Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe allrounder

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 02 jan 2018 15:33

Mijn 27" MTb begeeft het stillaan, en ik zoek hem te vervangen, niet noodzakelijk door eennieuwe MTB, maar iets wat meer allround inzetbaar is. Daar komt zeker ook nog een MTB ritjes bij, maar ook de familieritjes en het werk-woon verkeer. Enige tips?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 02 jan 2018 15:54

Ik ga hier ook even meelezen. Misschien heb je hier iets aan: ik wil ook afscheid nemen van mtb en mijn pekelfiets (mtb niet leuk genoeg, pekelfiets 25mm is max bandbreedte, ik mis de schijven van mijn zomerfiets).
Ik heb geen idee waar jij aan denkt, maar ik wil zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk fiets.
Schijven is een vereiste en minimaal 105 of vergelijkbaar materiaal. Qua spatborden wil ik flexibel zijn, dus oogjes voor montage niet direct noodzakelijk. SKS raceblades werken wat dat betreft prima op mijn pekel ww fiets. Ik heb slechte ervaringen met schijven in combinatie met snelspanners, dus dat is wat mij betreft een no-go. Maar ik heb gemerkt dat dat mijn zoektocht wel erg doet inkrimpen.
Tot nu toe kom ik steeds uit bij Cube cross race pro.
Ben wel benieuwd naar jou eisen en zoektocht. Online of LBS is me trouwens om het even.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 02 jan 2018 17:40

gravel topic eens lezen.
lijkt me dat daar de oplossing wel in te vinden zou kunnen zijn
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

hayes

hayes 07 jan 2018 14:18

Ik rij nu al een goed half jaar met de Cube Cross Race. Niet de Pro.
Dus crosser met mechanische schijfremmen, Shimano 105.
Voor 1000 euro gekocht.

Heb daar heel tevreden van. Ik heb er geen spatborden op, enkel een ass-saver als het vettig ligt.
Mechanische remmen zijn meer dan voldoende voor wat ik doe.

Dient als winter fiets, met zo'n 20% cross of gravel ritjes. Ik heb er Conti Cyclocross speed banden 35mm op. Voldoet voor offroad al mag het niet modderig zijn. Na 2000km nog niet lek gereden.

Afbeelding

Afbeelding

hayes

hayes 10 jan 2018 19:28

En de dag na deze post rij ik lek... :lol: Typisch...

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 12 jan 2018 11:30

Ik las op enkele reviews, dat deze fiets niet altijd even comfortabel is, bij langere ritten. Hoe ervaar jij dit? Ik vind de variant met hydrolische remmerij wel interessant.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 12 jan 2018 13:10

Deze is ook redelijk all round lijkt me. https://www.mantel.com/cube-attain-race ... lashorange om een of andere reden niet populair (kleurstelling wellicht?) want nog in alle maten te krijgen voor het 2017 model. Voor een fiets met hydraulische schijfremmen niet duur. Volgens cube kunnen er maximaal 28mm banden op, maar ik denk dat 32 ook wel wil.
Afbeelding

De wielset staat helaas niet zo goed bekend. Veel verhalen van mensen die er de 5000km niet mee halen...

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 12 jan 2018 15:22

Wellicht dat 28mm kan, maar daar krijg je geen crossbandjes in. Waarschijnlijk dat hij daarom niet zo populair is als allrounder.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16208
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jan 2018 15:32

Deze lijkt mij beter als tip in het topic waar iemand een tweedehandsje onder de 950,- zoekt.
Campagnolo Ultra Dork

eggy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2018 11:31

eggy 12 jan 2018 15:57

Marcopfiets schreef: 12 jan 2018 13:10 Deze is ook redelijk all round lijkt me. https://www.mantel.com/cube-attain-race ... lashorange om een of andere reden niet populair (kleurstelling wellicht?) want nog in alle maten te krijgen voor het 2017 model. Voor een fiets met hydraulische schijfremmen niet duur. Volgens cube kunnen er maximaal 28mm banden op, maar ik denk dat 32 ook wel wil.
Afbeelding

De wielset staat helaas niet zo goed bekend. Veel verhalen van mensen die er de 5000km niet mee halen...
Bij meerdere is deze in de aanbieding heb ik gezien. Maar niet echt geschikt als gravelbike dus? Vind hem op zich wel interessant voor die prijs.

jedijkhuis
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:33

jedijkhuis 12 jan 2018 20:48

@bospaadje,

Heb sinds vandaag mijn Cube Nuroad. Tiagra en mechanische schijfremmen voor mij denk ik voldoende, was ook nog bij mij extra in aanbieding. Nuroad pro is met 105 en hydraulisch...

hayes

hayes 13 jan 2018 10:02

Bospaadje schreef: 12 jan 2018 11:30 Ik las op enkele reviews, dat deze fiets niet altijd even comfortabel is, bij langere ritten. Hoe ervaar jij dit? Ik vind de variant met hydrolische remmerij wel interessant.
Dat is niet mijn ervaring.
Ik heb er al 70+ km ritjes meegedaan. Da's toch al snel 2,5 uur en nergens last van.
Door z'n geometrie stuurt hij ietsje nerveuzer maar nooit onrustig. Eigenlijk rijdt het veel comfortabeler dan een racefiets pur sang. Door de rechtop positie en lagere bandendruk veel comfortabeler.

Plaats reactie