Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

fiets voor beginner

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 16 aug 2018 21:28

Christine schreef: 16 aug 2018 20:46 Stel dat ik die dure fiets had gekocht van mijn studietoelage, en na een paar maanden weer gestopt was met wielrennen?
Ik vermoed dat Piet Aandewiel dan wel met een oplossing was gekomen

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 aug 2018 22:01

Zou zeggen probeer een expert te charteren die een leuk fietsje voor je opzoekt op marktplaats. Aluminium frame met wat oudere Shimano groep moet je voor Eur 350 ofzo kunnen vinden. Voordeel t.o.v. de nieuwe van Decathlon is dat je een gebruikte fiets voor ongeveer hetzelfde weer kan verkopen als het niet bevalt. Die van Decathlon is waarschijnlijk niets mis mee, maar je kan zeker de helft inleveren als je hem na een jaar weer verkoopt. Of spaar nog heel even door voor een nieuwe met complete Shimano Tiagra groep. Moet je in de winter uitverkoop voor ca Eur 750 kunnen kopen. Dan heb je een fiets waarmee je in principe zelfs wedstrijden kunt rijden. Sensa Umbria bijvoorbeeld.

SamF
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2018 22:21

SamF 16 aug 2018 22:17

Nee_Nee schreef: 16 aug 2018 18:48 Je kunt het beste nu al een keer langs gaan bij een wielervereniging. Voor jeugd en jongeren zijn er vaak mogelijkheden om het uit te proberen. Wielerverenigingen met een jeugdafdeling hebben vaak een paar fietsen hangen die je kunt gebruiken om het uit te proberen. Je bent zeker niet de eerste die met zo'n vraag komt. Er zijn voldoende ouders bij wie het geld niet op de rug groeit en die ook willen uitproberen of hun kind het écht leuk vindt. De club heeft daar een paar gebruikte fietsen voor. Na 5 á 10x proberen weet je vast en zeker of fietsen en wielrennen iets voor jou is.
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal binnenkort eens langs gaan bij de plaatselijke wielervereniging om te kijken wat mogelijk is. Ook al ben ik er al vrij zeker van dat ik wil gaan fietsen. Het is altijd handig om contacten te leggen en kennis op te doen. Bedankt voor de adviezen! Ik zal binnenkort laten weten hoe het is gegaan. :winkthumb:

Als iemand toevallig nog een fiets is tegengekomen op Marktplaats waarvan je denkt dat die voor een beginner zoals ik (niet te duur aangezien ik nog steeds niet 100% zeker ben of ik echt wil blijven fietsen) handig zou kunnen zijn, laat het me horen!

Pollekes
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:30

Pollekes 16 aug 2018 22:28

SamF schreef: 16 aug 2018 22:17
Nee_Nee schreef: 16 aug 2018 18:48 Je kunt het beste nu al een keer langs gaan bij een wielervereniging. Voor jeugd en jongeren zijn er vaak mogelijkheden om het uit te proberen. Wielerverenigingen met een jeugdafdeling hebben vaak een paar fietsen hangen die je kunt gebruiken om het uit te proberen. Je bent zeker niet de eerste die met zo'n vraag komt. Er zijn voldoende ouders bij wie het geld niet op de rug groeit en die ook willen uitproberen of hun kind het écht leuk vindt. De club heeft daar een paar gebruikte fietsen voor. Na 5 á 10x proberen weet je vast en zeker of fietsen en wielrennen iets voor jou is.
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal binnenkort eens langs gaan bij de plaatselijke wielervereniging om te kijken wat mogelijk is. Ook al ben ik er al vrij zeker van dat ik wil gaan fietsen. Het is altijd handig om contacten te leggen en kennis op te doen. Bedankt voor de adviezen! Ik zal binnenkort laten weten hoe het is gegaan. :winkthumb:

Als iemand toevallig nog een fiets is tegengekomen op Marktplaats waarvan je denkt dat die voor een beginner zoals ik (niet te duur aangezien ik nog steeds niet 100% zeker ben of ik echt wil blijven fietsen) handig zou kunnen zijn, laat het me horen!
Als je aangeeft hoe groot je bent en wat je lichaamsbouw is (lange/korte benen, lang/kost bovenlichaam), dan kunnen we gericht zoeken.

Een fiets die niet past, kan nog zo goed of mooi zijn, maar je hebt er niets aan.

