Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Stack & reach berekenen / ervaringen met het merk Canyon

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 14 sep 2016 10:36

djatwork69 schreef:
djatwork69 schreef:Hoeveel kan/mag ik afwijken van stack en reach?

Ik heb een Cervelo S1 maat 54:
Stack 541
Reach 380
Ikzelf: 1.78m-80cm binnenbeenlengte

Welke modellen zouden het beste in deze geo passen?
Momenteel is mijn keuze de Canyon Endurance 9.0 model 2017.
In maat S:
Stack 556
Reach 373
Crank 170

In maat M: 571
Stack Reach 378
Crank 172.5

Ik denk dat de S het best is voor mij? Maar gaat die crank geen problemen geven? Ik rij nu met 172.5

Onderlinge frames vergelijken doe je best via het Stack & Reach Quotiënt berekening,
Zo kunnen minder lenige fietsers een frame nemen met een kortere Reach & een hogere Stack Dan is het mogelijk te rijden met minder of soms geen spacers onder je stuurpen, of een omhoogwijzende stuurpen.
Quotiënten tussen 1,35 en 1,45 kunnen we als performance geometrie of wedstrijd geometrie beschouwen.
Quotienten daarboven behoren tot de categorie Endurance/Comfort geometrieën.

Jou Cervelo S1 heeft een Quotiënt van 1,42 is een puur race frame
Canyon Endurace S = 1,49
Canyon Endurace M= 1,51

Dus zal je anders gaan zitten dan op je Cervelo S1, wil je dezelfde race houding behouden, dan kijk je best uit naar een ander frame.

De 1,70 cranck is best OK, hier een beetje leesvoer over cranklengten:
http://www.fietsmeting-ds.be/welke%20crancklengte.htm

Veel plezier tijdens je zoektocht...Ik ga fietsen ;)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 sep 2016 11:59

djatwork69 schreef:Ik denk dat de S het best is voor mij? Maar gaat die crank geen problemen geven? Ik rij nu met 172.5
Waarschijnlijk niet langer dan de eerste rit. het gaat om 17,0 of 17,25cm oftewel het scheelt een kwart centimeter. Mogelijk kun je dat nog bij de aankoop laten veranderen

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 14 sep 2016 12:47

Dank u Bandana, interessant artikel.
Dus op zich zou de S beter zijn?

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 14 sep 2016 17:45

djatwork69 schreef:Dank u Bandana, interessant artikel.
Dus op zich zou de S beter zijn?

Rekeninghoudend met je binnenbeenlengte, en je voor een Canyon Endurace kiest, is de S maat aanbevolen, en zal je wat meer comfort ondervinden tegenover je huidige fiets.
Over de crancklengte hoef je geen zorgen te maken, maar bekijk vooral ook de stuurbreedte in verhouding met je eigen schouderbreedte eens, want de canyon word enkel met een 40 cm verkocht, en ik vermoed dat je met een 42 cm beter gediend zou zijn...urenlang te "smal" rijden is geen pretje, zeker als er vaak moet geklommen worden...maar misschien is dat enkel maar voor mezelf van toepassing. 8-)
Succes bij je keuze :winkthumb:

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 14 sep 2016 17:55

Bij twijfel kies de kleinste maat, daar kan je nog aanpassen een (te) grote maat kan je niet aanpassen. Koop gewoon één van de twee. Wanneer die niet bevalt ruil je hem binnen dertig dagen. Canyon stelt geen vragen

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 14 sep 2016 18:08

djatwork69 schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de Canyon CF 7.0 en de CF 9.0? Twijfel tussen beide. Het betreft wel de 2017 modellen dus ervaringen zll er mss nog niet zijn?)
zijn toch exact zelfde frames, en dus zelfde zit ? :o

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 14 sep 2016 18:28

ted038 schreef:
djatwork69 schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de Canyon CF 7.0 en de CF 9.0? Twijfel tussen beide. Het betreft wel de 2017 modellen dus ervaringen zll er mss nog niet zijn?)
zijn toch exact zelfde frames, en dus zelfde zit ? :o
idd, zie gewoon even de bomen door het bos niet meer ;) :D

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 14 sep 2016 18:33

bandana schreef:
djatwork69 schreef:Dank u Bandana, interessant artikel.
Dus op zich zou de S beter zijn?

