Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Winkels rondom Utrecht

dr.ob
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2010 22:34

dr.ob 20 jun 2010 19:36

Hallo,

ik ben van plan om mijn eerste 'echte' racefiets te kopen (heb nu een hele ouwe om te proberen en het bevalt me uitstekend!) voor zo'n 750 euro. 2e-hands zijn er niet zo heel veel te vinden op marktplaats met maat 60 (ik ben 1,87 m.), dus daarom wil ik ook eens bij fietswinkels in de buurt gaan kijken. Ik woon in Utrecht.

Ik heb echter geen idee wat goede winkels zijn, dus bij deze vraag ik de forumgebruikers om advies. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 20 jun 2010 21:26

Ga eens kijken bij het rijwielpaleis in Bilthoven daar staan over het algemeen aardig wat gebruikte fietsen in de sporthal achter de winkel.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

dennis79
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:16

dennis79 20 jun 2010 21:51

Ik heb mijn eerste fiets, een Trek 2.1., bij Plieger Sport in Meerkerk gehaald. Echte racewinkel met mensen met verstand van zaken. Als je een beetje geduld hebt en het niet erg vindt dat je soms dus even moet wachten dan kun je hier zeker goed terecht.


nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 21 jun 2010 11:28

Verwacht bij rijwielpaleis helemaal nik svan de mensen die daar werken.
In mijn zoektocht daar geweest de verkoper wees alleen maar fietsen aan.. Er iets over vertellen zat er niet bij.

Maar ik ben ook 1.87 maar ik moet een 56cm hebben. (ik heb dan wel heel korte pootjes).

nummer14
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2010 13:20

nummer14 21 jun 2010 11:40

Volgens mij kun je bij www.12gotrading.nl in Woerden ook aardige deals doen. Hoe het daar met de service gesteld is, weet ik niet.

dennis79
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:16

dennis79 21 jun 2010 11:45

12gotrading zit in Waddinxveen.
Persoonlijk was ik niet zo onder indruk van deze zaak. Ik ging dan wel als totale leek kijken, kan me voorstellen dat als je weet wat je wilt hebben, je daar prima terecht kunt.

dr.ob
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2010 22:34

dr.ob 21 jun 2010 12:30

Alvast bedankt voor jullie reacties tot dusver!

@Nagtie: Volgens mij is 60 cm het beste voor mij, ik heb een binnenbeenlengte van 92 cm.

bart75
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 apr 2009 13:46

bart75 21 jun 2010 12:45

Nagtie schreef:Verwacht bij rijwielpaleis helemaal nik svan de mensen die daar werken.
In mijn zoektocht daar geweest de verkoper wees alleen maar fietsen aan.. Er iets over vertellen zat er niet bij.

Maar ik ben ook 1.87 maar ik moet een 56cm hebben. (ik heb dan wel heel korte pootjes).


Wat een flauwekul zeg. Ik word altijd prima geholpen bij het Rijwielpaleis. Ligt ook een beetje aan je eigen instelling! Ook voor reparaties kun je er altijd snel terecht. Al veel bekenden doorgestuurd en die zijn allemaal even enthousiast.
Cannondale Synapse Ultegra

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 21 jun 2010 14:15

Ligt er uiteraard aan hoe je je vraag stelt, of het druk is en wie je helpt maar met twee linker handen (of als je bang bent dat ze vies worden) zit je bij het RWP prima (je betaald iets meer maar daar krijg je wel service voor terug).
Elke zaak hijn zijn/haar eigenaardigheden maar overall zit een starter prima bij zaken zoals Plieger, RWP Bilthoven, Dallocollina. Snel spreekt mij weer minder aan maar ook daar kunnen ze je prima van dienst zijn.

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 21 jun 2010 16:33

Bart75 schreef:
Nagtie schreef:Verwacht bij rijwielpaleis helemaal nik svan de mensen die daar werken.
In mijn zoektocht daar geweest de verkoper wees alleen maar fietsen aan.. Er iets over vertellen zat er niet bij.

Maar ik ben ook 1.87 maar ik moet een 56cm hebben. (ik heb dan wel heel korte pootjes).


Wat een flauwekul zeg. Ik word altijd prima geholpen bij het Rijwielpaleis. Ligt ook een beetje aan je eigen instelling! Ook voor reparaties kun je er altijd snel terecht. Al veel bekenden doorgestuurd en die zijn allemaal even enthousiast.


Het ging echt precies zoals ik het zeg.
Toen ik vroeg hoe die afgemonteerd was zei die SHimano.. Dus ik zow en welke jah dat wist de verkoper niet.
Toen was ik er klaar mee en ben ik verder gaan zoeken. Mijn eigen instelling was vertel mij wat de beste keuze is en waarom?

@ TS als je 1.87 en lange benen hebt zal ik even goed gaan zoeken, het frame zal dan ws wat minder lang moeten zijn dan standaard. Voorzover ik er nu verstand van hebt is het dan interessant om naar italiaanse fietsen te kijken.

Toen ik rond ging kijken ben ik ook bij ATR geweest, best een prima winkel, uiteindelijk bij bikeshop uitgekomen, ben niet zo tevreden over hun service, heb veel gedoe gehad voordat de fiets nu eindelijk naar Trek terug is gestuurd. Moest wel 2 maanden zeurenen klagen voordat ze mijn klacht serieus namen.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 22 jun 2010 00:23

Die verhalen over het rijwielpaleis neem ik met een korrel zout. Er is niets mis met die zaak. Wel een beetje van de Cannondales maar dat mag.


Als je echt een kleine betrokken man zoekt, ga dan naar www.epbike.nl. Die zit in Zeist en zet je ecxht wel op een mooie fiets van bovendien een uniek merk als corratec of kona. Weer eens wat anders dan al die treks en canyons
Camerig is prachtig!

Plaats reactie