Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Starten met lange afstanden fietsen

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 07 nov 2018 16:27

Jans schreef: 07 nov 2018 14:55 Moet ze er nog op passen. Ik heb zo het idee dat TS geen benul van fietsen heeft. Dat geeft niet, iedereen moet ergens kennis opdoen, maar misschien dat ze toch beter eerst kan gaan bekijken wat voor soort fietsen er zijn, en wat ze er uiteindelijk mee wil doen, als ze na het Zwarte Woud ook nog wil gaan fietsen.
Zoiets !!! Niet deze !!

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 07 nov 2018 16:30

Keezx schreef: 07 nov 2018 15:51
Ridley Noah flyer schreef: 07 nov 2018 13:21 Neem zoiets. Niets mis mee en ze rijden echt heel goed. http://link.marktplaats.nl/m1338461753? ... nt=app_ios




Met hydraulisch remsystym! (V-brakes dus....)

Hydraulische velgremmen zijn het. Zeg maar de vroegere mtb remmen. Niets mis mee imo.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 nov 2018 17:06

afgezien van het vreemde stuur een prima fiets voor een laag budget en geschikt voor vakantie. HS33 hydraulische velgremmen. Betere velgremmen zijn er niet. Er zitten al bagagedragers op.

Voor je gaat dit nog even lezen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 nov 2018 21:17

Tsparrow schreef: 07 nov 2018 09:05 Ik ken niemand in mijn omgeving die van fietsen houd, behalve die vriend.

Ik denk dat ik dan toch het best voor een racefiets kan gaan, en op mijn huidige fiets naar het buitenland kan fietsen.

Is er bij Decathlon wel een goede budget fiets die bij mij past?

De reden is dat Decathlon bij mij om de hoek zit, en de goedkoopste rotfiets bij de fietsenwinkels in een straal van 10 km honderden euro's kosten.
Fietsen op MP zijn gestolen of vergen te veel onderhoud.
Goedkoper dan de Triban 500 moet je echt niet gaan. Voor mij zelf zou de 520 de ondergrens zijn. Eventueel ook met recht stuur te krijgen voor hetzelfde geld en ook om te bouwen tot vakantiefiets.

Een fiets van 300 euro verkopen aan iemand die veel wil gaan fietsen is imho ook oplichting. Dan laat ik mij liever "oplichten" op Marktplaats met een fiets waarvan tenminste de basis goed is maar waar een paar onderdelen vervangen moeten worden.

Een echt betrouwbare fiets voor een dergelijk bedrag is onmogelijk. Of je geeft meer uit, of je koopt een fiets die nieuw al bijna van ellende uit elkaar valt, of je loopt het risico dat er een paar dingen niet helemaal goed zijn aan de fiets maar deze zijn meestal wel op te lossen.
Denk er ook aan wat je na die vakantie wilt doen. Raak je geen fiets meer aan en verkoop je de vakantiefiets dan schrijf je op een nieuwe gigantisch af, zeker een kwalitatief slechte fiets raak je aan de straatstenen niet kwijt. In dat geval is tweedehands de beste optie.
Wil je doorgaan met fietsen dan kom je er zeker achter dat een goedkope, nieuwe fiets niet voldoet en moet je deze wederom met veel verlies verkopen en alsnog een duurdere fiets aanschaffen. In dat geval kun je beter meteen een duurdere nieuwe kopen of voor tweedehands gaan.
Campagnolo Ultra Dork

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 07 nov 2018 22:51

Tsparrow schreef: 07 nov 2018 15:47
Ik heb de gestuurde link bekeken, die fiets lijkt echt enorm op de fiets die ik nu al heb, dat vind de conciërge (die wel wat verstand heeft van fietsen) ook.
(...)

Wij gaan na het zwarte woud meer tochten maken. De eerste tocht (voor het zwarte woud) word een tocht naar Hamburg.
Als je huidige woonwerkfiets sterk lijkt op de gelinkte Giant, lijkt hij me prima geschikt voor een fietsvakantie. Spatborden en bagagedrager zitten er zelfs al op. Eventueel een iets smallere (onverwoestbare) band eronder die je redelijk hard op kunt pompen (bijvoorbeeld uit de Schwalbe Marathon serie) en gaan!