Rekeninghoudend met je binnenbeenlengte, en je voor een Canyon Endurace kiest, is de S maat aanbevolen, en zal je wat meer comfort ondervinden tegenover je huidige fiets.
Over de crancklengte hoef je geen zorgen te maken, maar bekijk vooral ook de stuurbreedte in verhouding met je eigen schouderbreedte eens, want de canyon word enkel met een 40 cm verkocht, en ik vermoed dat je met een 42 cm beter gediend zou zijn...urenlang te "smal" rijden is geen pretje, zeker als er vaak moet geklommen worden...maar misschien is dat enkel maar voor mezelf van toepassing. 8-)
Succes bij je keuze :winkthumb:
Miijn huidge is 420, stuurpen 10cm. Canyon levert 9cm stuurpen in de S of kan ik stuur en pen laten anders leveren door Canyon?
Bedoeling is om vooral te klimmen, rij wekelijks in belgische ardennen-3B-Marmotte-Ventoux..
Mss is de fiets daar niet echt geschikt voor? De Ultimate heeft een andere geo maar wordt geleverd met een 52-36, dit heb ik liever niet in de bergen ;)

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 14 sep 2016 18:38

djatwork69 schreef:
ted038 schreef:
djatwork69 schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de Canyon CF 7.0 en de CF 9.0? Twijfel tussen beide. Het betreft wel de 2017 modellen dus ervaringen zll er mss nog niet zijn?)
zijn toch exact zelfde frames, en dus zelfde zit ? :o
idd, zie gewoon even de bomen door het bos niet meer ;) :D

Vooral nu geen bomen omhakken :D maar goed de onderlinge verschillen bekijken :shock:

Het verschil zit vooral in de wielkeuze, en vooral in de zadelpen, de "gespeten" versie VCLS carbon zadelpen is dat wat de canyons zo comfortabel maakt, en dat is zeker een aanrader!

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 14 sep 2016 18:49

djatwork69 schreef:
bandana schreef:
djatwork69 schreef:Dank u Bandana, interessant artikel.
Dus op zich zou de S beter zijn?

Rekeninghoudend met je binnenbeenlengte, en je voor een Canyon Endurace kiest, is de S maat aanbevolen, en zal je wat meer comfort ondervinden tegenover je huidige fiets.
Over de crancklengte hoef je geen zorgen te maken, maar bekijk vooral ook de stuurbreedte in verhouding met je eigen schouderbreedte eens, want de canyon word enkel met een 40 cm verkocht, en ik vermoed dat je met een 42 cm beter gediend zou zijn...urenlang te "smal" rijden is geen pretje, zeker als er vaak moet geklommen worden...maar misschien is dat enkel maar voor mezelf van toepassing. 8-)
Succes bij je keuze :winkthumb:
Miijn huidge is 420, stuurpen 10cm. Canyon levert 9cm stuurpen in de S of kan ik stuur en pen laten anders leveren door Canyon?
Bedoeling is om vooral te klimmen, rij wekelijks in belgische ardennen-3B-Marmotte-Ventoux..
Mss is de fiets daar niet echt geschikt voor? De Ultimate heeft een andere geo maar wordt geleverd met een 52-36, dit heb ik liever niet in de bergen ;)

De fiets is zeer zeker geschikt voor het klimwerk, stuurpen & andere wijzigingen zijn bij Canyon zeker te bevragen, iedere dag vanaf 10.00 tot 17.00 op hun chatkanaal, daar leggen ze je ook de te volgen procedure uit in geval van onderdelenwissel
Onderdelen wisselen kan pas NA aankoop van de fiets, zoals beschreven op hun website.. denk aan het terugstuurgemak binnen 30 dagen na aankoop..zo kan je vooral testen

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 16 sep 2016 20:49

Welke maat zou dan het beste zijn, ik vermoed de Small?

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 16 sep 2016 21:21

djatwork69 schreef:Welke maat zou dan het beste zijn, ik vermoed de Small?
Ja een "Small" zoals ik eerder al vermeld heb in een bovenstaande reply... ;)
"Rekeninghoudend met je binnenbeenlengte, en je voor een Canyon Endurace kiest, is de S maat aanbevolen"

Plaats reactie