Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Opties voor een beginnersfiets

JoananBlei
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2018 17:49

JoananBlei 17 mei 2018 11:20

Als ik zo de website bekijk kan ik niks vinden over garantie, dus ik ga er niet vanuit maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet. Die quote viel mij inderdaad ook op, over een groter frame bij korte benen. Leek mij ook al weinig logisch. Scherp opgemerkt over die 11 speed overigens.

DiMarcello
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12

DiMarcello 17 mei 2018 17:50

Heb zelf ook een Cube peloton deore afgwerkt heerlijkr fiets is genoeg verkrijgbaar 2 e hands voor rond de 500. Maar voor de meesten hier op het forum moet het allemaal duur en het nieuwste van nieuwste laat je niet gek maken.Kom genoeg tegen die op fietsen van 4000 plus rijden die geen meter vooruit komen

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 17 mei 2018 23:21

.Ook van harte welkom DiMarcello. Wel een beetje een bijzondere eerste post. Positief dat je aangeeft dat je heel veel plezier kan hebben van een fiets voor een niet heel hoog budget. Wel jammer dat je aangeeft dat het voor veel mensen per se heel duur moet zijn. Ik herken dat niet heel algemeen op dit forum. Gelukkig zijn er op de 1e pagina al verschillende waardevolle adviezen gegeven.

JoananBlei
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2018 17:49

JoananBlei 17 mei 2018 23:41

Vandaag is er ook weer een nieuwe optie bij het verhaal gekomen. Ik was van de week al langs een aantal FM's geweest, maar allen hadden niet of nauwelijks een aanbod in tweedehands racefietsen. Nou dacht ik vandaag, laat ik nummer vier in de buurt eens proberen. Mooie zaak, veel nieuwe fietsen en ook een aantal tweedehands fietsen. Lang verhaal kort: uiteindelijk kwamen ze met een Cannondale R1000 in mijn maat op de proppen (ik geloof dat de fiets uit 2004 komt). De fiets is volledig Ultegra afgemonteerd, maar dus wel gedateerd. Hij wordt verder helemaal in orde gemaakt en ziet er mooi uit. Ze wilden er nog een andere fatsoenlijke wielset onder zetten, maar welke dat wordt weet ik niet. De prijs is €500 euro inclusief pedalen. Nou vond ik de fiets mooi en in eerste instantie dacht ik dat dit 'm wel eens kon worden. Nu ik er langer over nadenk begin ik toch te twijfelen, vooral omdat het model zo gedateerd is. De pre's vind ik wel dat deze zaak zichtbaar weet waar ze het over hebben. Bovendien betekent het een service-punt voor de toekomst, vlak om de hoek.

Nou is mijn eerste vraag: wat vinden jullie van deze deal? Vervolgvraag: wat vinden we ervan als je het vergelijkt met de eerdere opties die ik in het begin van dit topic heb gegeven? Voor bijvoorbeeld die Cube Peloton gaan? Voor de R1000? Of toch nog verder kijken?

Wederom, alvast bedankt!

DiMarcello
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12

DiMarcello 18 mei 2018 07:55

Je moet vooral een fiets nemen die bij jou past en niet blind op bepaalde merken met dat mooie uiterlijk en waarbij je honderd km kan fietsen zonder problemen en pijn dat vind ik belangrijker dan al die rand zaken met image ....dure afmontage alles gaat alles slijten... maar de standaard lijkt minstens te liggen op ultegra etc etc. Succes hoop dat je een leuke fiets vind

JoananBlei
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mei 2018 17:49

JoananBlei 18 mei 2018 14:58

Het wordt mijn eerste fiets, dus ik heb nog geen uitgebreide ervaring met de maatvoering. Maar ik kwam zelf uit op 58 en dat werd ook bevestigd door de FM waar ik gister was.

Ik zal dat topic eens in de gaten houden SqueeZer. Ik heb voor nu besloten dat ik de R1000 nog even laat staan. Ik ben toch niet helemaal overtuigd, ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een iets nieuwere fiets. Mijn vriendin heeft gister bij dezelfde fietsenmaker bijvoorbeeld een mooie Sensa Romagna uit 2012 gevonden, volledig 105. Dan kijk ik liever nog even verder naar een vergelijkbare optie.

