Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Agree C:62 SLT Disc 2018

piri-piri
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2018 15:29

piri-piri 25 jan 2018 16:52

Mij is Canyon afgeraden door de locale FM ivm onderhoud en dat bepaalde onderdelen lastig te verkrijgen zijn. Ik had de Endurace op het oog en heb uiteindelijk voor een mooi prijsje de Agree C:62 carbon disc kunnen kopen.
Ik zou zeggen: vergelijk de kosten van een Giant met de kosten van een Cube. Zelf heb ik weer voor een Cube gekozen vanwege bovenstaande redenen maar ook omdat al mijn fietsen van Cube zijn. Ik vind het persoonlijk mooie fietsen en ben er heel tevreden mee (daarom heb ik er 3 gekocht in een jaar tijd, nu is het echt klaar... voorlopig)
Luctor et emergo

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 28 jan 2018 12:55

Natuurlijk gaat de lokale FM het merk dat hij niet aanbiedt afraden lijkt mij...
Standaard onderhoud aan welk merk dan ook moet iedere FM toch kunnen uitvoeren.

Welke onderdelen zouden dan moeilijk te verkrijgen zijn?
Het is allemaal standaard spul behalve de derailleurhanger, de spacers en misschien wat plastic afdekdopjes.
Die heeft Canyon zelf allemaal op voorraad, stuur een mailtje en je hebt het 1-2 dagen later in huis.

Dat is een stuk sneller dan dat het bij mijn lokale FM gaat. Had laatst nieuwe di2 dopjes nodig voor een bepaald frame en dat duurde bijna 2 weken.

Free Bird schreef: 08 jan 2018 00:46 Ten vroegste in Juli zou ik ook willen overgaan tot de aanschaf van een nieuwe koersfiets.Cube Agree c62 slt disc of Canyon Aeroad of een Giant model.Mijn budget max 3500 euro. Vanaf 1 Juli zijn er serieuze kortingen bij Canyon, maar als er iets stuk is, moet je direct al naar Leuven.
Bij plaatselijke Cube dealer krijg ik zeker 10 procent korting misschien zelfs 15 procent.
Bij plaatselijke Giant dealer is er geen korting.
Zowel bij Cube als Giant dealer is de service na verkoop zeer goed.
Welke van de 3 opties zouden jullie kiezen?
Ik heb mijn Canyons ook tijdens de sale die een paar weken per jaar is gekocht of in de Factory Outlet. Dan weet je dat je echte korting krijgt. Bij Cube geeft elke dealer je elke dag van het jaar die 10%, dat zit gewoon in de prijs gecalculeerd. Cube kun je het beste op het eind van het jaar bij Mantel / 12go kopen met 20-40% korting tenzij je echt het nieuwste van het nieuwste wilt hebben

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar hier in Nederland haalt Canyon de fiets of het onderdeel gratis op. Het wordt gemaakt in Eindhoven en een paar dagen later wordt het weer gratis thuis afgeleverd.
En bij Canyon mag je 30 dagen de fiets uitproberen en kosteloos retourneren, ook een heel groot pluspunt vind ik zelf

Free Bird
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2017 21:41

Free Bird 28 jan 2018 20:56

De Canyon Aeroad CF SLX disc 8.0 vind ik een enorm mooie fiets, alleen ga ik niet te lang meer mogen wachten, want hij is bijna uitverkocht.
Ik weet wel niet of ik met deze fiets kan concurreren op steile hellingen.
Giant TCR advanced sl 2 is wel een klimfiets en is ook een optie.Dan is er nog de Cube lichtening C68 SL met 15 procent korting.

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 30 jan 2018 21:15

Afbeelding

Sinds verleden week rij ik op de Cube Slt Agree 2018.
Geweldige fiets! Goede prijs en met de nieuwe groep is eindelijk dat gepruts aan kabeltjes voorbij.
Bijlagen
Cube agree slt c62 2018-08.jpg

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 31 jan 2018 10:45

Ter info; ik heb de Cube vorige week opgehaald bij mijn lokale FM. Toch maat 60 geworden. De 62 zou echt te groot zijn geweest. Als ik dan dieper had willen zitten was dat praktisch niet mogelijk geweest. Daarbij had er een kortere stuurpen in moeten komen.

Heerlijke fiets trouwens. Idem als op foto van Bikerdt. Pikzwart. Enkel één rood stickertje op de bovenbuis. Mss moet die er dan maar af :D

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 31 jan 2018 20:51

Stickertje is er bij mij al af, nu enkel nog een rood Cube logo’tje aan t zadel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2018 22:37

Zal echt wel aan mij liggen, maar is die full matt black hype nu nog niet over?
Hoe goed de fietsen technisch ook zijn, het is toch te saai voor woorden. Op bovenstaande foto zie je zelfs geen logo....
Less is bore

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 01 feb 2018 15:39

Smaken verschillen, hype's doe ik niet aan mee.
Dus ligt inderdaad aan jou Daniel1975 :)

wezn
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2018 19:57

wezn 01 feb 2018 16:49

Prijs jullie gelukkig met de fiets! Ik ben al weken op zoek naar maat 60. Gisteren zogoed als elke cube-dealer in Vlaanderen afgebeld. Nergens gevonden, Meeste kon zelfs niet eens nog bijbestellen. Me dunkt dat de Belgische importeur zijn zaken niet zo goed op orde heeft... :?

Had er dan ene gevonden in NL bij Mantel, enkel af te halen in Arnhem.(+3u rijden voor mij) Ze beloven hem aan de kant te houden. Was vanmorgen al 1u30 onderweg naar daar, bellen ze dat de shifter kapot is en er lakschade aan de de fiets is. :twisted: Dus omkeren en 3u voor niks onderweg :(

Voor mij hoeft het niet meer, vertrek zondagnacht week op (fiets)reis, zal na de reis dan wss toch maar een Canyon worden. Ben het zoeken moe :roll:

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 01 feb 2018 16:54

Kan het me voorstellen Wezn, de mijne was al in nov besteld, en drie keer werd de leverdatum veranderd. Er werd gezegd dat de problemen bij Shimano lagen en niet bij Cube, of dat waar is weet ik natuurlijk niet!
Laatst gewijzigd door Bikerdt op 01 feb 2018 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

DJDennis
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jun 2015 05:45

DJDennis 01 feb 2018 19:04

Mijn lokale FM gaf ook aan dat er problemen waren bij Shimano. Het zou om de shifters gaan van de nieuwe Ultegra groep.

Blijkbaar heb ik dan geluk gehad dat er toevallig een maat 60 bij de FM werd geleverd.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 04 aug 2018 21:01

@DJDennis en Bikerdt : Hoe bevalt deze fiets?
Ik ben ook van plan om deze Cube aan te schaffen.
Ik las zojuist wel dat er in april een terugroepactie is geweest voor de wielen.
Hoe is dit opgelost?

Plaats reactie