De Decathlon is een prima winkel voor fietskleding, schoenen, tentjes, pedalen, kettingen enzovoort. Maar zelfs de Decathlon kan gewoon geen degelijke fiets maken voor minder dan 500 euro. Zelf zou ik met elk budget onder de 1000 euro altijd naar marktplaats (o.i.d.) gaan. Een degelijke oude(re) fiets hoeft niet meer onderhoud te vergen dan een nieuwe 'budgetfiets'.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 08 nov 2018 08:06

Een gravelbike zou ideaal zijn maar redelijk duur rij op vakantie met mijn gravelbike en ook in het najaar met de fietsclub maar dit zal te duur zijn.
Zou dus voor een crossfiets kijken met velgremmen moet voor een leuk bedrag te vinden zijn.
Nu het allemaal schijven geworden zijn
Je kunt er brede banden op leggen en mee op vakantie en je kunt als je gewoon je vriend bij houden op zijn racefiets

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 08 nov 2018 17:37

Al overwogen om in plaats van je rugzak aan zogenaamd 'bikepacking' te gaan doen?

Ik heb gelezen dat als je alleen de zadeltas + de twee camo-tassen gebruikt al redelijk veel spul mee kunt nemen. (ligt er uiteraard aan wat je referentie is van 'redelijk veel spul')

Ter illustratie:

Afbeelding
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 nov 2018 17:40

Desertstorm schreef: 08 nov 2018 17:37 Al overwogen om in plaats van je rugzak aan zogenaamd 'bikepacking' te gaan doen?

Ik heb gelezen dat als je alleen de zadeltas + de twee camo-tassen gebruikt al redelijk veel spul mee kunt nemen. (ligt er uiteraard aan wat je referentie is van 'redelijk veel spul')

Ter illustratie:

Afbeelding
Maar dat aanschaffen kost ook niet niks.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 nov 2018 17:41

Best leuk hoor, dat bike packing, maar ik vermoed dat getoonde tassen op de afbeelding het budget van de TS ver overschrijven. En dat is alleen voor de tassen, dan heb je nog niet eens een fiets
Live fast; die young. mijn blog

EmileT83
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 sep 2018 12:10

EmileT83 08 nov 2018 18:33

Desertstorm schreef: 08 nov 2018 17:37 Al overwogen om in plaats van je rugzak aan zogenaamd 'bikepacking' te gaan doen?

Ik heb gelezen dat als je alleen de zadeltas + de twee camo-tassen gebruikt al redelijk veel spul mee kunt nemen. (ligt er uiteraard aan wat je referentie is van 'redelijk veel spul')

Ter illustratie:

Afbeelding
Ff off-topic: hij is wel mooi!

On-Topic: leuk dat de conciërge verstand heeft van fietsen, dat hebben ze volgens mij allemaal gezien de hoeveelheid fietsen op een schoolplein, maar laat jezelf serieus voorlichten.

Met een beperkt budget komt de klap des te harder aan als het een klote fiets blijkt te zijn en je ter hoogte van Venlo die fiets en backpack al de plomp in wil knallen.

Bespaar jezelf een miskoop is wat hier iedereen zegt. Jij bent uiteindelijk wel degene die naar het Zwarte Woud moet fietsen, niet wij.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 08 nov 2018 19:46

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Mocht deze passen....
En je mag nog 200€ kosten maken.
Zonder twijfel beter dan de decathlon of gelijk welke andere nieuwe fiets van 300€

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 nov 2018 19:53

bikerke schreef: 08 nov 2018 19:46 https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Mocht deze passen....
En je mag nog 200€ kosten maken.
Zonder twijfel beter dan de decathlon of gelijk welke andere nieuwe fiets van 300€
Hij lijkt mij wel heel erg groot.

Plaats reactie