Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

canyon Inflite of specialized Diverge advies

thomas bert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2016 09:05

thomas bert 24 mar 2016 23:30

Fietsers,

graag jullie bedenkingen: Het gaat tussen de Canyon Inflite 9.0S en de Specialized Diverge Comp DSW. Ik wil er woon-werk mee rijden, zomerse avondritjes van 2-3 uur en bij gelegenheid een langere tocht met vrienden, (Ik fiets niet in een wielerclub)
Ik vertaal dat als komfortracer, mét schrijfremmen (bevallen me erg op mn MTB) en de mogelijkheid om spatborden en een zo'n licht tubus achterdragertje te monteren.
Wat me opvalt is dat op de verschillende fora de inflite vooral als commuter en winter trainingfiets wordt ingezet en de Diverge als echte gravelracer en met smallere banden ook wel als asfaltracer/tourer. De Diverge heeft quasi dezelfde geo als de Roubaix (hogere stack als de inflite) dus dat kan ik begrijpen. Maar waarom wordt de Inflite niet als Endurance racer gebruikt? Hebben de marketingafdelingen goed hun werk gedaan of zit er meer achter?

thomas

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 mar 2016 08:20

Ik heb enige maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan .
En het is uiteindelijk een Grade GT Flatbar geworden.
Nog geen minuut spijt van mijn keuze.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 25 mar 2016 08:31

Voor woon werk en een stukje om na het werk (tot een uurtje of 3) heb ik gekozen voor de Diverge, nu bij na 2500km verder nog geen moment spijt van gehad. Ik rijd woon werk gewoon verhard, relatief veel klinkers en wat slechtere weg, daar is de Diverge een stuk comfortabeler dan een racer. Een stukje gravelpad of onverhard geen enkel probleem, alleen maar leuk. En snelheid voldoende ook tot of zelfs boven 40kmh. Over de Canyon kan ik niets zeggen, maar ik ben helemaal happy meet de Diverge, juist voor dit doel.
Ach, ik zeg ook maar wat

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 25 mar 2016 09:10

Ik heb de inflite gekocht vorig jaar. Fantastische fiets. En ik gebruik hem alleen maar als racefiets met een comfortabele zit. Prachtige fiets met 28 mm banden. Ik zou hem direct weer kopen. Ik heb de 9.0s. Dus de groene met racebanden

Mark65
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2016 14:41

Mark65 29 mar 2016 14:53

Ook ik zoek een nieuwe betaalbare racefiets met hydraulische schijfremmen en heb nog wat alternatieven gevonden. Ik ben benieuwd naar jullie mening over onderstaande fietsen.
- Focus Cayo AL Disc
- Scott Speedster 20 Disc
- Cannondale Caad 12 disc
- Bulls Desert Falcon Disc

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2016 15:19

Mark65 schreef:Ook ik zoek een nieuwe betaalbare racefiets met hydraulische schijfremmen en heb nog wat alternatieven gevonden. Ik ben benieuwd naar jullie mening over onderstaande fietsen.
- Focus Cayo AL Disc
- Scott Speedster 20 Disc
- Cannondale Caad 12 disc
- Bulls Desert Falcon Disc
Hoi Mark,
Geen probleem maar open even je eigen topic als je wil.
Dat is nog zo netjes tegenover de topicstarter
I know myself like no one else
Nothing to defend

thomas bert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2016 09:05

thomas bert 31 mar 2016 22:46

heren

alvast bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat jullie allemaal tevreden zijn met jullie aankoop. Ik blijf twijfelen over de inflite. Zijn specs zijn niet te kloppen maar Intussen naar nog een paar andere fietsen gekeken en dan is de inflite toch niet zo netjes en doordacht afgewerkt als bv een spech diverge of al zeker niet als een cube attain gc pro. Die is echt strak: carbon kader, alle leidingen binnenin en de remklauwen flat mount én voor en achter steekassen. Alleen is hij dan weer wat zwaarder dan de inflite. En je vind er geen reviews van. Intussen ook een 2dehands caad8 gevonden, maar ik had begrepen dat dat geen "comfortracer" is, wel?

thomas bert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2016 09:05

thomas bert 31 mar 2016 22:53

lijkt wel of canyon dit jaar niet doorontwikkeld heeft ?

kogelenberg
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 nov 2012 22:36

kogelenberg 01 apr 2016 00:17

Weet ik niet. In de basis is de inflite een cyclocross . Kabels buitenom en dus geen zand in de interne geleiding. Dat lijkt mij althans. Kabels lopen ook bovenop de buis zodat de buis van onderen glad is om op de schouder te dragen

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 01 apr 2016 17:34

Een Caad8 is geen comfortracer. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar naar wat ik hier op het forum zo lees zit je er zelfs relatief gestrekt op.

Heb je al gekeken naar een Trek Domane? Ook verkrijgbaar met steekassen en schijfremmen en in prijs vergelijkbaar met de specialized.
Of anders een Giant Defy. Ik heb zelf een goedkope alu versie met schijfremmen, voldoet meer dan uitstekend voor de door jou genoemde toepassing.

Succes

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 01 apr 2016 17:35

Correctie ik heb dus de versie met velgremmen.
Excuus :oops:

Plaats reactie