Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi Sempre Pro ultegra vs Wilier GTR Team 105

pim77
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 21:03

pim77 20 jun 2018 21:10

Hallo,

Mijn eerste bericht en direct een vraag, ben me ervan bewust, beloof plechtig wel wat langer te blijven en meer gaan posten :-)

Ik heb een jaar of 4 op een Koga Granracer Tiagra gereden en wil nu wat beters omdat ik nu er wel uit ben dat ik vaker ga en blijf fietsen.

Ik heb me laten opmeten en door mijn lastige lijf plus 1.96m en 10okg is de shortlist gemaakt:
Wilier GTR Team full 105
Bianchi Sempre pro ultegra

Ik vind de Bianchi mooier maar dat is een race model terwijl de GTR een endurance model is en comfortabeler, verder is de zadelpen dikker bij de Wilier terwijl de Bianchi een dunnere zadelpen heeft en iets meer flex zal hebben. Qua lijf en houding past een comfortabeler model gevoelsmatig beter.

De Bianchi is 100 piek duurder maar niet onoverkomelijk, in mijn overweging heb ik Isaac laten varen gezien de alu frames.

Iemand ervaring met één van beide die advies kan geven?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jun 2018 22:06

De geometrie maakt in ieder geval niks uit in de grootste maat. Eerlijk gezegd zijn beiden niet echt comfortabel met jouw lengte vrees ik. Een paar cm meer stack zal wel wenselijk zijn. Bij Bianchi kom je dan bij een Intenso uit. Wil je hem in het mooie Celeste dan krijg je als klap op de vuurpijl ook nog eens een Campa groep :like: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 21 jun 2018 01:14

Ik heb zelf 2 Bianchi Sempre Pro frames in maat 61 afgeschreven in 2 seizoenen. Had er geen vertrouwen meer in, en heb een upgrade naar de InfinitoCV gedaan. Deze is gelukkig een stukje beter.
De Sempre frames lijken in de grotere maten een probleempje te hebben met de bracketstijfheid, en hierdoor kan zelfs het frame scheuren op de overgang zitbuis/bottom brackethuis, zoals mijn 2e Sempre frame.
Bij beide frames was het onmogelijk om het aanlopen van de ketting in de kooi van de voorderrie bij stevig aanzetten te voorkomen.Dit werd ook veroorzaakt door het gebrek aan bracketstijfheid.
Hiervoor heb ik het 1e frame ook kunnen vervangen voor garantie. Het 2e frame had hetzelfde, maar iets minder. Helaas scheurde dit frame na amper een jaar.
Wel zonde want het zijn nog steeds echt wel mooie frames om te zien.
Van de Wilier weet ik niet exact de kwaliteit, maar ik weet wel dat er types waren met een soortgelijk probleem als de Bianchi Sempre, nl. een tekort aan bracketstijfheid bij de grote maten. Het zou echter kunnen dat dit voor de superlichte frames als de Zero.7 geld.
Een alternatief kan nog zijn een Colnago CR-S

pim77
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2018 21:03

pim77 01 jul 2018 21:12

Heb de Willier gekozen en ben er dik tevreden mee. Bedankt vo0r jullie reacties.

Plaats reactie