Advies Canyon Ultimate CF SLX - Aerocockpitstuur
Al enige tijd ben ik aan het uitkijken om een Canyon aan te kopen.
Ik liet me opmeten, en daar kreeg ik te horen dat de Ultimate CF SLX perfect is voor mijn geometrie (Aeroad en Endurace niet).
Naast dit kreeg ik ook nog het advies om een large te kopen, maar de lengte van de stuurpen om te wisselen van 110 naar 90mm. Aangezien het een aerocockpitstuur is, zijn stuurpen en stuur één geheel.
Als ik ga voor stuurpenlengte 90mm is de stuurbreedte maar 390mm. Ik heb een schouderbreedte van 420mm ...
Heeft nog iemand deze ervaring voor gehad? Ik denk dat eerder de lengte van de stuurpen meer bepalend moet zijn dan je stuurbreedte? Alhoewel er dan een verschil zal opzitten van 3 cm. (ter info op vorige fiets Trek had ik ook stuurbreedte van 420mm).
Ik liet me opmeten, en daar kreeg ik te horen dat de Ultimate CF SLX perfect is voor mijn geometrie (Aeroad en Endurace niet).
Naast dit kreeg ik ook nog het advies om een large te kopen, maar de lengte van de stuurpen om te wisselen van 110 naar 90mm. Aangezien het een aerocockpitstuur is, zijn stuurpen en stuur één geheel.
Als ik ga voor stuurpenlengte 90mm is de stuurbreedte maar 390mm. Ik heb een schouderbreedte van 420mm ...
Heeft nog iemand deze ervaring voor gehad? Ik denk dat eerder de lengte van de stuurpen meer bepalend moet zijn dan je stuurbreedte? Alhoewel er dan een verschil zal opzitten van 3 cm. (ter info op vorige fiets Trek had ik ook stuurbreedte van 420mm).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Als je met een 90mm pen moet gaan werken dan vraag ik mij af of dit de juiste maat is??
Hoe lang ben je? Waar ben je opgemeten?
Hoe lang ben je? Waar ben je opgemeten?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
lengte stuurpen doet vooral iets aan de reach. (aan de stack maar marginaal).
1.83 zegt bijna niets.., als je lange ledematen hebt en kort lijf.. zoek je iets anders dan korte pootjes met lang lijf.
1.83 zegt bijna niets.., als je lange ledematen hebt en kort lijf.. zoek je iets anders dan korte pootjes met lang lijf.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Hierbij mijn belangrijkste maten:
Romplengte 563 / Beenlengte 905 / Armlengte 680
Ik kom via het PPS van Cayon maat medium uit, maar ...
Mijn fiets is nu afgesteld op een stack van 595, daarom dat ik Ultimate kader large dien te nemen (stack 591).
Zadelhoogte is nu op 793 afgesteld.
Romplengte 563 / Beenlengte 905 / Armlengte 680
Ik kom via het PPS van Cayon maat medium uit, maar ...
Mijn fiets is nu afgesteld op een stack van 595, daarom dat ik Ultimate kader large dien te nemen (stack 591).
Zadelhoogte is nu op 793 afgesteld.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Waarom ben jij zo op de stack gefocussed? De reach ic mijns inziens nog iets belangrijker.
Wat moet je daar hebben?
Wat moet je daar hebben?
De gebruiker haalt wat termen door elkaar, maar heeft zich laten adviseren door iemand die veel meer informatie tot zich heeft kunnen nemen dan wij. Waarom zouden we daar direct aan gaan twijfelen?
Heb je met Canyon gecheckt of die 90mm/420mm combinatie echt niet beschikbaar is? Of haal je dat alleen uit de geometrietabel? Mogelijk heeft Canyon echt nog wel meer dimensies beschikbaar, maar levert die niet standaard op fietsen.
Heb je met Canyon gecheckt of die 90mm/420mm combinatie echt niet beschikbaar is? Of haal je dat alleen uit de geometrietabel? Mogelijk heeft Canyon echt nog wel meer dimensies beschikbaar, maar levert die niet standaard op fietsen.
Endurace laat ik aan mij voorbij gaan wegens schijfremmen.
Ik nam gisteren contact op met Canyon, en de 90/420 combinatie voor een aerocockpit is niet haalbaar.
Op de hedendaagse Ultimate kan er enkel dergelijk stuur geplaatst worden.
Ik probeer nog eens contact op te nemen met degene die mij opgemeten heeft, en leg hem alles nog eens voor. Alvast bedankt voor jullie feedback hier.
Ik nam gisteren contact op met Canyon, en de 90/420 combinatie voor een aerocockpit is niet haalbaar.
Op de hedendaagse Ultimate kan er enkel dergelijk stuur geplaatst worden.
Ik probeer nog eens contact op te nemen met degene die mij opgemeten heeft, en leg hem alles nog eens voor. Alvast bedankt voor jullie feedback hier.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik zou kritisch kijken als ik jou was.El Rubio schreef: ↑01 nov 2018 14:41 Endurace laat ik aan mij voorbij gaan wegens schijfremmen.
Ik nam gisteren contact op met Canyon, en de 90/420 combinatie voor een aerocockpit is niet haalbaar.
Op de hedendaagse Ultimate kan er enkel dergelijk stuur geplaatst worden.
Ik probeer nog eens contact op te nemen met degene die mij opgemeten heeft, en leg hem alles nog eens voor. Alvast bedankt voor jullie feedback hier.
De hedendaagse ultimate Cf SLX.., gebruikt dezelfde voorvork als de hedendaagse Ultimate CF SL... en dan die laatste zijn wel modellen met een conventionele stuurpen/stuur combi.
Dat Canyon het als zodanig niet wenst uit te leveren (bij hun SLX modellen), zal best kunnen. Maar dat je het niet zou kunnen plaatsen lijkt mij nonsens.
Als ik zo snel even kijk, is de stap van M naar L, zowel bij de Ultimate SLX als de Ultimate SL modellen, ook meteen de grootste stap die canyon maakt in hun reeks van maten... En krijg je er een 410mm stuur op (geen 420).
Dus optie is om te wisselen naar 90mm bij 390mm breed.
Andere optie is, originele stuur laten zitten
3e optie is, originele stuur verkopen en zelf een stuurpen en stuur regelen en die erop zetten. (en dat zou je zelfs van Canyon kunnen kopen, maar je hebt dan natuurlijk ineens alle vrijheid om van alles te kiezen).
Ik weet niet goed hoe makkelijk of moeilijk zo'n aerocockpit doorverkoopt. dat durf ik niet te zeggen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013