Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets 2000 euro welke keuzes

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 20 mar 2018 11:34

Voor mijn vrouw wil ik een nieuwe racefiets kopen van ongeveer 2000 euro.
Met dat budget moet je natuurlijk keuzes maken.
Oa carbon vs alluminium
Ultegra vs 105
schijfremmen vs velgremmen
Dus zit ik ter vergelijk een beetje op de site van canyon te kijken en kom ik bij de volgende modellen uit

Carbon met Ultegra maar ook de duurste en geen schijfremmen.
https://www.canyon.com/nl/road/ultimate ... 0-wmn.html

Carbon met 105 maar met schijfremmen.
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... c-7-0.html

Aluminium met ultegra en schijfremmen.
https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... c-8-0.html

Natuurlijk is er ook verschil in de geometrie enz maar de vraag is voor mij even wat jullie het belangrijkste vinden van deze 3 keuzen in frame materiaal, afmontage, soorten remmen.
Carbon frame met Ultegra en schijfremmen wordt weer te duur.

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 20 mar 2018 11:55

Vindt je schijfremmen echt belangrijk? De tendens hier op het forum is dat zeker als je hier in Nederland fietst velgremmen meer dan voldoende zijn. Ook het verschil tussen carbon en aluminium is beperkt, zeker als je niet echt het onderste uit de kan wil halen kwa gewicht. Wat men hier wel vaak belangrijk vindt zijn de wielen. Een goed setje wielen en ultegra heb je dan meer plezier aan dan bijvoorbeeld schijfremmen en carbon.

Verder komen er inderdaad vaak opmerkingen langs over 'de geometrie die goed moet zijn' en dat het oog ook wat wil omdat de beste fiets degene is waarop je (vrouw) wil fietsen ;-)

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 20 mar 2018 11:58

wat vindt mevr. Stansfield zelf?
Allard

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 20 mar 2018 12:24

beren040 schreef: 20 mar 2018 11:58 wat vindt mevr. Stansfield zelf?
+1

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 mar 2018 13:05

Mijn schoonmoeder heeft nogal wat problemen met schakelen. Nu reed ze laatst een rondje op de di2 van schoonpa en dat beviel haar enorm goed. Semi synchro shift aan. Geen idee of je di2 nog mee wilt nemen in je vergelijk.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 20 mar 2018 13:07

Wat mijn vrouw het mooiste vindt is de bovenste maar meer omdat die in zwart met roze is.
Voor de rest zegt het haar niks en laat ze dat aan mij over om uit te zoeken.

Di2 vind ik wat te veel van het goede. Schakelen moet haar wel lukken.

Dus als ik het zo lees zou ik tussen nr 1 en nr 3 moeten kiezen waarbij er bij nr 3 nog ruimte is voor betere wielen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 mar 2018 13:18

Schakelen gaat haar wel lukken, remmen heb je je twijfels over. Wil je van haar af? :? :mrgreen:

Als jij of zij al die vragen niet beantwoord krijgt, waarom dan een Canyon?
Ga naar een fietsenmaker die niet moeilijk doet om een goede proefrit en laat haar zelf ervaren wat ze prettig vindt. Cube, Giant (Liv) en Trek doen prijstechnisch nauwelijks nog onder voor Canyon als je om korting vraagt en hebben ook prima damesfietsen.
Campagnolo Ultra Dork

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 20 mar 2018 14:06

Ernie C. schreef: 20 mar 2018 13:18 Schakelen gaat haar wel lukken, remmen heb je je twijfels over. Wil je van haar af? :? :mrgreen:

Als jij of zij al die vragen niet beantwoord krijgt, waarom dan een Canyon?
Ga naar een fietsenmaker die niet moeilijk doet om een goede proefrit en laat haar zelf ervaren wat ze prettig vindt. Cube, Giant (Liv) en Trek doen prijstechnisch nauwelijks nog onder voor Canyon als je om korting vraagt en hebben ook prima damesfietsen.
Heb geen twijfels over haar remmen maar meer of schijfremmen dan niet wat meer toekomstbestendig zijn. Maar die stond voor mij ook het meeste onderaan in de keuze.

Ik heb Canyon alleen even gekozen omdat die qua specs en prijzen makkelijker te vergelijken zijn dan andere merken. En het gaat mij meer om het principe waar je de meeste waarde aan zou moeten hechten in je beslissing.
Verder wordt er eerst uitgebreid getest op een leenfiets voordat er aangeschaft wordt. En ook bij de aanschaf zal genoeg worden rondgekeken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 mar 2018 14:20

Op toekomstbestendigheid moet je geen keuzes maken, hooguit als je een huis koopt. Er zijn genoeg mensen die antieke fietsen nog rijdend houden en dat is lang niet altijd een dure hobby.

Daarom lekker laten proefrijden kijken en voelen en zelf aan laten geven wat goed voelt en in de meeste gevallen het gezever van de fietsenmaker het ene oor in en het andere oor weer uit laten vliegen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 20 mar 2018 14:55

Mevr Berends rijdt op een alu Rose full Ultegra met setje mavic cosmics.
Zelf uitgezocht en ze rijdt er met super veel plezier op. We rijden samen best veel in het buitenland zoals 3 ballons, Maratona (de wat kortere afstanden) en gaan bv over twee weekjes samen trainen in Portugal.
Ik heb zelf sinds twee maanden een nieuwe fiets met DI2 en schijfremmen. En ik hoor haar nu al: dat wil ik ook! (en terecht :lol: )
Allard

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 mar 2018 17:34

Meneer en mevrouw Jans hebben geen Di2 en geen schijfremmen. Rijden beiden hun kilometers in bergachtig gebied, en missen beiden niet. Dus, het is maar wat je belangrijk vindt.
Heeft mevr. Stansfield al eerder op een racefiets gereden? Anders zou ik het eerste jaar toch naar een mooie tweedehands kijken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mar 2018 18:26

Geen idee ook waarom je je beperkt tot Canyon.
Er zijn legio fietswinkels waar je andere merken met een redelijke korting kan aanschaffen.
En dan zal je merken dat Canyon niet alleen zaligmakend is.
- Sensa giuliaero ultegra r8000 full Carbon wielen €2199
- Kuota kryon met ultegra €1499
- Sensa giulia g2 full ultegra 3tt stuur/pen supra elite wielen €1549
- Zannata z82 full ultegra nu €1249
- Zannata z88 met ultegra di2 8050 met miche alu wielen €1999
- Zannata z88 met ultegra van €2799,- nu €1399
- Sensa giuliaero 2017 met ultegra di2 nu €1999
- Zannata z81 met ultegra van €1999,- nu €1199

- Nieuwstaat ! Felt fr1 stam red etap 58cm nu €2499,
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie