Afgelopen zomer is tijdens de zomervakantie mijn racefiets gestolen.
Helaas viel de uitkering van de verzekering tegen en moest er eerst weer goed gespaard worden voordat ik een nieuwe racefiets kon gaan aanschaffen.
Voordeel hiervan is dat je ruim de tijd kunt nemen om je te verdiepen in een nieuwe racefiets.
Ik heb veel gelezen en ook proefgereden op diverse merken en modellen.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0. De keuze die ik nu nog moet maken is ga ik voor de SL of voor de DI2.
Zie de vergelijking:
https://www.canyon.com/nl/tools/bike-co ... bike2=4216
De DI2 is € 300,- duurder. Hij heeft DI 2 t.o.v. de SL maar ik geloof de mindere wielen van de 2 en hij mist de H31 ergocockpit.
Ik heb alleen DI 2 ervaring tijdens mijn test rondjes rond het Canyon complex, maar vond dit wel heel lekker schakelen.
Als ik nu een nieuwe fiets koop moet ik daar weer 5 tot 10 jaar mee vooruit. Ik denk dat ik DI2 nu niet nodig heb, maar ga ik daar spijt van krijgen aankomende jaren aangezien het ook wel erg lekker schakelt. De € 300,- die ik overhoud besteden aan nieuwe fietskleding is natuurlijk ook leuk.
Wellicht handig om te weten. Ik woon op de Veluwe en fiets dus zelden berg op. Alleen tijdens de zomervakanties verblijf ik 2 weken in de lage alpen, dus ik fiets hooguit 2 of 3 x per jaar een berg op.
Wat is de beste keuze en waarom?
Canyon Endurace CF SL met DI2 of niet?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5576
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Als je nu al twijfelt en denk dat je daar misschien ook wel spijt van zou kunnen krijgen gewoon DI2 kiezen. Je geeft zelf al aan dat het wel heel lekker schakelt.
Die 300 euro ben je zo vergeten als ze eenmaal uitgegeven heb, met spijt blijf je veel langer rond lopen! Elke keer als je een fiets met DI2 ziet zal het knagen.
Gewoon zelf de keuze maken en niet keuze over laten aan anderen of je daar door laten beinvloeden.
De beste keuze is in dat geval je eigen keuze.
Die 300 euro ben je zo vergeten als ze eenmaal uitgegeven heb, met spijt blijf je veel langer rond lopen! Elke keer als je een fiets met DI2 ziet zal het knagen.
Gewoon zelf de keuze maken en niet keuze over laten aan anderen of je daar door laten beinvloeden.
De beste keuze is in dat geval je eigen keuze.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4354
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Kiezen voor de fiets die het mooiste is (als er design verschil is natuurlijk) of voor de fiets waar jij het beste gevoel bij hebt. Alle andere zaken voegen uiteindelijk niets toe, aangezien jij een goed gevoel moet hebben bij jou fiets.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik slaap er nog een nachtje over, maar denk toch dat kleur (vind de stormgreen op de SL zonder DI2 erg mooi),wielen, cockpit en prijs de doorslag gaan geven voor mij. DI2 is fijn, maar denk toch dat ik het niet ga missen.
Man, wat een luxe probleem
Ik slaap er nog een nachtje over, maar denk toch dat kleur (vind de stormgreen op de SL zonder DI2 erg mooi),wielen, cockpit en prijs de doorslag gaan geven voor mij. DI2 is fijn, maar denk toch dat ik het niet ga missen.
Man, wat een luxe probleem
Dat met die kleuren is wel jammer bij Canyon. Als een bepaalde kleur beschikbaar was met Di2 had ik die allang gekozen.eks schreef: ↑13 mar 2018 10:25 Bedankt voor jullie reacties.
Ik slaap er nog een nachtje over, maar denk toch dat kleur (vind de stormgreen op de SL zonder DI2 erg mooi),wielen, cockpit en prijs de doorslag gaan geven voor mij. DI2 is fijn, maar denk toch dat ik het niet ga missen.
Man, wat een luxe probleem
Let wel op, volgens medewerkers van Canyon, dat de modellen zonder Di2 geen Di2 ready frames hebben omdat ze een aantal openingen missen.
Ik had eerst ook het idee om een Non-Di2 kleur te kiezen en die om te rusten naar Di2, maar deze mist een opening in het frame en moet je dus zelf boren.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.
???
Ik overweeg ook een overstap naar Di2. Waarin zit dan het verschil in onderhoud?
Ik doe nu het simpele onderhoud zelf, maar ik kan niet bedenken wat er ingrijpend anders is bij Di2....
Courir c'est mourir un peu
Je hoeft geen schakelkabels te vervangen... Derailleurs nastellen in in principe nooit nodig.