Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek Domane SL6 - Specialized Roubaix - Focus Paralane

wiwa1978
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jan 2018 16:03

wiwa1978 12 jan 2018 16:28

Hallo,

Ben op zoek naar nieuwe racefiets. Ik geraak er maar niet uit. Heb de voorbije kerstvakantie ontzettend veel reviews gelezen en fietsenwinkels bezocht.

Mijn profiel:
  • - ongeveer 5000km per jaar (vooral Vlaamse Ardennen)
    - 1x per jaar klimmen in de Alpen
    - tourritten/granfondo's
    - slechte rug
    - 90kg
    - Budget: rond de 3000EUR
Omwille van slechte rug heb ik de keuze gemaakt om een endurance fiets aan te schaffen. Ik twijfel tussen de onderstaande volgende modellen.

Mijn vraag: iemand die ervaring heeft met deze modellen en die wat hulp kan bieden. Vind veel reviews over Trek vs Specialized, maar minder van de Focus Paralane al lijkt die me best goeie prijs/kwaliteit te geven?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jan 2018 17:26

De Paralane. De mooiste en het meest geschikt om ook nog eens het bos mee in te gaan of een veldridtje mee te pakken met niet al te veel modder. Bovendien heb je budget over voor een setje goede wielen voor de racebandjes en kun je de standaard wielen opofferen aan een setje crossbanden.

Op de Trek en Focus kun je nog wel wat korting krijgen. Bij de Specialized wordt dat heel lastig. Op de Canyon kun je korting sowieso vergeten.
Campagnolo Ultra Dork

thomas1
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2017 14:12

thomas1 12 jan 2018 21:29

Zelf Domane SL6, zeer comfortabele geometrie met Isospeed. Met de 32 banden waarschijnlijk zwevend tapijt. Ik fiets met 28mm icm velgremmen

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 12 jan 2018 22:26

Trek heeft BB90, lagers worden rechtstreeks in carbon geperst zonder plastiek omhulsel. Zeker in het verleden zijn er veel problemen geweest met een uitgeholde bottom bracket met lagers die los zitten.

Zoiets : https://www.youtube.com/watch?v=RyI7qCXSri0

Ik zeg het maar...

Plaats reactie