Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Carbon fiets tot 2500 euro

Baimster
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2016 20:39

Baimster 31 mei 2016 20:52

Hallo forumleden. Ik ben nieuw en heb alle voorwaarden gelezen. Ik ga dan ook niet één bericht sturen en niet meer terugkomen. Voel je absoluut niet verplicht om te reageren, maar ik schakel jullie hulp niet voor niets in natuurlijk. ;)

Op dit moment heb ik een aluminium Koga racefiets met een 105 afmontage. Ik wil dit jaar overstappen op mijn derde racefiets. Ik ben zelf al flink aan het oriënteren, maar misschien kunnen jullie mij nog helpen. Wat zijn mijn eisen?

- Max 2500 EURO.
- Volledige Shimano Ultegra afmontage. Compact.
- Velgremmen.
- Carbon.
- Geen GIANT of SENSA. (slechte ervaringen mee met eerste racefiets en eerste MTB)

Het liefst heb ik meteen een fiets met 25 MM banden eronder. Ook wil het liefst niet meteen iets aanpassen, omdat er iets minder is. Zo is mijn oog bijvoorbeeld gevallen op verschillende Trek racefietsen, maar overal staat dat de Bontrager wielen niet zo goed zijn.

Tenslotte zit ik niet vast aan traditionele merken, maar houd ik wel van fietsen in één kleur en zonder al te veel opsmuk. Dit zijn allemaal geen geen vereisten overigens.

Op dit moment is mijn oog gevallen op de Trek SL 6, de Trek S 6 en de:

https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... f-9-0.html

Ik ben erg benieuwd naar andere alternatieven of 'out of the box' tips!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 31 mei 2016 21:13

Eerst even 2 vragen om je verder te kunnen helpen.

Adviseren gaat beter als we je lengte en binnenbeen lengte weten.

Waar wil je de fiets voor gebruiken?
Gewoon lekker toeren in het vlakke Hollandse landschap, heb je ambities om te gaan koersen, wil je ook af en toe de bergen?
Vertel eens iets meer wat jij jezelf ziet doen op de fiets de komende jaren.

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 31 mei 2016 21:19

Ik ben altijd wel gecharmeerd van de Cannondale Supersix. Dat moet voor dat geld wel lukken. Met een beetje geluk is de semi compact wel om te zetten naar een compact tijdens de aankoop..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mei 2016 21:25

Een Trek Emonda S 6 van bij Mantel met een kleine kras op het trapstel, als het je maat is :)
heb je nog (veel) geld over voor een carbon wielset :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 31 mei 2016 21:26

Welkom!
Voor E2500 is veel mogelijk, slechte fietsen rond dat bedrag zijn ook zeer zeldzaam. Ik zou dus eerst eens goed onderzoek doen naar wat voor geometrie je ligt (aan de hand van je huidige fiets). 25 MM banden kun je natuurlijk zelf monteren maar let daarbij op de binnenbreedte van de velg van de wielen die je aanschaft. Tegenwoordig is een brede binnenvelg steeds gewoner en dat past beter bij een 25MM band. 25MM banden moeten wel in je frame passen (maar dat kan bij de meeste nieuwe carbon frames wel).
Het is niet zo handig hier een open vraag te stellen naar alternatieven voor het bedrag van 2500,- dan begint iedereen z'n eigen merk te roepen ;). Doe dus vooral eerst zelf onderzoek naar wat voor frames er eigenlijk beschikbaar zijn en wat de verschillen zijn tussen verschillende merken. En, uiteindelijk zal je zien dat je gewoon een fiets wilt kiezen die je mooi vindt, maar let op die geometrie dus!

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 31 mei 2016 21:42

idd, wij van wc-eend adviseren.....

Baimster
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2016 20:39

Baimster 31 mei 2016 21:43

Bedankt.

Ik ben 1.87 met een binnenbeenlengte van ongeveer 96 CM.

Ik fiets vooral rond in Noord-Holland. Meestal ritten van 60 tot 110 KM. Altijd met een gemiddelde van boven de 30 per uur. Verder fiets ik jaarlijks een aantal weekendjes / dagen in de heuvels in Limburg / Duitsland / Ardennen / Vlaamse Ardennen. De laatste jaren ga ik ook jaarlijks een week naar de bergen. De Dolomieten of de Alpen bijvoorbeeld.

Ik snap dat er veel aanbod is. Daar heb ik mij al op georiënteerd, maar meerdere mensen weten meer dan één. :winkthumb: Bedankt voor de antwoorden die al gegeven zijn.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 mei 2016 21:56

De Canyon is mooi ! En goed aan de prijs :) Normaliter worden fietsen standaard met 23 mm bandjes geleverd, maar misschien als je een lief mailtje stuurt willen ze er 25 onder doen. Ik neem aan dat je de afstelling etc. zelf doet ?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 31 mei 2016 21:59

bever schreef:De Canyon is mooi ! En goed aan de prijs :) Normaliter worden fietsen standaard met 23 mm bandjes geleverd, maar misschien als je een lief mailtje stuurt willen ze er 25 onder doen. Ik neem aan dat je de afstelling etc. zelf doet ?
op die Endurace zitten gewoon standaard 25MM banden

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 01 jun 2016 06:10

Maar wil TS een endurence bike? Aangezien hij in zijn toelichting in de eerste paar zinnen vermeld dat elke rit minimaal boven de 30 km gemiddeld is vermoed ik dat hij de voorkeur geeft aan een race geometrie.

TS in je openingstopic geef je zelf ook de canyon endurance als suggestie. Maar zoek je ook echt een endurance geometrie?
o'7o

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 01 jun 2016 21:35

Douglas schreef:Maar wil TS een endurence bike? Aangezien hij in zijn toelichting in de eerste paar zinnen vermeld dat elke rit minimaal boven de 30 km gemiddeld is vermoed ik dat hij de voorkeur geeft aan een race geometrie.

TS in je openingstopic geef je zelf ook de canyon endurance als suggestie. Maar zoek je ook echt een endurance geometrie?
mwoa...hangt er vanaf hoe sterk je bent toch...

Baimster
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2016 20:39

Baimster 01 jun 2016 22:54

Ja inderdaad rijd ik boven de 30, maar dat doe ik nu ook op mijn 'instapmodel' Koga. Een stukje comfort vind ik toch ook wel belangrijk, maar het is wel iets om mee te nemen. Bedankt voor de tip.

Plaats reactie