Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets: fietsmeting gedaan bij FM en nu?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 sep 2018 21:17

keesh schreef: 28 sep 2018 21:09 Ik snap ook wel dat de marges kleiner zijn. Maar bijvoorbeeld de schijfjes wisselen zou mij kunnen doen denken dat ze mij als klant willen... Of iets met accessoires.
Je vond de fiets toch niet wat je wilde, maar bij Rose zullen ze er ook niet van wakker liggen als jij geen fiets wilt kopen omdat ze geen korting geven.
Benieuwd wanneer je de eerste kilometers komt melden met je racert.

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 28 sep 2018 21:21

Geen korting is niet de enige reden, zoals gezegd. Ook al vind ik de fiets niet geheel wat ik zoek, onderzoek ik toch of het wat voor mij is. Is ook leuk om in de winkel te kijken. Doe ik trouwens met kleding ook, met mijn lengte is het soms lastig om wat passends te vinden wat ik ook nog mooi vind.

Misschien dit jaar nog (ik hoop het wel), en dan bedoel ik voordat er met pekel gestrooid wordt, maar wordt wel een beetje kort dag met wat levertijden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 sep 2018 12:38

keesh schreef: 28 sep 2018 21:09 Ik snap ook wel dat de marges kleiner zijn. Maar bijvoorbeeld de schijfjes wisselen zou mij kunnen doen denken dat ze mij als klant willen... Of iets met accessoires.
Denk je dat ze dat bij Canyon doen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 29 sep 2018 15:02

Denk het niet, maar de Canyon spreekt me wel meer aan qua totaalplaatje.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 01 okt 2018 10:00

Ik vind de Alu Rose weer iets mooier dan de canyons, bij de canyon zie je de lasnaden erg goed zitten. Bij de rose hebben ze de lasnaden weggewerkt en is het wat strakker en oogt het meer als een carbon frame.

Maar ook ik ben benieuwd waar Canyon mee komt half oktober, en ook wat nu uiteindelijk je keuze word :)

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 01 okt 2018 10:24

De lasnaden van de Rose (uitgezonderd bij het bottom bracket) zijn erg netjes afgewerkt, zondermeer.

Neig op dit moment naar de Stevens, maar wellicht toch nog maar even afwachten waar Canyon mee komt (we zijn er zo dichtbij) :).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2018 12:06

keesh schreef: 28 sep 2018 21:21 Geen korting is niet de enige reden, zoals gezegd. Ook al vind ik de fiets niet geheel wat ik zoek, onderzoek ik toch of het wat voor mij is. Is ook leuk om in de winkel te kijken. Doe ik trouwens met kleding ook, met mijn lengte is het soms lastig om wat passends te vinden wat ik ook nog mooi vind.

Misschien dit jaar nog (ik hoop het wel), en dan bedoel ik voordat er met pekel gestrooid wordt, maar wordt wel een beetje kort dag met wat levertijden.
Ik snap dat gedoe over korting niet bij Rose, de prijs is toch al gewoon scherp?

Als je je nu al druk maakt over pekel, krijg ik bijna het gevoel dat je liever geen fiets koopt. Pekel vreet daarnaast niet op eens je fiets compleet op, als je de boel schoonmaakt na het fietsen is er niets aan de hand.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 01 okt 2018 12:35

Tuurlijk joh. Ik vind hier op t forum veel mensen wantrouwend overkomen. Zeggen dat ik liever geen fiets koop? Haha, dan had ik het topic toch niet geopend?
Als ik zeg dat ik op een bepaalde manier over iets denk, dan is dat ook zo. Is niks aan gelogen, en ik durf er ook voor uit te komen als ik ergens over van gedachte ben veranderd.

Het schijfremmentopic is al net zo. Mensen denken te weten wat er in mijn hoofd omgaat. IK ben diegene die weet hoe ik ergens over denk, en niemand anders. en zeker niet mensen die op een afstandje op een forumtje lopen te typen (en mij niet persoonlijk kennen).

Iedereen doet het op zijn eigen manier, en dit is de mijne. Veel mensen zouden het wellicht anders doen (een geschikte fiets uitzoeken), ik voel me hier comfortabel bij. In the end ga ik het gevoel hebben de juiste keuze gemaakt te hebben.

Pekel by the way is i.c.m. water een agressief middel, vreet in op alle boutjes/moertjes etc.. Als ze gestrooid hebben, en dat kan maar zo in december, komt zowel de motor als de nieuwe fiets geen meter meer buiten. Dat jij je fiets er wel aan waagt is helemaal prima.
Laatst gewijzigd door keesh op 01 okt 2018 15:19, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 01 okt 2018 12:40

Ik heb eens even de moeite genomen om alle pagina's door te lezen... Wat een zoektocht. Je komt in ieder geval beslagen ten ijs.

Je budget staat vast, je weet je maatvoering, maak voor jezelf uit of je schijven wilt of niet en gaan met die banaan.

*Edit* Ik snap ook wel dat de zoektocht zelf, onderdeel is van de voorpret. :D Maar soms is het moment van de waarheid aan het pin apparaat ook een mooie mijlpaal.
Laatst gewijzigd door jwkeij op 01 okt 2018 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
WiND 56 - 2020

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 01 okt 2018 12:42

jwkeij schreef: 01 okt 2018 12:40 Ik heb eens even de moeite genomen om alle pagina's door te lezen... Wat een zoektocht. Je komt in ieder geval beslagen ten ijs.

Je budget staat vast, je weet je maatvoering, maak voor jezelf uit of je schijven wilt of niet en gaan met die banaan.
Ik heb er wel meer gezien hier op het forum hoor.... maar bedankt :winkthumb: . Je laatste zit snijdt hout... Wellicht dat ik nog even de tijd neem om de nieuwe Canyon modellen te aanschouwen de komende 2 weken.
jwkeij schreef: 01 okt 2018 12:40
*Edit* Ik snap ook wel dat de zoektocht zelf, onderdeel is van de voorpret. :D Maar soms is het moment van de waarheid aan het pin apparaat ook een mooie mijlpaal.
Klopt, het uitzoeken van de technische zaken vind ik leuk en is een onderdeel van de voorpret. Anderen vinden misschien dat ik er ver in ga, dat zij zo.
Laatst gewijzigd door keesh op 01 okt 2018 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 01 okt 2018 12:46

Nieuwe modellen van Canyon... Meestal zijn dat andere kleuren, of er moet iets wereldschokkend aan gaan komen....

Wat je wel siert is dat je niet over 1 nacht ijs gaat.
Ik liep de fietsenwinkel binnen om te kijken voor mijn eerste racefiets en was bij het verlaten van het pand 1000,- armer. Een van mijn beste aankopen ooit trouwens.
WiND 56 - 2020

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 01 okt 2018 12:50

jwkeij schreef: 01 okt 2018 12:46 Nieuwe modellen van Canyon... Meestal zijn dat andere kleuren, of er moet iets wereldschokkend aan gaan komen....

Wat je wel siert is dat je niet over 1 nacht ijs gaat.
Ik liep de fietsenwinkel binnen om te kijken voor mijn eerste racefiets en was bij het verlaten van het pand 1000,- armer. Een van mijn beste aankopen ooit trouwens.
Heb al een beetje zitten 'prikken' bij de klantenservice, en ik vermoed dat het inderdaad meer een designkwestie is. Daarnaast de nieuwe 105 R7000 groep.

Plaats reactie