Ook kan ik die Cube Peloton uit m'n beginpost niet uit mijn hoofd krijgen. Wellicht dat iemand daar nog meer over kan zeggen? Model uit 2014. Ik heb gemaild naar de verkoper en hij zegt dat de fiets naar schatting zo'n 2000 km gemaakt heeft. Vind die fiets er gewoon erg goed uitzien, 105 5700 groep volgens mij. Bovenbuis lengte (virtueel) is 56 cm en zitbuis 57/58 aldus de verkoper.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mei 2018 15:17

Is die Cannnodale 10 speed of nog 9 speed? Van 9 speed Ultegra gaan op den duur de remgreeprubbers plakken en de als je een keer valt de kapjes van de shifters kapot. Die zijn beide nauwelijks nog te krijgen en dan mag je de hoofdprijs gaan betalen aan een vage Ebay verkoper. Dat is dus echt gedateerd.

Mijn racefiets is ook gedateerd maar van de Chorus 10 speed groep zij de meeste delen nog prima te vinden.

2000 km is wel de afstand dat je een nieuwe ketting mag verwachten op die Cube maar voor de rest hoef je je nog nergens zorgen om te maken. Garantie kun je "kopen" door hem twee weken te huren en in die tijd te laten nakijken door een fietsenmaker of goede vriend die verstand van fietsen heeft.

Verder zou ik deze overwegen: https://cyclewear.eu/fietsen/volledig-a ... blauw.html
Dan heb je alles nieuw en je hebt garantie. Ook ligt het niet ver van Eindhoven waar Proefracer ligt dus als je daar uit de buurt komt kun je eventueel passen. Kun je gelijk een setje kleding scoren voor een leuk prijsje.
Campagnolo Ultra Dork

bike27
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 dec 2007 12:32

bike27 18 mei 2018 17:02

@ Joanan: kwam je op maat 58 door op een fiets te gaan zitten, of door te meten? Maatvoering verschilt namelijk per merk en binnen een merk kan het zelfs per type / jaar verschillen. Een goede fietsmaker kan je daarbij helpen.
Het allerbeste is echter het uit te proberen. Als de Cube je aanspreekt, is twee weken huren erg prettig. Dan kun je echt voelen of deze past, of met minimale aanpassingen (andere stuurpen bijvoorbeeld) passend te krijgen is.

DiMarcello
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12

DiMarcello 18 mei 2018 17:59

Ik kan wel zeggen dat de Cube een goede optie is en matcht het ook met je bike fit het is heel persoonlijk en Sensa heeft ook leuke fietsen in je budget maar moet je allemaal net aanstaan en prettig vinden .Op een forum dit vragen bij onbekenden de ene zegt dit de ander dat gewoon een paar fietsen gaan testen

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 18 mei 2018 18:41

Op zich hoef je je met 10, 9 en zelfs 8 speed Shimano niet echt druk te maken over vervangingsonderdelen. Zelfs nu verkoopt Shimano nog nieuwe groepen die 8 speed (Claris), 9 speed (Sora) en 10 speed (Tiagra) zijn. Al is de laatste serie Tiagra niet meer Compatible met eerdere 10 speed Shimano voor wat betreft shifters en derailleurs. Cassettes en kettingen ga je echt nog wel een hele tijd kunnen kopen.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 19 mei 2018 18:31

En het mooie is: 10-speed onderdelen, maar helemaal 9-speed spullen kosten een schijntje vergeleken met 11-speed.
En het is ook nog eens veel makkelijker af te stellen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 mei 2018 19:05

DiMarcello schreef: 18 mei 2018 17:59 Ik kan wel zeggen dat de Cube een goede optie is en matcht het ook met je bike fit het is heel persoonlijk en Sensa heeft ook leuke fietsen in je budget maar moet je allemaal net aanstaan en prettig vinden .Op een forum dit vragen bij onbekenden de ene zegt dit de ander dat gewoon een paar fietsen gaan testen
Die Cube is alleen wel spuuglelijk, mijns inzien....maar goed dat is natuurlijk persoonlijk...

Ik vind de prijzen eigenlijk prima, maar wat Nee_Nee ook al aangeeft, niet alle onderdelen zullen makkelijk te vervangen zijn.

Plaats reactie