Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aankoop racefiets financieren

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 nov 2017 20:57

Geen idee, als ik geen geld heb koop ik gewoon niks.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 28 nov 2017 21:06

Informatief topic dit, zo weet ik nu wat de wet van Godwin inhoudt.
Abide.

Rvddijk
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:39

Rvddijk 28 nov 2017 21:14

Dude schreef: 28 nov 2017 21:06 Informatief topic dit, zo weet ik nu wat de wet van Godwin inhoudt.
En verder zijn we in 7 pagina’s weinig opgeschoten. Toch heb ik het met plezier doorgelezen 😉
Trek Domane 4.3 Disc 2015

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 nov 2017 21:43

havana schreef: 28 nov 2017 19:57 Ik heb nog niet één argument weerlegd of Godwin is al van kracht. Nee, op zoveel onzin ga ik maar niet in. Dat komt de sfeer niet ten goede.
Dat lijkt me terecht. Squeezer leest dingen die er niet staan, maar diskwalificeert zichzelf met zijn godwin (gelukkig wellicht) automatisch voor elke discussie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 28 nov 2017 21:45

Herman_N schreef: 28 nov 2017 20:55 Maar welke gunstige financieringsmogelijkheden voor de aankoop van een racefiets kennen jullie?
Ja, dat was de vraag! 😉

Veel reacties.

Bij de aanbieders van racefietsen kunnen we hiervoor in Nederland blijkbaar (nog) niet terecht.

Een persoonlijke lening afsluiten is een mogelijkheid. Maar de algemene mening is dat lenen voor de aanschaf van een racefiets niet verstandig is. Het lijkt erop dat lenen an sich - ondanks dat - geen probleem gevonden wordt. Lenen voor de aanschaf van een woning is algemeen geaccepteerd.

Wellicht speelt de cultuur/volksaard ook een rol. In het VK en in Duitsland is het niet ongebruikelijk dat racefietsverkopers financieringsmogelijkheden aanbieden.

Niemand wenst dat een ander in financiële problemen komt. Die zorg vind ik sympathiek. Een enkeling stelt daarentegen dat groepen mensen dom zijn, tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en pleit voor discriminatie.

Ik vind het mooi zo. Bedankt allemaal!
... más allá ...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 nov 2017 22:18

Een paar praktisch puntjes die u nu even vergeet zijn:
a- het prijsverschil tussen een fiets en een huis van ruwweg een factor 100 waardoor slechts een vrij kleine minderheid een huis cash kan kopen...
b-Een huis niet gezien kan worden als hobbyartikel maar als een basis levensbehoefte.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 nov 2017 09:00

c- zolang er mensen bij komen in Nederland, zal een huis op zijn minst zijn waarde vast houden, maar waarschijnlijk stijgen in waarde
d- vanwege bovenstaande zijn de financiele voorwaarden die de bank stelt voor het lenen van geld voor het kopen van een huis heel gunstig (een stuk gunstiger dan voor het lenen van geld voor een fiets).

Geld lenen voor de aanschaf van een racefiets is gewoon heel erg dom. Als het je niet lukt om binnen acceptabele tijd geld apart te zetten voor een fiets, waarom zou het je dan wel lukken om binnen acceptabele tijd geld een lening af te lossen? Het scheelt trouwens al een stuk als je geld spaart voor een fiets van 1500 euro ipv 3500 euro...

@TS: wil je kwijt wat de reden is voor het openen van dit topic?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 29 nov 2017 09:47

Don't race what you can't replace. Het is zo simpel..

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 29 nov 2017 09:51

Normaal ben ik geen persoon die haatdragend reageert maar op deze post ga ik mij toch even niet inhouden.


Om te beginnen heb ik geen idee waarom het van financieringen richting hele bevolkingsgroepen demoniseren gegaan is ....

Verder:

1. In plaats van extra taksen invoeren op ongezonde producten zou het vermoedelijk slimmer zijn om er voor te zorgen dat 'gezonde' voeding terug betaalbaar word. Al even goed rondgekeken wat toevallig het goedkoopste is voor Jan met de pet? Extra taksen invoeren is nooit de oplossing om een reeds 'te dure' scheve situatie recht te trekken.

