Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon racefiets kopen

bartrelou
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:12

bartrelou 01 mei 2017 18:53

Hoi allemaal,

Recent heb ik besloten om een canyon te gaan kopen. Naar mijn mening zijn dit momenteel de beste fietsen voor een goede prijs. Sinds een dag of drie zit ik echter te twijfelen, en zelf kom ik er echt niet meer uit.

Mijn twijfel;

https://www.canyon.com/en-nl/road/ultim ... -aero.html

https://www.canyon.com/en-nl/road/ultim ... c-9-0.html in het blauw/wit

https://www.canyon.com/en-nl/factory-ou ... s&id=20975

de cf sl disc 9.0 is het nieuwste frame, die mijn qua uiterlijk erg aanspreekt. De combinatie blauw/wit vind ik erg mooi en de kleine aanpassingen t.o.v het cf sl 9.0 aero frame zijn voor mij goed zichtbaar. De wielen van DT swiss zijn echter gemaakt voor zowel cross als race, en dus niet heel bijzonder. de Aero heeft prachtige en goede Reynolds wielen, wat natuurlijk gaat als een speer. Een nadeel is voor mij de kleur; zwart met rood(of wit) vind ik niet zo mooi en was vooral 2 jaar terug een hype.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met schijfremmen. Ik fiets vooral in nederland en ga een x aantal keer per jaar de bergen in. Tot op heden heb ik dit altijd gedaan met velgremmen, wat altijd goed is gegaan.
Ik heb ongeveer 3000 euro te besteden, waardoor deze twee fietsen de (enige?) optie's voor mij zijn. In de factory outlet kwam ik echter ook nog de CF SLX 9.0 uit 2016 tegen die binnen deze prijscatagorie valt. Dit frame is iets lichter, heeft dura-ace, maar moet het ook doen met wat mindere wielen dan de Reynolds.

Wat zouden jullie doen? Ik snap dat het mijn eigen keuze is, maar ik vind het ook gewoon leuk om te horen welke en waarom jullie voor een bepaalde keuze zouden gaan. Gericht advies of andere suggesties zijn natuurlijk zeer welkom.




Super bedankt allemaal!

jkniep
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:14
Locatie: Utrecht

jkniep 01 mei 2017 22:20

Misschien goed om ook even de webwinkel van Rose door te nemen. Zij hebben minstens zoveel keuze als Canyon en wellicht past dit iets beter bij wat je wil. Ik dacht b.v.b. aan deze±

https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... id:2657719
"it doesn get easier you just go faster"

"to compete to win that's all i live for"

bartrelou
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:12

bartrelou 01 mei 2017 23:43

hele mooie en goede suggestie! nog niet naar Rose gekeken. Het enige wat ik in principe niet hoef zijn schijfremmen. Wat zijn jou ervaringen met rose en de wielen hiervan? enig idee uit welk jaar het frame komt? ontzettend bedankt

en hoe zouden de andere deze rose vergelijken met canyon cf sl 9.0 aero? welke van de twee is een betere keus?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 mei 2017 08:58

Wel mooi, TS vraagt advies over keuze bij Canyon, heeft niet zo veel met schijfremmen en vind zwart met rood niet zo mooi... En het eerste advies is: "kijk ook eens naar een ander merk, een zwart rode fiets met schijfremmen"....

Afgezien daarvan, het advies om de Rose collectie te bekijken is uitstekend. Maken ook gewoon hele goede fietsen tegen een goede prijs. Je kunt bij Rose nog wat makkelijker direct al wat zaken aanpassen naar jouw wensen (denk aan zadel, stuurpen, cassette, etc). Vind je bij Rose een model rond de 3.000 euro die aan jouw wensen voldoet, doe je daar geen miskoop mee.

Van de Canyon's, ik zou voor de 1e gaan, echter is die qua kleur niet helemaal wat jij wilt.
Ik heb ook niks met schijfremmen, maar ze zitten je natuurlijk ook niet in de weg... het blauw witte van die 2e is wel even iets opvallends, die DT swiss wielen zijn gewoon goed en degelijk. De 3e, SLX, net wat lichter, maar daar zou ik het niet voor doen. Dus voor jou binnen deze 3 Canyons, of de kleur accepteren, of de schijfremmen :).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mei 2017 09:01

Zijn allemaal goede fietsen, als je geen schijfremmen wil dan koop je toch een fiets zonder.
Koop de fiets die jij wil.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jkniep
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:14
Locatie: Utrecht

jkniep 02 mei 2017 10:39

Bij Rose heb je gewoon veel keuze net als Canyon maar ik denk dat daar toch meer tussenzit wat aan je eisen voldoet. Klopt dat mijn suggestie in eerste instantie misschien niet helemaal aansloot bij wat je wilde maar het was ook meer de bedoeling dat je zelf kon gaan snuffelen :)

Als ik het nogmaals goed doorkijk kun je ook bij deze uitkomen:

https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... fpHu-FfpHx

Deze is carbon, blauw met wit, shimaono ultegra afgemonteerd, 2135 euro. Hou je dus ruim 800 euro over eventueel een upgrade in de wielen.

