Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi vs Specialized

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 02 mar 2017 13:43

Hi lui

Ben hier nieuw. En ik ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een nieuw karretje.
Ik fiets nu op een Fausto Coppi die inmiddels op leeftijd is, nog een stalen frame heeft en het nodige onderhoud begint te vragen. Doe veel woon-werk verkeer op deze fiets (enkele reis 25 km) en kom zo op een kilometrage van ongeveer 5000 per jaar. De centjes die ik uitspaar op deze manier gaan richting spaarpot-nieuwe-fiets. Behalve woon-werk-verkeer wil ik ook wel zo nu en dan met vrienden gaan fietsen met het voorlopige plan om volgend jaar een Ventoux mee te pikken.
Op dit moment zie ik als budget een bedrag van 1000-1500 eurootjes. Een eerste voorselectie ligt voor mij op een Specialized Allez, dan wel een Bianchi Impulso. Lijstje mag aangevuld op goede gronden.
Ik wil wel minimaal 105 afmontage, ik twijfel nog over wel of geen schijfremmen. Ik hoef op mijn leeftijd niet meer de snelste tijd neer te zetten, maar dat neemt niet weg dat een snelle(re) fiets wel mijn voorkeur heeft.
Als dat zinnige info is: mijn lengte is 182 bij een gewicht van net geen 70 kg.
Ik zie graag jullie reacties hierop tegemoet.

Jaap
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 02 mar 2017 14:00

Hoi Jaap, doe je het meeste onderhoud zelf en heb je al eens een sturpen gemonteerd? Zo ja, met een budget van 1500 euro is het misschien interessant om ook eens bij Rose of Canyon te kijken.
Of andere dozenschuivers.

Als je een lijst gaat maken op basis van prijs kwaliteit, zou ik het zeker in de overweging meenemen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mar 2017 14:00

En waarom geen fiets van een merk met levenslange waarborg op het frame?
Je kan ook mee overwegen om een fiets te kiezen waar je met iets bredere bandjes kan rijden, als je woon/werk verkeer in alle omstandigheden met de fiets aflegt kan dat helpen
Ik kwam vandaag bij de fm en daar stond een Merida Scultura Disc 5000, carbon frame met Ultegra/discs voor 1929 Euro, net iets boven je budget maar daar kan mogelijk nog een beetje korting af :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 02 mar 2017 14:04


Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 02 mar 2017 14:37

Bospaadje schreef:Hoi Jaap, doe je het meeste onderhoud zelf en heb je al eens een sturpen gemonteerd? Zo ja, met een budget van 1500 euro is het misschien interessant om ook eens bij Rose of Canyon te kijken.
Of andere dozenschuivers.

Als je een lijst gaat maken op basis van prijs kwaliteit, zou ik het zeker in de overweging meenemen.
Begrijp ik hieruit dat ik zelf moet sleutelen als er iets met de fiets aan de hand is?
Ben daar geen expert heen in, hoewel interessant.
Om me heen kijkend zie ik dat je een Canyon alleen via de webshop kunt bestellen. Ik zie een fiets echter ook graag in 'levende lijve' voor me.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 02 mar 2017 14:39

Welke merken voeren die fietsenzaken bij je in de buurt?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 02 mar 2017 14:51

jepickx schreef:
Bospaadje schreef:Hoi Jaap, doe je het meeste onderhoud zelf en heb je al eens een sturpen gemonteerd? Zo ja, met een budget van 1500 euro is het misschien interessant om ook eens bij Rose of Canyon te kijken.
Of andere dozenschuivers.

Als je een lijst gaat maken op basis van prijs kwaliteit, zou ik het zeker in de overweging meenemen.
Begrijp ik hieruit dat ik zelf moet sleutelen als er iets met de fiets aan de hand is?
Ben daar geen expert heen in, hoewel interessant.
Om me heen kijkend zie ik dat je een Canyon alleen via de webshop kunt bestellen. Ik zie een fiets echter ook graag in 'levende lijve' voor me.
Tja, ik ben er ook zeker geen expert in, maar casette, ketting, tandwiel, stuurpen etc kan ik zelf wel, na het bestuderen van een tutorial op youtube...

De fiets komt in een doos en je moet zelf stuurpen erin zetten en voorwiel monteren.

Je kan uiteraard voor onderhoud gewoon bij de lfm langs gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=twITjO2i-qE&t=54s

Als je dit na kan doen, is het zeker interessante optie.

Edit: in levende lijven zien is mogelijk, maar dan moet je of toevallig een kennis hebben die een zelfde fiets heeft, anders wordt het een bezoekje brengen aan Koblenz...... Dat is wel minder...

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 02 mar 2017 14:55

RKN schreef:Welke merken voeren die fietsenzaken bij je in de buurt?
In eigen dorp (Best) zit geen enkele zaak meer die serieus in racefietsen doet.
In een straal van 15/20 km kom je van alles tegen oa de genoemde merken Specialized en Bianchi. Tot nu toe ben ik ook merken als Trek, Cube, Sensa,Fondriest, Wilier,Colnago en Koga tegengekomen.
Met Eindhoven in de buurt zal er vast meer zijn.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 02 mar 2017 15:03

Tenzij je het onderhoud zelf kunt (en wil) doen, zou ik mijn zoektocht beperken tot iets wat je in de buurt kunt kopen.
Ik zou dan ook de fietsenzaak zelf mee in de afweging nemen

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 02 mar 2017 15:23

tip: specialized diverge DSW

perfect voor woon-werk (goedkope 10speed vervang onderdelen, spatbord mogelijkheden en sportief genoeg voor weekend warriors, tiagra 2017 is volgens mij prima,binnen je budget)

als ik nu een woonwerk fiets zou moeten kopen (met versnellingen) dan......
da ... rijd ik liever single speed (ik doe ook ongeveer jou afstanden)

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 02 mar 2017 15:53

TKMP schreef:tip: specialized diverge DSW

perfect voor woon-werk (goedkope 10speed vervang onderdelen, spatbord mogelijkheden en sportief genoeg voor weekend warriors, tiagra 2017 is volgens mij prima,binnen je budget)

als ik nu een woonwerk fiets zou moeten kopen (met versnellingen) dan......
da ... rijd ik liever single speed (ik doe ook ongeveer jou afstanden)
Ventoux op lijkt me dan niet echt ideaal?

Rob71
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:06

Rob71 02 mar 2017 16:33

Als je de Ventoux wil gaan rijden zou ik never een single voorblad nemen. Leuk voor je woon werk verkeer maar minder voor je rit met je vrienden. Als ik een mooi fiets zou willen voor 1000 of 1500 euro, dan zou ik eerlijk gezegd tweedehands gaan kijken. Je kunt ook nog altijd naar Decathlon in Best ;)

Ik weet niet of er in de buurt v Eindhoven goede fietsenzaken zitten. Wel zit er in Schijndel een fijne. Daar kun je wellicht iets moois regelen. Maar er worden echt mooie fietsen van een jaar oud of zo aangeboden rond jou budget. Dan rijd je iets fijners dan een nieuwe van dat budget.

Gr Rob

Plaats reactie