Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuw lid zoekt nieuwe fiets (gravel / racer)

Gebruikersavatar
Eddy Spaghetti
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2016 16:34
Locatie: Gem. Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 08 nov 2016 22:29

Goedenavond!

Ik ben Eddy en ben woonachtig op de Utrechtse Heuvelrug waar het natuurlijk heerlijk fietsen is. Ik doe dit dan ook graag en ik pak op mijn oude MTB ook alles mee wat ik tegen kom (behalve dan het echte MTB-werk). Het grootste gedeelte rijd ik op asfalt maar ik ben ook gek op boeren landweggetjes en grindpaden. Het is voor mij tijd geworden om een nieuwe fiets te kopen en nu ben ik erg getriggerd geraakt door het fenomeen gravel racer.

Ik lees dat gravelracers vooral Endurance-based zijn, dus meer gericht op comfort dan op racen. Ik wil (ondanks mijn gebrek aan talent) wel een beetje knallen, zou ik dan niet beter iets moeten hebben wat dichter tegen een racer aanleunt? Ik rijd solo rondjes van tussen de 30-60 km met een gemiddelde snelheid van rond 28-29 km/h. Ik zit dieper dan de gemiddelde mountainbiker btw,

Ik kijk nu in de € 1.500,- range. Zoek iets met aluminium frame en gewoon een Shimano 105 groep. Hebben jullie misschien tips/adviezen?

Alvast heel erg bedankt! :like:
Laatst gewijzigd door Eddy Spaghetti op 03 jan 2017 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 09 nov 2016 07:24

Welkom Eddy

Misschien toch ook kijken naar een cyclo crosser?

https://www.rosebikes.nl/producten/fietsen/cyclocross/

Succes!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 nov 2016 07:50

Welkom op het forum Eddy

Ik zou eerst gaan rondkijken naar verschillende merken en wat je mooi vind. Dan verdiepen in de specificaties.