Persoonlijk zou ik de 800 euro op de bank laten staan en een jaartje op deze fiets rijden. Daarna kun je altijd jezelf trakteren op nieuwe wielen (eventueel carbon) zodat je dan een mooi setje hebt voor de winter en de zomer.

Ik heb zelf ook een Rose en ben er erg tevreden over. Overigens ken ik ook veel mensen met een Canyon en die zijn ook happy.

Succes!
"it doesn get easier you just go faster"

"to compete to win that's all i live for"

bartrelou
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:12

bartrelou 02 mei 2017 12:44

Ik begreep je post hoor jkniep, heb zelf de site van rose uiteraard goed bekeken. Rose heeft zeker wat goede alternatieven.

Ik ben het met je eens MarkVeenstra, het zal neerkomen op de keuze tussen betere wielen iets minder uiterlijk, en beter uiterlijk, iets mindere wielen en schijfremmen.

Zit er volgens jullie een groot verschil tussen het nieuwe frame van canyon en de 9.0 aero, die iets ouder is? Beide goede frames lijkt me toch?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 mei 2017 13:30

Ja, lijkt mij ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jkniep
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 18 okt 2013 22:14
Locatie: Utrecht

jkniep 03 mei 2017 00:09

Ja. Zeker goede frames. Zowel bij Canyon als bij Rose.

Qua prijs maakt het ook niet heel veel uit. Ik denk dat je vooral moet kiezen wat je echt wil. Op die manier krijg je later geen spijt en geniet je echt van je fiets. Als jou gevoel het beste is bij een bepaalde fiets moet je daarvoor gaan, ook al kost het toch even iets meer. Anders fiets je straks op een fiets waar je wel happy mee bent maar waarbij je toch eigenlijk liever die andere fiets had gehad. Dat is dan toch zonde van die 3000 euro of niet?

Vraag die wel in me opkomt is hoeveel ga je erop fietsen en op wat voor manier? Bergen? Snelheid? Wedstrijden? etc..
"it doesn get easier you just go faster"

"to compete to win that's all i live for"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 mei 2017 00:43

3000 euro uitgeven aan een fiets die het net niet is (foute kleur of schijven die je niet wilt) lijkt mij niet zo slim. Zeker als online aankopen geen probleem is moet je toch wel ergens een aanbieding kunnen vinden die wel aan alle eisen voldoet.
Campagnolo Ultra Dork

bartrelou
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2017 16:12

bartrelou 03 mei 2017 15:59

Ik zal er voornamelijk mee fietsen in Nederland, dus vlak. Enkele keren per jaar ga ik de bergen in. Ik ben mijn hele jeugd(7-16) wielrenner geweest, altijd op goed materiaal gefietst. Ook al fiets ik nu recreatief en niet zo veel meer, wil ik toch graag op een kwalitatief goede en fijne fiets fietsen.

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 04 mei 2017 10:14

Hey Bartrelou, je hebt dus wel een achtergrond als wedstrijdrenner en vind de onderbouwing van geen schijfremmen ook helder. Zo sta ik er zelf ook in, de gemiddelde toerfietser hier fietst alleen met mooi weer en een enkele keer in de bergen. Als je het mij vraagt zijn de schijfremmen dan ook overbodig.

Zelf rij ik ook wedstrijden en mijn Aeroad bevalt super, net als de service van Canyon waarover ik tot op heden erg te spreken over ben. Ik merk dat mijn Aeroad alleen maar vooruit wil wanneer ik aanzet en dat naar mijn idee weinig kracht verloren gaat, met een Ultimate is dit volgens mij hetzelfde verhaal, dit zijn toch wel de topmodellen van Canyon.
Kleur is inderdaad smaak gebonden, als je een fiets naar wens wil kun je ook een Apex kopen, prima fiets volgens mij die je compleet in eigen kleur kunt laten spuiten. Ik heb getwijfeld tussen een Apex Blackbuck en een Canyon Aeroad, ik ben voor de Aeroad gegaan.

Plaats reactie