Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opties voor een beginnersfiets

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 mei 2018 20:18

Een fiets passen bij de berijder. Elke tweedehands fiets is op een of andere manier een risico. Zolang je maar weet welk risico het is en je bereid bent het op de koop toe te nemen, is er niet zo veel aan de hand. Linksom of rechtsom moet je pech kunnen accepteren. Een tweede hands fiets van een winkel met drie maanden garantie en een opslag van ca. 200 euro voor die garantie, is een redelijke deal voor iemand die weinig kennis van zaken heeft.

JoananBlei
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2018 17:49

JoananBlei 22 mei 2018 12:55

Allemaal bedankt voor de reacties!

De kogel is door de kerk. Ik ben gister naar Eindhoven gereisd om twee fietsen te bekijken: de Cube Peloton uit mijn eerste post en een Sensa Romagna (https://proefracer.nl/product/sensa-rom ... imano-105/). Ik wilde uiteindelijk deze twee graag zien om ze beiden de nieuwere 105 5700 groepsset hebben. Bij aankomst viel het me meteen op dat beide fietsen in ontzettend goede staat verkeerden. Ik heb ze geprobeerd en ik kreeg nog wat advies over de maten en de afstelling. Beide fietsen voelden goed en beide fietsen waren goed qua maat, maar uiteindelijk heb ik toch voor de Cube Peloton gekozen omdat deze iets hoogwaardiger was qua onderdelen dan de Sensa (crank, wielset). Dat verschil was echter klein. Ik heb uiteindelijk ook gekozen om van de huurperiode af te zien en de fiets meteen te kopen. Ik was van plan om de fiets eerst een week te huren, maar de fiets zag er zo goed uit en voelde goed, dus heb ik besloten hem te kopen. Dit bespaarde me toch weer een paar tientjes, en aangezien ik al over m'n budget ga vond ik dat geen gek idee. De uiteindelijke deal is €685,- geworden. Hiervoor heb ik de fiets, Shimano XC51 schoenen (tweedehands maar zgan), een tweedehands BBB helm, BBB fietscomputertje, fietspompje, zadeltasje met bandenlichters en binnenbandje en bidon. Voor mijn gevoel gewoon een prima deal. Ik ben erg tevreden over de koop en ik zou Proefracer zeker eens aanraden aan beginnende fietsers. Ik hoop er nog veel plezier van te hebben! Ben benieuwd naar jullie reacties.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 mei 2018 14:52

Goed over nagedacht en een topdeal afgesloten.

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 22 mei 2018 15:39

Veel plezier ermee!

Plaats reactie