(Heb deze week voor m'n dochter een hele nette Sensa Romagna van 2017 met Tiagra groep gekocht voor 450 Euro en dat is een veel betere fiets dan de B-twin Triban die je in je openingspost noemt. )

SamF
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2018 22:21

SamF 16 aug 2018 23:21

Iedereen alweer bedankt voor de reacties, echt top om zoveel betrokkenheid te zien!
Ik heb alleen op dit forum al heel veel kennis opgedaan, bedankt daarvoor.

Pollekes: 'Als je aangeeft hoe groot je bent en wat je lichaamsbouw is (lange/korte benen, lang/kost bovenlichaam), dan kunnen we gericht zoeken.'

Ik ben zo rond de 1.91 meter. In verhouding heb ik langere benen dan bovenlichaam🙂

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 aug 2018 00:00

Christine schreef: 16 aug 2018 20:46 ... Er zat een Huret derailleur op. Na een jaar begon ik met wedstrijden, de eerste heb ik op die Gitane gereden. ...
Dat was 1968?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2018 05:36

Om op Marktplaats te helpen zoeken is het ook wel handig te weten in welke regio we moeten kijken. woon je in Den Helder en moet je voor de perfecte fiets naar Vaals reizen dan is het misschien handiger om een iets minder perfecte fiets te kopen die wat dichter bij staat.
Campagnolo Ultra Dork

timvandenberg
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:10

timvandenberg 17 aug 2018 10:22

Dag allemaal,

Ik snap de aversie tegen B'twin hier niet zo goed. Zelf zat ik aan het begin van deze zomervakantie in dezelfde situatie als SamF: wielrennen lijkt me leuk, ik wil eens kijken of dit wat voor mij is. Ik vond na online speurwerk ook de Triban 500 als instapmodel. Ik begrijp dat je op marktplaats ongetwijfeld betere fietsen kunt vinden voor dezelfde prijs (of goedkoper), maar ik heb geen kenner in mijn directe omgeving. Daarnaast weet je na een jaar fietsen met de B'Twin (en je toe bent aan een upgrade) twee dingen tamelijk zeker:
1. Je hebt geen onderhoudskosten aan de fiets gehad
2. Je kunt de fiets verkopen voor een prima prijs (afschrijving rond de 150/200 euro)
Ik probeer hiermee absoluut geen reclame te maken voor de B'twin, maar ben oprecht geïnteresseerd in jullie -tamelijk unanieme- mening waarom dit voor een beginnende fietser geen optie is. Even voor de goede orde: de fiets bevalt mij tot nu toe uitstekend.

SamF
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2018 22:21

SamF 17 aug 2018 11:41

Ernie C. schreef: 17 aug 2018 05:36 Om op Marktplaats te helpen zoeken is het ook wel handig te weten in welke regio we moeten kijken. woon je in Den Helder en moet je voor de perfecte fiets naar Vaals reizen dan is het misschien handiger om een iets minder perfecte fiets te kopen die wat dichter bij staat.
Haha, ik woon in Friesland dus dat is niet ideaal :?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 17 aug 2018 12:22

@timvandenberg

Fijn dat de Btwin je goed bevalt.
Ik denk niet dat er een aversie is tegen het merk Btwin, maar dat je het meer moet zien als een soort signaal om op te passen met de goedkoopste modellen van Decathlon. Deze zijn uitgerust met basismateriaal onderdelen, de laagste groepen.
Wanneer fietsen je “ding” zal blijken te zijn dan loop je direct tegen de grenzen van de fiets aan, het gewicht, de onderdelen, de groep etc. Dat betekent dan verkopen, want opwaarderen zal veel kosten. Op een Marktplaats fiets van een paar honderd euro schrijf je dan minder af.
Maar goed, dit geldt niet voor iedereen, je bent er zelf het voorbeeld van.

Deacthlon kiest er voor om een paar hele goedkope modellen neer te zetten. Als je een basismodel van bv Sensa of Bulls met een Tiagra gaat vergelijken met die van Deacthlon dan zou het nog erg interessant kunnen worden om verder rond te kijken.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 aug 2018 15:15

Duitse blad Tour is positief over deze fietsen. Je krijgt value for money zeggen ze

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 17 aug 2018 16:38

Je krijgt denk ik idd waar voor je geld. Die 500 lijkt mij een prima fiets om mee te beginnen en over een paar jaar door te verkopen of om in de Tacx te zetten. Of misschien zelfs om gewoon op door te fietsen. Ik heb het idee dat wielrenners over het algemeen niet snel tevreden zijn en altijd meer en mooier willen en het moet status hebben. . B'twin is dan een merk wat men niet aanspreekt omdat het geen status heeft. Geef je daarom of niet is de eigenlijke vraag.

Plaats reactie