Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi intenso 2016

rob.vanpamel
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2015 08:21

rob.vanpamel 28 nov 2015 08:50

Heeft hier iemand ervaring met Bianchi intenso? Mijn fietsmaker heeft een model 2016 staan in mijn maat en ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen! Fiets moet voldoen aan de coast to coast geometrie van bianchi anders heb ik te veel last van mijn nek.ik heb een minimale stack van 61 nodig met een top tube lengte van 58,5.

Ik weet dat je voor dezelfde prijs bij cube of canyon meer bang voor the Buck krijgt, maar wil bij mijn lokale Fietsenmaker blijven aangezien de positieve ervaringen ermee! (Inderdaad u leest het goed :) )

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 28 nov 2015 09:25

Ga kijken of je er een proefrit mee kan maken. Je eigen ervaringen zeggen meer als 100 recensies van andere mensen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Jannijm
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2013 20:35

Gebruikersavatar Jannijm 28 nov 2015 11:40

Eens met razenderoeland. Maar als je toch een mening wil: ik heb er zelf zo'n 4.000 km met erg veel plezier op gefietst. Gekocht vanwege het C2C frame, ik was op zoek naar een comfortabele maar toch sportieve fiets. Afgemonteerd met Campa Athena en Vision Team 30 wielen met 25 mm banden was het echt een héérlijke fiets, wat mij betreft een echte aanrader. Maar ga vooral zelf ermee fietsen om er zelf een goed gevoel over te krijgen!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 nov 2015 15:42

rob.vanpamel schreef:....
.....Mijn fietsmaker heeft een model 2016 staan in mijn maat
.....Fiets moet voldoen aan de coast to coast geometrie van bianchi
.....ik heb een minimale stack van 61 nodig met een top tube lengte van 58,5.
.......
Dat kan je toch perfect zelf zien en meten.

Kijk eerst naar de terugstand van je zadel en van daaruit pas je je reach aan. :)

PS:
- Stack kan je aanpassen met spacers
- Reach kan je aanpassen met je stuurpen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rob.vanpamel
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 sep 2015 08:21

rob.vanpamel 29 nov 2015 07:42

Inderdaad, er zelf met fietsen is de bedoeling :) Echter was ik op zoek naar ervaringen mensen die hem al een ruime tijd hebben zoals Jannijm. Thanks!
Ivm stack & reach: dit is inderdaad wel aan te passen door spacers etc maar dan oogt het allemaal wat minder mooi. En zo een Italiaanse schoonheid moet je zo mooi mogelijk houden natuurlijk:d

BcB
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2013 16:13

BcB 03 dec 2015 12:27

Zelf heb ik al ruim 7.500km weggetrapt op een Intenso. Zal modeljaar 2014 zijn (heb de fiets nu 2 jaar). Is mijn eerste racefiets en ben er zeer tevreden over!
Bianchi Intenso

Plaats reactie