fitness fiets budget 2000 euro
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Voordeel van een ingekort stuur met bar ends is wel dat je niet gigantisch voorovergebogen zit zoals op een racestuur maar wat meer rechtop. Tenminste dat vind ik een voordeel. Lijkt me niet fijn fietsen zo voorovergebogen. Maar dat is een persoonlijk iets , een ander vind het juist wel weer fijn.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Ja idd dat is wel gevaarlijk. In zo'n situatie moet je niet met je handen op de bar ends fietsen. Maar niet iedereen fietst in een groep.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
Doorgaans zul je rechter zitten op een fitnessfiets maar op bep. comfortracers kan dit net zo goed.
Geometrie moet altijd belangrijkst uitgangspunt zijn.
M;b.t. de veiligheid: wat te denken van te fietsen in groep met de handen bovenop het racestuur? Vanuit de bar ends ben ik sneller bij de remgrepen.
Geometrie moet altijd belangrijkst uitgangspunt zijn.
M;b.t. de veiligheid: wat te denken van te fietsen in groep met de handen bovenop het racestuur? Vanuit de bar ends ben ik sneller bij de remgrepen.
https://www.canyon.com/nl/fitness/roadl ... f-9-0.html
wat denken jullie van deze fiets.
wat denken jullie van deze fiets.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Een hele zomer verloren met zoeken en twijfelen?
Wielen en groep zijn meer dan prima voor een fitnessbike. Weegt ook weinig als je dat belangrijk vind. Alleen jammer van de remmen. Hadden ook dura ace moeten zijn.frapo schreef: ↑19 nov 2017 11:23 https://www.canyon.com/nl/fitness/roadl ... f-9-0.html
wat denken jullie van deze fiets.
Nb denk goed na over het stuur. Ik ben ook ooit gestart met zo’n fiets maar heb deze na een jaar voorzien van een racestuur. Ivm de shifters is dat best weer een extra investering.
o'7o
Ik heb beiden: een cross hybride met recht stuur en bar-ends, plus 2 racefietsen. Juist als je veel alleen rijdt, is een racestuur veel fijner. Als je bij wind tegen niet in je maatje z'n wiel kan uitrusten, is diep zitten wel prettig. En wat iedereen al zegt; het kunnen afwisselen is eigenlijk gewoon een must. Ik kan best een eindje rijden op die cross, maar ik stap er voor m'n lol niet meer op als ik verder dan 15k moet.
voila dit is mijn nieuwe aanwinst.
ben er super tevreden mee,je moet nog altijd duwen maar hij is retesnel.
heb er zowat ongeveer al 400 km mee gereden maar zal toch een zadelmeting moeten doen.de kans dat het originele zadel past voor mijn zitvlak is natuurlijk miniem.
en met clip pedalen zal ik toch nog even wachten .
kortom very happy
ben er super tevreden mee,je moet nog altijd duwen maar hij is retesnel.
heb er zowat ongeveer al 400 km mee gereden maar zal toch een zadelmeting moeten doen.de kans dat het originele zadel past voor mijn zitvlak is natuurlijk miniem.
en met clip pedalen zal ik toch nog even wachten .
kortom very happy
Dat heb ik ook niet beweerd. Wanneer je geen krom stuur wilt (of kunt verdragen), zijn bar ends een welkome variatie in de stuurhouding bij een licht gebogen recht stuur..synapse schreef: ↑14 jun 2017 12:04Sorry hoor, maar een ingekort recht stuur met bar-ends (had ik ook) biedt echt niet dezelfde mogelijkheden als een racefietsstuur.klimmer schreef: ↑13 jun 2017 13:15 Blijken toch nog "honderden" nooit van bar-ends te hebben gehoord! Die gebruik je voor 90% van de rit in dezelfde handpositie als met een racestuur.
Aanvulling: de meeste rechte sturen zijn ook gewoon te recht. Meer een stuk bezemsteel. Met 12º buiging kun je heel Europa door. (Procraft Pro XC voor 2 tientjes)