Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Klankbord vraag

SnelleSym
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:37
Locatie: Alkmaar

SnelleSym 12 okt 2018 18:41

Beetje een lange vraag, en zal al vaker voorbij zijn gekomen, maar kon het niet specifiek vinden vandaar.

Ik fiets al enige jaren rond op een Wilier Montegrappa uit 2014 met veel plezier, voor mij als toerder is het prima. Gemiddeld 27 km/u, tot nu toe 1800 km. op de racer gereden dit jaar en af en toe een uitstapje naar België en Frankrijk,
Een nieuwe fiets is niet helemaal aan mij besteed qua lichter of full-carbon, ik kan beter zelf een paar kilo kwijtraken.

Maar goed, het lijkt mij wel leuk om de wielen te gaan upgraden, en er hangt nu een tiagra/105 mix aan en om bij het Italiaanse te blijven wil ik tzt. "overschakelen" naar Campa en en en...

Dus dan is een nieuwe fiets een optie, alleen dat is in 1x €1500,- (bv.) of door gaandeweg dingen te doen blijft het wat behapbaarder.

En dan als alle losse onderdelen vervangen zijn, paar jaar verder kan ik gaan kijken naar een los frame en alles daarop monteren, toch?

Dus nu dan de eigenlijke vraag, zitten hier bepaalde haken en ogen aan die ik over het hoofd zie, is er een verschil (op slijtage na) waardoor ik beter in 1x alles kan doen en niet stap voor stap? Of...

Enfin, graag hoor ik of dit een route is die het waard is om af te leggen, of dat ik beter een andere optie kies.
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 okt 2018 18:52

Je kunt niet voor de helft naar Campa overstappen......

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 12 okt 2018 19:00

Waarom zou je steeds upgrades doen waarbij je voor jezelf weet: dit is nog niet wat ik uiteindelijk wil? Je rijdt dan een paar jaar rond met het gevoel: "dit is het eigenlijk net niet". Spaar liever een door en koop direct waar je helemaal happy van wordt. Immers de fiets waar je nu op rijdt, bevalt je kennelijk ook nog wel.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 12 okt 2018 19:16

Na 1800km wordt het, afhankelijk van de weersomstandigheden waarin je gereden hebt, zo heel langzaamaan (geen haast) wel eens tijd om je ketting te upgraden naar een vers exemplaar ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

SnelleSym
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:37
Locatie: Alkmaar

SnelleSym 13 okt 2018 05:39

Heren bedankt voor de snelle reacties, op dit moment dus gewoon sparen en geduld hebben, en eens rond gaan kijken of ik voor nieuw of tweedehands ga, sowieso neig ik naar Italiaans, maar wie weet.

@Klimmer, I know, nu is het een Shimano mix en het zou een complete campa worden.

@Tukker, absoluut, was ie wat lichter geweest en had ie inwendige bekabeling gehad dan had ik hem helemaal "op" gereden.

@Scepticus, toevallig hangt ie op dit moment ketting-loos in de schuur klaar voor een "winter-beurt" volgens mij heb ik elk jaar de ketting wel vervangen geloof ik.
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

Plaats reactie