Advies specialized tarmac
Wie kan mij vertellen of ik met de huidige zadelhoogte van de foto nog de correcte framemaat voor mij heb.Qua stack en reach zou dit frame precies op mn huidige fiets aansluiten (zero offset zadelpen, geen spacers en 10 cm stuurpen )
De dealer zegt ook dat het prima kan maar toch twijfel ik nog
Btw stuur gaat nog 2 cm naar beneden
De dealer zegt ook dat het prima kan maar toch twijfel ik nog
Btw stuur gaat nog 2 cm naar beneden
Specialized Diverge Axs
Hoe groot/hoog is de spacer toren?
Wat is de s-works frame maat?
Wat is je reach en stack van je huidige fiets.
Deze opmeten is wat lastig.
Je kunt door beide fietsen te vergelijken qua geometrie wel een idee krijgen
Wat is de s-works frame maat?
Wat is je reach en stack van je huidige fiets.
Deze opmeten is wat lastig.
Je kunt door beide fietsen te vergelijken qua geometrie wel een idee krijgen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Op de foto staat ie met 2cm
Ik wil hem als volgt opbouwen .
Geen spacers , tarmac 56
Huidige reach 386 110 mm stuurpen / tarmac 395 100 stuurpen
Huidige stack 55.2 + 1 cm spacer
Tarmac 56.5 zonder spacers
Alles past twijfel alleen door de hoogte van de zadelpen.Meeste tarmac sl6 rijden met +-30 cm zadelpen en ik dan 21cm....
Specialized Diverge Axs
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5576
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik vind het prima kunnen, zeker als je zonder spacers kan.
Stuurpen van 100 mm is ook niets mis mee.
Stuurpen van 100 mm is ook niets mis mee.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5576
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Kan ook.......maar
Zelf vind ik zonder spacers mooier, maatje kleiner zal waarschijnlijk ook niet veel uitmaken voor de hoogte van de zadelpen boven het frame.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Zonder spacers vindt ikzelf ook mooier alsof de fiets exact past,
Maatje kleiner geeft 2cm extra seatpost.
Proefrit ga ik ook zeker doen maar dit was om te kijken of de geo goed is.Dat is al een zoektocht opzich geweest.
De aanschaf word ook een tarmac disc die over 2 weken gepresenteerd word.
Moet nog 2 knopen doorhakken in de tussentijd .
Enve 3.4 of de Roval clx 32
Da 9170 disc of Etap HRD (mooi zonder kabels maar minder mooie shifters )
Hier nog ideeën over ?
Maatje kleiner geeft 2cm extra seatpost.
Proefrit ga ik ook zeker doen maar dit was om te kijken of de geo goed is.Dat is al een zoektocht opzich geweest.
De aanschaf word ook een tarmac disc die over 2 weken gepresenteerd word.
Moet nog 2 knopen doorhakken in de tussentijd .
Enve 3.4 of de Roval clx 32
Da 9170 disc of Etap HRD (mooi zonder kabels maar minder mooie shifters )
Hier nog ideeën over ?
Specialized Diverge Axs
Spacerloos rijden wordt op het internet nogal aangeprezen omdat het heel erg pro eruit ziet maar uiteindelijk is het veel belangrijker hoe de fiets aanvoelt als je erop rijdt. Een frame dat wat groter valt kan toch wat log aanvoelen.
Verder is het van belang of je eventueel nog naar beneden kan met het stuur. Zelfs zonder spacers heb je niet veel drop op deze fiets.
Ik weet niet hoe je aan deze fietspositie komt maar met een 0 setback zadelpen en 74 graden zitbuis kom je wel erg ver naar voren te zitten. Dat lijkt mij wel een erg kunstmatige manier om op een dergelijk sportief frame te passen maar het kan wel ten koste gaan van de krachtoverbrenging en het brengt heel veel druk op je handen waardoor je misschien minder drop aankan en dus minder aerodynamisch op de fiets zit.
Met de 54 heb je in ieder geval beter de mogelijkheid om naar een normalere zit te gaan. Maar aan de andere kant is ieder mens verschillend en is het prima mogelijk dat dit voor jou werkt.
Verder is het van belang of je eventueel nog naar beneden kan met het stuur. Zelfs zonder spacers heb je niet veel drop op deze fiets.
Ik weet niet hoe je aan deze fietspositie komt maar met een 0 setback zadelpen en 74 graden zitbuis kom je wel erg ver naar voren te zitten. Dat lijkt mij wel een erg kunstmatige manier om op een dergelijk sportief frame te passen maar het kan wel ten koste gaan van de krachtoverbrenging en het brengt heel veel druk op je handen waardoor je misschien minder drop aankan en dus minder aerodynamisch op de fiets zit.
Met de 54 heb je in ieder geval beter de mogelijkheid om naar een normalere zit te gaan. Maar aan de andere kant is ieder mens verschillend en is het prima mogelijk dat dit voor jou werkt.
Campagnolo Ultra Dork