nu na een Prince met SR willen overstappen naar een Canyon met Ultegra?

Wij hebben natuurlijk geen idee wat jij mooi vindt, dat zal je toch helemaal zelf moeten doen.

Het prijsverschil tussen Ultegra en DA is groter dan het verschil in werking. :)

Even volgende bedenking, als iedereen enkel met zijn verstand zou kiezen reden we allemaal met een Toyota Prius (of iets dergelijks).

Gelukkig is dat niet het geval.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2018 16:17

als je ooit met een Prius hebt gereden snap je dat je ook met een verstandsredenatie daar niet voor hoeft te kiezen ;-)
Enige reden in NL was de fiscale invloed.
Less is bore

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 24 nov 2018 22:44

Een wonderschone Passoni zal je smaak dan wel niet zijn, evenmin als een Colnago (beide te klassiek), maar iets van Wilier, De Rosa of Kuota wellicht? (Waar zijn al die Kuota-rijders gebleven? 10 jaar geleden leek het alsof je die fietsen gratis kreeg bij een cyclostartbewijs en twee baguettes, maar nu zie je ze nauwelijks meer...?)

Plaats reactie