Thanks Douglas, heel duidelijk. Heb de set intussen voor 315 gevonden bij Rose. Qua banden zie ik dat de minimum maat 28mm is maar dat is prima, de fiets fungeert als 'winterfiets' en er kunnen ook max 40mm banden op (die heb ik nu).Douglas schreef: ↑15 jan 2020 06:47
Dat is dezelfde naaf. Ik zou wel even googlen op andere winkels. Moet je in mijn beleving goedkoper kunnen vinden. Welke banden wil je er op? Dunne race of dikke gravel? Je moet ook even kijken naar de breedte van de velg.
En ik zou er zeker remschijven bijkopen. Anders wordt het best gevaarlijk (zitten nooit standaard bij een wielset)
Als je dezelfde schijf koopt die je nu ook hebt zul je waarschijnlijk wielen kunnen wisselen zonder dat je de caliper opnieuw moet afstellen.
Gravelbike ook als race bike?
It is not a lie if you believe it...
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
jammer:HarryuitHilversum schreef: ↑15 jan 2020 15:08
De Ibis Haka:
https://www.ibiscycles.com/bikes/hakka-mx
deze is 1x only, hierdoor niet/minder geschikt voor gravel en weg.
Overigens kan de Free Ranger van Planet X dit ook allemaal. Is ook via Ali te krijgen onder de merknaam Carbonda CFR696.
Ik heb vorig jaar een Cube Cross Race gekocht met de bedoeling er Gravel, MTB en straat ritten mee te doen. Uiteindelijk heb ik er toch nog een racer bij naast gekocht. In mijn geval zou ik 3x in de week wielen hebben moeten wisselen. Opzich geen probleem ware het niet dat de Cube het draad voor de steekassen in het carbon heeft gefuseerd. Ik zag de bui al hangen en had geen zin in kapot draad.
Mocht je ook zo vaak wielen wisselen dan zou ik kijken naar een frame met een soort van dropout in de voorvork. Focus heeft dit bijvoorbeeld met z'n RAT systeem.
Mocht je ook zo vaak wielen wisselen dan zou ik kijken naar een frame met een soort van dropout in de voorvork. Focus heeft dit bijvoorbeeld met z'n RAT systeem.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
TKMP schreef: ↑15 jan 2020 16:04jammer:HarryuitHilversum schreef: ↑15 jan 2020 15:08
De Ibis Haka:
https://www.ibiscycles.com/bikes/hakka-mx
deze is 1x only, hierdoor niet/minder geschikt voor gravel en weg.
Dat is heel persoonlijk. Ik vind 1x off road, ook bij gravel, ideaal. Op de weg vind ik de sprongen tussen de versnellingen te groot en zal er dus zelf niet voor kiezen.
Mijn vriend heeft geen enkel probleem met 1x op de weg. Hij is behoorlijk prestatiegericht en het belemmert hem daarbij niet.
Ik heb nog een vraagje dat wel min of meer in deze thread past. Als ik een vermogensmeter wil plaatsen, welke komen daar dan voor in aanmerking (dubbelzijdige meting op de crank)? Ik verdwaal hopeloos in allerlei termen, diameters, hollowtechs etc.
Ik heb dus een Canyon Grail 7.0SL met Shimano GRX 600 groep. Als ik daar nu een Power2Max NG powermeter op wil zetten, welke moet ik dan hebben? En hoe weet ik bij andere merken welke wel of niet past?
Ik heb dus een Canyon Grail 7.0SL met Shimano GRX 600 groep. Als ik daar nu een Power2Max NG powermeter op wil zetten, welke moet ik dan hebben? En hoe weet ik bij andere merken welke wel of niet past?
It is not a lie if you believe it...
Makkelijkste is een Rotor met 24mm as, heb ik ook gedaan en past in hetzelfde BB.
Ik zou het echter wel jammer vinden om zo'n duur ding op een Gravelbike/crosser te steken. Ik zou dan eerder een Stages/4iiii kopen en genoegen nemen met enkel links vermogen (De Stages 105 kost nog 299€, dan is het toch minder erg als het stuk gaat)
Ik wacht nog steeds op de iQ²-pedalen voor de crosser (duurt nu al hopeloos lang, is ie er volgende winter niet, dan komt er een Stages, de 105 versie past gewoon op mijn Ultegra en ook op jouw GRX)
Ik zou het echter wel jammer vinden om zo'n duur ding op een Gravelbike/crosser te steken. Ik zou dan eerder een Stages/4iiii kopen en genoegen nemen met enkel links vermogen (De Stages 105 kost nog 299€, dan is het toch minder erg als het stuk gaat)
Ik wacht nog steeds op de iQ²-pedalen voor de crosser (duurt nu al hopeloos lang, is ie er volgende winter niet, dan komt er een Stages, de 105 versie past gewoon op mijn Ultegra en ook op jouw GRX)
Inderdaad een P2M met Rotor Aldhu 24 crankstel. Voordeel is dat deze ook past op het Aldhu crankstel met 30mm as en zelfs op het Kapic MTB crankstel. Mocht je ooit van fiets wisselen dan is dit op pedalen na wel zo'n beetje de meest future proof oplossing.
Ik rij inmiddels 2 jaar met een P2M Eco op een cyclocrosser en gravelbike en dit werkt gewoon altijd. Geen gezeik alleen elk half jaar een nieuwe batterij en gaan. Ik heb daarnaast ook geen enkele vrees voor schade, alleen met je tandwielen op een boomstam rammen lijkt me niet bevorderlijk.
Stages heb ik geen ervaring mee maar er lijkt concensus te zijn dat deze niet zo goed overweg kunnen met ruige ondergrond. Je krijgt dan foute waarden, gezien de plaatsing lijkt me dat ook vrij logisch.
Ik rij inmiddels 2 jaar met een P2M Eco op een cyclocrosser en gravelbike en dit werkt gewoon altijd. Geen gezeik alleen elk half jaar een nieuwe batterij en gaan. Ik heb daarnaast ook geen enkele vrees voor schade, alleen met je tandwielen op een boomstam rammen lijkt me niet bevorderlijk.
Stages heb ik geen ervaring mee maar er lijkt concensus te zijn dat deze niet zo goed overweg kunnen met ruige ondergrond. Je krijgt dan foute waarden, gezien de plaatsing lijkt me dat ook vrij logisch.
Stages is nog niet beschikbaar voor GRX cranksets.
Ik heb zelf een Quarq (met 1 kettingblad) in mijn GRX groepset. Werkt uitstekend.
Ik heb zelf een Quarq (met 1 kettingblad) in mijn GRX groepset. Werkt uitstekend.