Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe fiets budget 1500€

Gebruikersavatar
Bartholomaus
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
Locatie: Den Haag

Gebruikersavatar Bartholomaus 06 jul 2016 22:34

NicoPa10 schreef:BMC
Ook een chique fiets hoor, laat ons je bevindingen weten!

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 07 jul 2016 09:10

Naar wat voor fiets ben je precies op zoek eigenlijk?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 09 jul 2016 08:14

Ik lees -zowel bij de TS als bij de "adviseurs"- niets over een passende geometrie..
Kortom: tja, die BMC bij Mantel is een mooie fiets, maar misschien zit je er wel voor geen meter op...

Heb je je verdiept in wat voor jou de juiste geometrie/zit is? En past de BMC daar dan (nog) bij?

Succes!

PS: off-topic, maar de crank van die CAAD12 blijft natuurlijk een kunstwerk!!!!!
Gang is alles!!

NicoPa10
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2016 13:36

NicoPa10 10 jul 2016 10:37

Ik zal de winkel eens gaan bezoeken. Dan kan ik deze eens uittesten.

Bedankt voor jullie reacties

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jul 2016 11:08

composite schreef:Ik lees -zowel bij de TS als bij de "adviseurs"- niets over een passende geometrie..
Kortom: tja, die BMC bij Mantel is een mooie fiets, maar misschien zit je er wel voor geen meter op...

Heb je je verdiept in wat voor jou de juiste geometrie/zit is? En past de BMC daar dan (nog) bij?

Succes!
Dat was de vraag toch ook helemaal niet. Geloof het of niet maar er zijn ook mensen die dat soort dingen ook zonder dit forum uit kunnen vogelen ;) (of gewoon d.m.v. de zoekfunctie) .
Campagnolo Ultra Dork

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 11 jul 2016 09:01

De caad heeft alle kabels netjes in het frame, zoals elk modern frame. De EVO loopt hier imo toch echt achter.

De canyon ultimate cf sl ultegra is prijs/kwaliteit uiteraard ook top. Maar je als je weinig ervaring hebt met geometrie en zelf geen (klein) onderhoud kan doen aan de fietsen misschien toch beter bij een gewone winkel shoppen.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 11 jul 2016 10:22

Ernie C. schreef:
composite schreef:Ik lees -zowel bij de TS als bij de "adviseurs"- niets over een passende geometrie..
Kortom: tja, die BMC bij Mantel is een mooie fiets, maar misschien zit je er wel voor geen meter op...

Heb je je verdiept in wat voor jou de juiste geometrie/zit is? En past de BMC daar dan (nog) bij?

Succes!
Dat was de vraag toch ook helemaal niet. Geloof het of niet maar er zijn ook mensen die dat soort dingen ook zonder dit forum uit kunnen vogelen ;) (of gewoon d.m.v. de zoekfunctie) .
Maar sommige mensen weten helemaal niet dat zij die vraag moeten stellen. Of naar het antwoord op zoek moeten gaan binnen of buiten dit forum. Zeker gezien het feit dat de TS zich op 6 juli 2016 heeft geregistreerd op dit forum en gelijk die post plaatst vind ik de opmerking van composite volkomen terecht.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 jul 2016 14:28

De opmerking is terecht maar "adviseurs" tussen aanhalingstekens plaatsen vind ik nogal denigrerend overkomen naar de degenen die gewoon adviseren over de fiets en het ongevraagde advies achterwege laten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 12 jul 2016 10:24

Begrepen. Kan nog wel zijn dat hij/zij het niet denigrerend bedoeld heeft en het woord 'adviseurs' op dat moment bij gebrek aan een betere term gebruikt heeft en die daarom tussen aanhalingstekens heeft geplaatst. Maar ik snap nu jouw punt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie