Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

N+1, 2, ...3? Welk type fiets te kopen en wat op te knappen :S

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2018 09:53

Er staan toch wel een paar leuke 20" modelletjes bij.

1x lijkt mij geen nadeel op een dergelijke MTB, op de gravelracer heeft het ook mijn voorkeur. Off road houdt ik het het liefst zo simpel mogelijk. Op de racefiets vind ik een triple nog steeds de beste oplossing.

Het zal ook wel kloppen dat de nieuwe generatie enduro's weer wat meer aankunnen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
De eenzame fietser
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2015 18:05

Gebruikersavatar De eenzame fietser 13 feb 2018 23:35

1x heeft een minder breed bereik en grotere gaten. Natuurlijk is het wel een stuk simpeler, wat zeker zijn voordelen heeft ; ]

Mijn voorkeru gaat echter naar een dubbel (of evt een triple).

De wat degelijkere enduro's zijn voorzien van vorken met dikkere stanchions. Heb elders wat moois gevonden. Hopelijk kan ik daar morgen even langs om te kijken / proberen ^^

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 feb 2018 09:53

Zeker met Sram 12 speed heb je aan lichte kant voldoende bereik lijkt mij en met 32-10 kun je op het vlakke snel genoeg en bijtrappen in de afdaling moet lukken tot tegen de 40km/h. De grote gaten zijn in de bergen soms ook een voordeel, één tandje bij of minder schiet niet zoveel op als het stijl is. Ook kun je rijden met een deftige kettinggeleider en heb je wat meer "ground clearance". Maar uiteraard is het een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Dikkere stanctions zijn wel een pre uiteraard.

Ik ben ben wel benieuwd naar de andere opties die je in je hoofd hebt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
De eenzame fietser
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2015 18:05

Gebruikersavatar De eenzame fietser 14 feb 2018 22:47

Ik refereerde voornamelijk naar de Radon Slide 150 8.0 2017 in 20" (1799 Euro)

https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... de-150-80/

Deze is vergelijkbaar met de Cube Stereo 140/160.

- Zwart alu fully (Rock shox Yari & Monarch)
- SLX/XT
- Deore hydraulische schijfremmen
- Reverb stealth drop post
- Mavic Crossride Light (kunnen tot 120kg hebben)

Review:
https://www.mountainbike-magazin.de/mou ... 1066.2.htm

Andere die ik nog tegen kwam is de iets minder luxe Rose Granite Chief SE (1529 Euro).

https://www.rosebikes.com/bike/rose-gra ... ged=816274

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 feb 2018 23:57

Vooral die Radon ziet er goed uit maar eigenlijk wil je dan de Swoop 170 9.0 :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
De eenzame fietser
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2015 18:05

Gebruikersavatar De eenzame fietser 15 feb 2018 18:30

:P

Afbeelding

Afbeelding

Heb de Slide 150 8.0 meegenomen uit Bonn 8-)

Gezien ik zelf ook veel in volledig zwart rondloop past hij goed bij mij :lol:
Hopelijk trekt het tevens wat minder aandacht van het verderfelijke %#$% volk die anderen graag ontdoen van hun eigendom. De 10.0 uitvoering in Candy Red zag er ook zeer gaaf uit, maar is wat minder subtiel... :shock:

Die megastore in Bonn (http://www.megastore.bike) is een grote tent met veel fietsen op voorraad (vnl Cube en Radon). Boven een hele vleet aan e-bikes. Beneden stonden rij na rij fietsen in de opruiming. Het was niet druk, dus ik heb gezellig een tijdje staan keuvelen met mijn verkoper, Tom. Aardige vent uit de Eiffel. Hij had er zelf ook één! :lol:

Rondje door de winkel gedaan. Andere verkoper die ik wat vroeg was kortaf en een beetje grumpie :?

Viel mij tegen dat veel medewerkers best moeite hebben met Engels. Ik versta Duits vrij aardig en kom met mijn half vergeten kennis van de middelbare school een eind, maar om aan een reserve derailleurhanger te komen werden wij toch gereduceerd tot wijzen en knikken :oops:

Van Zuid Holland naar Bonn en terug was een knappe rit, maar vind het persoonlijk prettiger te kijken en voelen wat je koopt. Gelijk weer een audioboek versleten ^^

Nu net na werk nog snel een kort rondje gedaan voor het donker werd. Binnenkort (misschien van het weekend) eens naar een echt trail ;)

Ben er nog niet aan toegekomen de fabriekspedalen te vervangen.
Welke flatpedals zijn praktisch en passen er leuk bij?
Heb op de Fatbike een setje zwarte DMR's zitten. Op de Radon zitten wat rode en witte accenten. Naast zwart zijn dat wellicht geslaagde alternatieven 8-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 feb 2018 19:46

Gaaf apparaat!

En is de koophonger nu gestild of komt er nog meer? :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
De eenzame fietser
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 aug 2015 18:05

Gebruikersavatar De eenzame fietser 18 feb 2018 03:38

8-)

Dank je! Ben er erg blij mee :D

Vandaag de eerste gammele wheelies gedaan :lol:

Komende tijd veel oefenen met bikeskills. Zal eens kijken voor een MTB clinic. Dan kan ik van de zomer de bikeparks gaan ontdekken :mrgreen:

Zou graag meer speelgoed aanschaffen, maar tenzij ik extreem aantrekkelijke koopjes tegenkom wacht ik daar voorlopig maar een tijdje mee. Fietsie is toch best kostbaar ;)
Vriend van mij dacht dat je voor dit geld het meest luxe model koopt. Was leuk om zijn gezicht te zien toen ik vertelde dat dit de instapper is :lol:

Als de fatbike de komende tijd niet veel gebruikt wordt, kan die er voor een redelijk bedrag uit. Daar kan dan iets anders voor terug komen. De gravel racer staat nu bovenaan de verlanglijst.

Zag op markplaats een halfbike voor niet teveel geld, maar verwacht dat je die op termijn nauwelijks gebruikt...

https://www.youtube.com/watch?v=R3NeRXzYmHw

Naast de pedalen nog wat andere accessoires aanschaffen. Heb momenteel enkel lycra, dus wat MTB specifieke kleding is ook niet mis. Maar weer eens langs bij de outlet in Budel . Heb daar al mijn huidige kleding voor een prikkie gekocht ^^

Plaats reactie