Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Budget racefiets. Nieuw of 2de hands?

Leszek
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2018 14:14

Leszek 03 jul 2018 16:10

Goedendag fietsers van Fiets.nl,

De afgelopen dagen heb ik het forum doorgespit en ben ik al flink wat wijzer geworden.
Ik ben op zoek naar een beginners racefiets om te kijken of deze sport voor mij is weggelegd.
Op het ogenblik ben ik een fanatieke hardloper, maar ik merk dat als ik te fanatiek word er pijntjes gaan komen. Daarom wil ik het wielrennen er bij gaan doen, ter afwisseling.

Het plan is om 1 en soms 2x per week de fiets te pakken om een route van maximaal 40 km te fietsen op voornamelijk vlakke Zuid-Hollandse en Brabantse wegen. Mocht het allemaal bevallen dan kan het natuurlijk altijd meer worden.

Mijn vriendin lijkt het ook leuk om te beginnen met deze sport en wil tegelijkertijd met mij een fiets kopen. Mijn vriendin is 163 cm lang. Ik ben met een lengte van 193 cm wat groter.

Het budget zal niet bijster hoog zijn. Het is eerder aan de lage kant. De fietsen die we willen kopen zijn echt puur om te kijken of het wielrennen aan ons besteed is. Mocht het allemaal bevallen dan kunnen we volgend jaar deze fietsen verkopen en fietsen uit een beter segment kopen.
Wij hebben bij Decathlon de Triban 100 gezien. Dit is een fiets van 260,- euro. Veel goedkoper als dit zal je het niet krijgen. Een stapje duurder is de Triban 500 voor 449,- euro. Wat wij eigenlijk teveel geld vinden om de hobby uit te proberen.

Een andere optie is een 2de hands fiets. Voordeel hiervan is dat je een goede prijs-kwaliteit verhouding krijgt. Een nadeel is het gebrek aan garantie en misschien zijn er al onderdelen versleten. Hier ben ik eerder een keer de mist mee ingegaan, dus dit heeft geen absolute voorkeur. Maar mocht het veel beter zijn dan kunnen we het overwegen.

Wat raden jullie aan?
Is de Triban 100 goed genoeg om te gebruiken als beginners wielrenfiets?