Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanschaf fitness fiets

Molkema
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:03

Molkema 09 jan 2016 01:43

Ik ben op zoek naar een fiets in de prijsregio 500-600 euro (ben een arme student hehe) om mijn conditie te houden en voor korte fun ritjes. Mijn voorkeur gaat uit naar een fitness hybride, want zo'n fiets is voor mij iets goedkoper en laagdrempeliger dan een racefiets. Op 12gobiking staan nog een aantal afgeprijsde modellen van 2015 te koop:

- Merida Speeder 100 of 200
- Trek 7.3 FX of 7.4 FX
- Cube SL Road 2015
- Focus Arriba 4.0

Dan is er ook nog een racefiets die mijn aandacht trok. :roll:
- Merida Ride 100-24 2015

Wat vinden jullie de beste keuze of de meeste bang for the buck? Ik ben op zoek naar een redelijk lichte, snelle, degelijke en comfortabele fiets die zowel op het vlakke als heuvels goed uit de voeten kan. Ik zal namelijk ook regelmatig de heuveltjes op gaan zoeken in het Rijk van Nijmegen. :P

Op dit moment kan ik dus niet kiezen. Ik hoor ook graag andere voorstellen van mensen (zoals een tweedehands!
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 09 jan 2016 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typefout in topictitel

Molkema
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:03

Molkema 09 jan 2016 01:55

En ik zie ook dat sommige fietsen afgemonteerd zijn met mountainbikeonderdelen (bijv. Alivio), terwijl andere fietsen racefietsonderdelen hebben (Claris). Is de eerste groep een minder goede wegracer of is er geen significant verschil?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 09 jan 2016 06:46

Tips: mijdt schijfremmen. De Merida's zijn nogal laagwaardig afgemonteerd. De Focus is meer voor het vlakke uitgerust, maar wel heel licht. De anderen, vooral de Trek (triple), ook voor het klimwerk. Claris en Alivio zijn gelijkwaardig, Claris is nog 8v, Alivio en zelfs Acera (een groep lager) al voor 9v.

Molkema
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:03

Molkema 09 jan 2016 20:56

Dank voor je reactie klimmer. Ik kan me wel in je reactie vinden. :like: Maar hoe zie ik in de specs of de fiets schijfremmen heeft? En wat vind je van de racefiets?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 09 jan 2016 21:03

Ik wilde je beantwoorden dat je op de afbeelding van de fiets (de Speeder 200) de schijfremmen kunt zien, maar nu staat er in de specs dat er V-brakes opzitten. Erg vreemd. En op zijn minst een vraag waard aan de verkoper.
Ik begrijp je tweede vraag niet. Welke fiets bedoel je?

Molkema
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:03

Molkema 09 jan 2016 21:15

Dat van die specificaties is inderdaad merkwaardig klimmer. Ik zal er op letten bij een eventuele aankoop.
klimmer schreef:Ik begrijp je tweede vraag niet. Welke fiets bedoel je?
De laatste link. De merida ride. Ik vroeg me af of dat een goede fiets is en of die niet hetzelfde biedt als de hybrides voor dezelfde prijs.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 09 jan 2016 21:27

Met het voorbehoud dat de kwaliteit van de eigen merk-onderdelen van Merida niet valt in te schatten, biedt de racefiets inderdaad ongeveer hetzelfde als de hybrides voor gemiddeld eenzelfde prijs. Maar je moet er wel goed op zitten. Geldt voor iedere fiets.

Molkema
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:03

Molkema 09 jan 2016 21:50

Ah, oké. Bedankt voor het advies. Ik zal hopelijk deze maand eens langs kunnen rijden en dan ter plekke bekijken wat het beste aanvoelt. Mijn voorkeur gaat uit naar de TREK 7.4, Cube Road of de Focus Arriba. Het lage gewicht van de laagste was me ook al opgevallen. :En hopelijk kan er dan ook nog iets van de prijs af.

Een racefies lijkt me ook tof, maar ik voel me dan een beetje verpicht om een race-outfit, schoenen en klikpedalen aan te schaffen. En de ander zithouding...Ik denk dat ik er over een jaar of drie één aanschaf, als ik een betaalde baan heb en ook wat meer kan uitgeven. :P

Plaats reactie