Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste triathlon fiets

edos
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2015 14:47

edos 21 jul 2017 12:40

Hallo goedemiddag,

Voor het eerst op zoek naar een triathlon/tijdrit fiets.

Nu kom ik deze tegen op MP:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =lr&pos=16

Buiten het feit of hij precies past natuurlijk, is mijn vraag:

Wat vinden jullie ervan? Beetje oude groep volgens mij? Lastig met vervangen?

En hoezo SRAM als cranks als je met DA groep rijdt.

Wil je wel met tubes rijden? Lastig met lek rijden?

Is ie na 3 jr nog wel zo veel waard, en is ie idd 3 jr oud? Ja ik weet even naar factuurtje vragen..

Graag jullie mening

Thanx alvast

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 21 jul 2017 23:21

Dura Ace 7900 is nu 2 generaties oud, in 2012/2013 is 9000 daarvoor in de plaats gekomen. 3 jaar oud zou kunnen, waarschijnlijk toen in de uitverkoop het model van vorig jaar gekocht. Behalve dat het 10 speed is, is het wel elektronisch schakelen natuurlijk.

Tubes: in wedstrijden zeker nog wat waard, daarbuiten wat je zelf fijn vindt. Hoewel vouwbanden natuurlijk makkelijker te plakken zijn.

De SRAM crank: ik kan verschillende redenen bedenken, maar waarschijnlijk is het een esthetische keuze geweest.

Hou er wel rekening mee dat de derailleurhanger niet vervangbaar is, dus crash = kapot.

Of ie de prijs waard is? Tijdrit/triatlonfietsen zijn bijzonder duur, en als niche-product zullen ze dat wel blijven.

edos
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2015 14:47

edos 24 jul 2017 14:25

thnx Marxten

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 26 jul 2017 08:23

belangrijkste (zeker met Triathlon, je moet daarna nog rennen) is of het frame je past. Ik weet niet of je Ironman of 70.3 wil doen maar zelfs bij 70.3 zit / hang je al gauw 3 uur op dat ding. Ik heb destijds een retul meting gedaan en ondanks dat ik eigenlijk een supersonische Canyon Speedmax wilde kopen werd me aangeraden om voor iets met een vriendelijkere geometrie te gaan. Ik heb uiteindelijk deze Slice genomen: http://www.cannondale.com/en/USA/Bike/P ... 576d0904bc

Hij is er ook in een goedkopere versie met di2 Ultegra en iets goedkoper carbon. Met een Cervelo P3 van 1 a 2 seizoenen geleden ben je ook spekkoper. Die zijn ook met ~33% korting te krijgen. Op die manier heb je iets nieuws en ben je bijna net zoveel of minder kwijt. Maar nogmaals, het gaat om de geometrie.

Plaats reactie