[/quote]


Dat gezonde voeding duur is , is dikke quatsch. Maak mij eens de prijs van
1 zak aardappelen van 5 kg
1kg prei
1 bloemkool of zelfs 2
1 kgr saucissen
4 koteletten

rijst , spaghetti en zelf spaghettisaus maken zijn nog goedkoper

dit is 2 dagen eten voor 4 personen ( en dan heb je nog aardappelen over)

ga eens met 4 man naar de frituur , mc donalds, kebab, enz maak daar de rekening van en dat is dan voor 1 dag .....
Laatst gewijzigd door sillah75 op 29 nov 2017 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 29 nov 2017 10:12

@53x11
Ik begrijp dat er heel veel verschillen bestaan tussen lenen voor de aankoop van een huis en lenen voor de aankoop van een fiets. Ik merk alleen op dat er blijkbaar geen grote bezwaren bestaan tegen lenen an sich. Ik noem het voorbeeld van de financiering van de aankoop van een huis. Dat is ook niet risico-vrij,

Waarom dit topic?

Ik kijk regelmatig rond op het www naar wat er te koop is aan racefietsen. Het valt mij daarbij op dat Britse en Duitse bedrijven - itt Nederlandse- financiering aanbieden.

Het interesseert me welke financieringsvormen er op dit gebied zijn en hoe daar tegenaan gekeken wordt.

Ik heb geen concrete plannen om de aankoop van een racefiets te financieren. Ik heb er ook niets op tegen trouwens, mits de voorwaarden gunstig zijn.

Voorbeeld: ik kan mijn OV jaarabonnement vooraf ineens betalen, of achteraf en in 12 termijnen (renteloos). En hoewel er in mijn situatie geen financiële noodzaak voor is, kies ik voor dat laatste. Dat vind ik om meerdere redenen prettiger.
... más allá ...

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 29 nov 2017 10:55

jpp schreef: 29 nov 2017 10:12 @53x11
Ik begrijp dat er heel veel verschillen bestaan tussen lenen voor de aankoop van een huis en lenen voor de aankoop van een fiets. Ik merk alleen op dat er blijkbaar geen grote bezwaren bestaan tegen lenen an sich. Ik noem het voorbeeld van de financiering van de aankoop van een huis. Dat is ook niet risico-vrij,

Waarom dit topic?

Ik kijk regelmatig rond op het www naar wat er te koop is aan racefietsen. Het valt mij daarbij op dat Britse en Duitse bedrijven - itt Nederlandse- financiering aanbieden.

Het interesseert me welke financieringsvormen er op dit gebied zijn en hoe daar tegenaan gekeken wordt.

Ik heb geen concrete plannen om de aankoop van een racefiets te financieren. Ik heb er ook niets op tegen trouwens, mits de voorwaarden gunstig zijn.

Voorbeeld: ik kan mijn OV jaarabonnement vooraf ineens betalen, of achteraf en in 12 termijnen (renteloos). En hoewel er in mijn situatie geen financiële noodzaak voor is, kies ik voor dat laatste. Dat vind ik om meerdere redenen prettiger.

In opzicht van een bank is een woonlening vrij risicoloos indien er een marktconforme prijs voor het huis betaald is . Vastgoed stijgt in waarde , Gebruiksgoederen dalen alleen maar in waarde. de vastgoedbubbel in de Vs is er gekomlen doordat er leningen aan mensen werden verstrekt die dit nooit mochten krijgen in combinatie met te hoge prijzen. Vastgoed in België/Nederland is veel stabieler en woonleningen strenger gereguleerd waardoor de bank haar centjes wel terugkrijgt als jij niet meer kan betalen. Ook als je zelf je huis zou verkopen ga je er je broek niet aan scheuren. Als je een fietslening niet kan terugbetalen gaat de bank de fiets niet aanslaan, laat staan dat ze er winst op maakt . Nee die centjes mag je zelf ophoesten om terug te betalen
Laatst gewijzigd door sillah75 op 29 nov 2017 12:37, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 nov 2017 11:01

jpp schreef: 29 nov 2017 10:12
Voorbeeld: ik kan mijn OV jaarabonnement vooraf ineens betalen, of achteraf en in 12 termijnen (renteloos). En hoewel er in mijn situatie geen financiële noodzaak voor is, kies ik voor dat laatste. Dat vind ik om meerdere redenen prettiger.
Voor jou is de OV jaarkaart iets waar je niet onderuit komt, dus zul je het aan moeten schaffen. Dat is iets anders dan een dure fiets aanschaffen.
Voor mij hoort dit bij de vaste lasten, net zoals je elektriciteit en gas. Dat je deze lasten gelijkmatig over het jaar wilt betalen vind ik een hele andere discussie.

Plaats reactie