Tweedehands racefiets
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als je in de bergen gaat fietsen en je hebt een compact (34/50 tandjes voor), en dan achter een cassette steekt tot 32 tandjes. Dan ben je prima voorzien, In principe ook als beginner en ook met 100kg.Bussssie schreef: ↑12 sep 2018 12:09Thx dit is wel iets wat ik wil idd. Waar ik dan wel mijn vragen bij heb is t geval crankstel. Ik lees veel dat de triple goed is voor beginners ook voor de bergen. De compact zoals op deze fiets is toch wel weer voor meer getrainde fietsers ? Of zie / lees ik dit verkeerd?patrickvb schreef: ↑12 sep 2018 12:00 Dan kocht ik voor 900 euro liever een nieuwe fiets, zoals bijvoorbeeld deze:
https://www.salden.nl/battaglin-speed-f ... 86455.html
Edit: ik zie dat je bij Salden zelfs voor minder geld een nieuwe kan aankopen.
Even voor de goede orde ben 1m91 en weeg tegen de 100 kilo dus in de bergen moet ik er uit enige ervaring echt wel aan trekken haha.
Wat kan gebeuren is dat je op het vlakke niet altijd een lekkere versnelling kunt vinden omdat de cassette vrij grote sprongen maakt..., dan kan je voor in Nederland een andere cassette erop zetten die dichter bij elkaar ligt. Werkt prima.
Voordeel van de triple is dat je die mooie vlakke cassette voor het vlakke, kunt laten zitten voor de bergen omdat je nog dat 3e, kleine, tandwiel voor hebt zitten van 30 of 28 tandjes.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ok duidelijke verhalen thx allen. Beste ga ik voor een nieuwe fiets rond die prijs klasse. Is het kopen zoals bij salden omdat dat via internet gaat( woon in t oosten van het land en sittard is wel een heel eind) wel slim om te doen gezien afstelling? Of kan ik dan beter dichter bij zoeken en bijvoorbeeld iets als deze halen bij decathlon?
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-tr ... WIQAvD_BwE
Dit zit bij mij in de buurt dus wanneer er wat moet worden afgesteld dan kan ik er zo heen.
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-tr ... WIQAvD_BwE
Dit zit bij mij in de buurt dus wanneer er wat moet worden afgesteld dan kan ik er zo heen.
Buiten niet sexy uitstraling is de btwin best ok. Enig probleem zijn de versnellingen. Een 52/36 vooraan en 28t achteraan. Perfect voor nederland.
In de bergen en 100kg en beginner zou ik er niet aan beginnen. Reken nog een 150 euro om tegen de zomer 50/34 voorbladen en 32t cassette achteraan te monteren. Dat gaat je beter over de bergen helpen.
Op zich geen weggegooid geld; bladen en cassette zijn slijtage onderdelen.
Walter
In de bergen en 100kg en beginner zou ik er niet aan beginnen. Reken nog een 150 euro om tegen de zomer 50/34 voorbladen en 32t cassette achteraan te monteren. Dat gaat je beter over de bergen helpen.
Op zich geen weggegooid geld; bladen en cassette zijn slijtage onderdelen.
Walter
Dan toch liever die Scapin. Dat lijkt mij een prima fiets voor dat geld. De groep ziet er wel een beetje gekrast uit maar zo op het eerste gezicht zijn de tandwielen nog prima. Als het frame geen scheuren e.d. heeft zou ik zeker gaan kijken.
Imho moet een racefiets sexy zijn.
Imho moet een racefiets sexy zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Het grote voorblad is in ieder geval vervangen, de cassette blinkt mooi en derailleurwieltjes zien er prima uit. Het lijkt mij dus wel een fiets die goed onderhouden is. Het is allemaal niet nieuw maar dat kun je ook niet verwachten voor dat geld.
Maar een dergelijke fiets kun je niet echt beoordelen aan de hand van een paar foto's. Gaan kijken lijkt mij in ieder geval de moeite waard.
Maar een dergelijke fiets kun je niet echt beoordelen aan de hand van een paar foto's. Gaan kijken lijkt mij in ieder geval de moeite waard.
Campagnolo Ultra Dork
Poeh toch wel lastig zeg een goede fiets zoeken haha. Ben blij dat jullie me van goede informatie voor zien. Ben er al wel achter dat je met tweede hands fietsen dus super goed moet uitkijken! En dan nog blijft het een gok natuurlijk. De b twin valt dus af. De fiets van salden is zeker nog wel een optie voor mij zoals jullie zeggen kan dat dus prima voor in de bergen wanneer ik daar wil rond rijden. Ik zal t eerste jaar zeker geen top tijden willen gaan zetten maar op een respectabele manier naar boven komen. De scapin zal ik gaan bekijken en moet dus goed opletten op het frame (geen scheurtjes). Onderhoud is goed zoals te zien op foto en aangegeven dus dat scheelt volgens mij al enorm. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik na een maand al van alles moet vervangen en dat zien jullie niet zo 1 , 2 gebeuren met de scalpin fiets? Ik weet dat het lastig is wat jullie zeggen op de foto te zien..
Als je zegt dat je niet technisch onderlegd bent zit je met de salden fiets en en de 2de hands met eenzelfde probleem. Beide zullen onderhoud nodig hebben de komende 10 maanden. Ook de nieuwe moet onderhouden worden. Dus naast een fiets, ook een plaatselijke fietsonderhouder zoeken....
Btwin heeft nog een 9 speed triple die wat goedkoper is. Maar ook bij die heeft voor je bergrit een andere cassette nodig.
Btwin heeft nog een 9 speed triple die wat goedkoper is. Maar ook bij die heeft voor je bergrit een andere cassette nodig.
walter- schreef: ↑12 sep 2018 16:49 Als je zegt dat je niet technisch onderlegd bent zit je met de salden fiets en en de 2de hands met eenzelfde probleem. Beide zullen onderhoud nodig hebben de komende 10 maanden. Ook de nieuwe moet onderhouden worden. Dus naast een fiets, ook een plaatselijke fietsonderhouder zoeken....
Btwin heeft nog een 9 speed triple die wat goedkoper is. Maar ook bij die heeft voor je bergrit een andere cassette nodig.
Ja heb je gelijk in. Technisch ben ik wel maar lijkt me wel prettig eerst gewoon het fietsen te ervaren dan alleen bezig te zijn met het repareren van de fiets. Ontkom je natuurlijk niet aan dat er af en toe wat moet gebeuren maar moet naar mijn idee toch niet de hoofd moot zijn of zie ik dit verkeerd?