Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp gevraagd bij keuze (nieuwe) 2de hands fiets

Aequitas
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2017 19:24

Aequitas 15 mei 2017 20:41

Hoi,

Na jaren niet meer gefietst te hebben wil ik deze zomer weer gaan fietsen. Fiets zal voornamelijk gebruikt worden wat ritten rondom Rotterdam doordeweeks of in het weekend. Misschien, wanneer ik in een gekke bui ben, een weekendje Ardennen of Limburg.

Ik wil een beperkt budget inzetten en ben daarom aan het kijken voor een tweedehands. Liefst onder de €700,- (of anders inc. extra materialen als schoenen, pedalen, kleding, fietscomputer etc.)

Nu is mijn oog op twee fietsen gevallen, maar via Google kan ik weinig vinden over de verdere kwaliteit vd fietsen en ik vind het daarom lastig kiezen. Beide zijn uit 2014 en afgesteld met Shimano 105, wat mij prima lijkt voor een eerste fiets.

Fiets 1: Bianchi Via Nirona 7: Shimano 105 achter, Shimano Tiagra 10s voor, shimano wielen http://www.bianchistore.nl/nl/Webshop/0 ... subcat=105
Vandaag bij de fietsenmaker op de hoek gezien. Mijn hart gaat altijd sneller kloppen van Bianchi, maar ik vind de fiets wel prijzig. Prijs is 750,-. Na wat met de FM overlegd te hebben wil hij wel overleggen over schoenen/pedalen wanneer ik fiets koop. Natuurlijk heb ik meer zekerheid bij de FM.

Afbeelding

Fiets 2: Merida Race Lite 2014, Shimano 105 achter, Alu frame met carbon vork
Ook dit vind ik qua uiterlijk een hele mooie fiets. Met de verkoper €525,- afgesproken, wat mijn inziens een mooie prijs is. Fiets ziet er op foto's goed onderhouden uit. Binnenkort op bezoek. Pedalen bij prijs inbegrepen, geen schoenen of andere accessoires.

Afbeelding

Of zijn er voor dit budget betere keuzes? Misschien is het een soort van bevestiging zoeken om de juiste keuze te maken en kunnen jullie mij overtuigen. Ik kan in ieder geval niet wachten om weer eens mooie rit te maken.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 15 mei 2017 20:50

Eindelijk een makkelijke. Koop de Bianchi.
Het is erg belangrijk dat je fiets aantrekkelijk oogt. Misschien wel het allerbelangrijkste.
Een verstandigere optie is altijd wel te vinden. Het is de vraag of het verstandig is te blijven zoeken.

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 15 mei 2017 22:26

Ik zou voor de Merida gaan. Ik vind het eeuwig zonde dat de Bianchi Belkin logo's er op heeft staan. En voor het prijsverschil kan je nog leuke spullen kopen. Beide zijn verder gewoon prima fietsen wat mij betreft.

Maar koop vooral de fiets waar jij de komende tijd/jaren op wil fietsen en waar je je goed bij en mee voelt.
Altijd onderweg...

Aequitas
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2017 19:24

Aequitas 16 mei 2017 07:48

Dank voor de snelle reactie. Ik zal mijn gevoel laten beslissen, zodra ik de Merida ook in het echt heb gezien. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn keuze :)

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 16 mei 2017 07:55

Iedereen heeft bepaalde voorkeuren bij een fiets. Wat volgens mij belangrijker is, is of een fiets je bevalt, of hij een goede geometrie heeft. Ga, als de mogelijkheid er is, een stukje proefrijden op beide fietsen en neem daarna een beslissing.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Aequitas
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2017 19:24

Aequitas 16 mei 2017 21:34

Het is de witte Merida geworden! In het echt nog een stuk mooier dan op de foto en van een liefhebber overgenomen. Aardige gast en voelde vertrouwd aan. Nu kijken of ik na 10 jaar niet gefietst te hebben nog een beetje beentjes heb. Bedankt :D

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 16 mei 2017 22:31

Veel plezier met de fiets.
Altijd onderweg...

Plaats reactie