Pagina 2 van 3

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 13 mei 2018 22:50
door walters
Afhankelijk van je kracht voor 34 en achter 28nof 32. Voor de laatste even een Ultegra lange kooi (50 euro) monteren

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 13 mei 2018 22:58
door wimke1971
Bedankt! Had er nog niet aan gedacht om vooraan een kleiner tandwiel te steken....
Ik dacht om die 11 er uit te nemen en die te vervangen door een 28 als goedkoopste oplossing... Moet er nog aan de ketting iets veranderd worden dan?

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 14 mei 2018 07:09
door japiecarbon
Dat gaat zeer waarschijnlijk niet, volgens mij bestaat een Dura ace cassette uit meerdere blokken.

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 14 mei 2018 08:01
door amclassic-fan
Koop gewoon voor 4 tientjes een nieuwe 105 cassette, lijkt mij een stuk verstandiger dan gaan freubelen. Zijn de kosten toch ook niet meer na aanschaf van de fiets en de vakantie.

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 14 mei 2018 08:15
door scottwilko
Wat is de steek van een dura ace 9000 serie crankstel?
Als toerist heb je namelijk helemaal niets aan een 39-53, dan fiets je veel lekkerder met 34-50. Als je dan ook nog zoals hierboven aangegeven een 105 cassette steek, met 30 als grootste tandwiel, dan fiets je de Stelvio het fijnste op.
Past de 34 niet voor, veel succes met de beklimming.

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 14 mei 2018 08:55
door raven14
Hoe goed zo'n topfiets ook is, toch ga je het (gezien je getraindheid) met je soepelste versnelling 39x25 wel heel erg moeilijk hebben om boven te geraken op de Stelvio. 39x30 is al beter, vergelijkbaar met 36x28, maar blijft een vrij grote versnelling om zo lang rond te draaien op zo'n col voor een toerist die zoveel rijdt als jezelf.

Ik zou in jouw geval:

- naar een andere fiets uitkijken met een compact crankstel
- als het toch zodanig jeukt dat je deze niet kunt laten staan, er meteen een compact crankstel laten opzetten (of de kettingbladen uitwisselen indien het nu reeds om een BCD110 crankstel gaat)

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 16 mei 2018 23:36
door wimke1971
OK bedankt!
Ik ga morgen eens langs bij de fietsenwinkel met de optie van vooraan een 34 en achteraan een 30...
Ben benieuwd.

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 16 mei 2018 23:38
door wimke1971
Iets te snel : vandaag de Muur in Geraardsbergen opgereden en idd, veel te zware versnelling om te blijven zitten in het zadel.... Geraakte er wel op, maar t kon soepeler.

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 17 mei 2018 20:51
door buddo
scottwilko schreef: 14 mei 2018 08:15 Wat is de steek van een dura ace 9000 serie crankstel?
Volgens mij kunnen er op een FC9000 cranck wel 34-50 bladen (de steek is dacht ik 110 mm). Maar... dat gaat heel wat kosten. Denk dat het goedkoper is om een nieuw 105 compact crankstel er op te zetten dan twee nieuwe bladen op de Dura Ace crank.

En dan is het daarnaast nog de vraag of je met 34 voor en 25 achter wel boven komt op een lange klim... op de macht fietsen is er bij zo'n afstand niet bij. Een cassette met grotere krans is dan ook wel handig.

Al met al een aardig duur grapje wordt het denk ik zo...

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 20 mei 2018 21:26
door wimke1971
Inderdaad, ik had ook al zo'n vermoeden!
Nu op zoek naar een 2dehandse ultegra 50-34 en dan zien wat ik achteraan kan steken (een 11-28 zou leuk zijn!)...
Moet alleen weten of het kan VOOR ik het koop...

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 20 mei 2018 21:50
door Berrie50
Ik heb voor een DA 9000 cranck 34-50 bladen gekocht voor 125 euro in nieuwstaat,
Moet je wel even voor zoeken
De DA 9000 36-52 heb ik verkocht voor een leuke prijs.
Ik rijdt nu met 39-50 12-25 en 34-50 11-28.
Gaat allemaal prima.

Re: S-works 2016 dura-ace

Geplaatst: 21 mei 2018 14:21
door wimke1971
ok bedankt Berrie50! Dan ga ik nog op zoek naar een 11-28;
zo'n 34-50 heb ik bijna binnen (135 vraagt m).
Grts
Wim