Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Sensa Giulia of Calabria?

roelwest
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2011 23:10

roelwest 21 feb 2016 17:05

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en heb mijn oog op het merk Sensa laten vallen.
Ik twijfel tussen de Giulia G2 en de Calabria (beide met Full Ultegra). Qua prijs ontlopen deze twee elkaar niet veel. Heeft hier iemand ervaring met een van deze twee modellen?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 21 feb 2016 17:17

Giulia ( 1335 gram Frame&Vork) is meer de klimfiets en de Calabria ( 1540 gram F&V) meer de Aero variant, lijkt mij zo

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 21 feb 2016 20:30

Guilia G2 zou mijn voorkeur hebben, vooral als je zelf gaat voor het project paint frame (Blauw/zwart/wit glanzend)

Afbeelding

Is imo wat verfijnder dan de Calabria.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 feb 2016 21:47

Klimfiets of aero zou ik er niet echt op willen plakken qua labels, het verschil in gewicht voelt alleen de weegschaal.

Met de nieuwe Giulia heb ik nog geen rij-ervaringen, de oude Giulia had voor mijn gevoel een iets hogere torsiestijfheid dan de Calabria. Maar de Calabria is zeker niet slap of iets dergelijks.

Qua geometrie zijn ze identiek, ik zou diegene kiezen die je het meest aanspreekt. Aan beide doe je geen miskoop.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 22 feb 2016 22:11

Ik heb de calabria. Rijdt prima, maar er komen wel krassen op de voorvork als het stuur een keer 90 graden draait. Daar is blijkbaar geen (nog?) goede oplossing voor.
Succes met je keuze

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 23 feb 2016 17:15

Ik zou de giulia doen want die zit er ook nog goed uit met lage wielen.
Maak joe woar

Markmart
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2015 21:38

Markmart 19 feb 2017 13:27

Excuus dat ik dit oude topic weer oppak, ik zit namelijk met dezelfde vraag, ik had eerst de Aquila een endurance model op het oog, echter was ik bang voor dat ik er te recht op zou gaan zitten, na een vraag aan Sensa kreeg ik het advies van hun dat een Giulia beter bij mijn zou passen, die wordt neergezet als hun allrounder.
Nu wil het oog natuurlijk ook wel wat en oogt de Calabria mooier dan de Giulia, tenzij je daar de project paint versie van neemt, maar dan ben je voor een ander verf patroon meteen een stuk duurder uit.
Als ik naar de geometrie kijk van beide fietsen zei je vrijwel geen verschil en qua comfort zit het in de breedte van de banden die 2 mm verschilt.
Echter zoek ik wel een fiets die mij voldoende comfort bied, maar gezien de geometrie kan dit tussen beide fietsen toch niet zoveel verschillen, ik kan mij niet voorstellen dat de Calabria een stuk minder comfortabeler is of zit ik er helemaal naast?

Markmart
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2015 21:38

Markmart 20 feb 2017 09:41

Ik heb de vraag aan Sensa gesteld of er verschil zit in comfort, en als antwoord kreeg ik doordat er bij de Calabria een andere zadelpen wordt gebruikt dit mogelijk een minimaal comfort verschil geeft, in dat geval neig ik zelf naar de Calabria.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 20 feb 2017 11:29

Heb zelf de Giulia. De Calabria is niet zo mooi als je met lagere velgen rijdt. Bij de giulia is dit geen probleem. Ik heb zelf de 30 mm duurste set van Supra erbij gedaan. Bevalt prima!

Markmart
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2015 21:38

Markmart 20 feb 2017 11:55

cheaprider schreef:Heb zelf de Giulia. De Calabria is niet zo mooi als je met lagere velgen rijdt. Bij de giulia is dit geen probleem. Ik heb zelf de 30 mm duurste set van Supra erbij gedaan. Bevalt prima!
Daar haal je wel iets aan, ben er nog niet over uit of ik hoge velgen wil, of in ieder geval niet direct, en wat jij zegt een Calabria is op zijn mooist met hogere velgen.

twingens
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mar 2016 13:44

twingens 20 feb 2017 14:55

Ik rij zelf de Calabria met hoge wielen. En rij er gerust tour tochten mee van 150km zonder pijntjes.Ook in de bergen doet hij het prima. Afgelopen zomer Brevet des 7 cols l'Ubaye gefietst zonder problemen of pijntjes.

Echt comfort biedt de fiets niet maar dit kut je ook niet verwachten van een fiets met racegeometrie. het zelfde geldt voor de Guilia.

Kies gewoon wat je mooi vind!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 feb 2017 16:04

Markmart schreef:Ik heb de vraag aan Sensa gesteld of er verschil zit in comfort, en als antwoord kreeg ik doordat er bij de Calabria een andere zadelpen wordt gebruikt dit mogelijk een minimaal comfort verschil geeft, in dat geval neig ik zelf naar de Calabria.
Meeste comfort haal je uit de banden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie