Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aankoop fiets (giant tcr)

pygmytwylyte
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2015 20:13

pygmytwylyte 03 nov 2015 18:44

Nee, ik maakte me niet goed duidelijk. Die fiets van dat merk en bouwjaar en blablabla laten ze overkomen, maar wel in een kleinere maat dus. Een M stond in de ruimte en die was inderdaad duidelijk te groot, had ik al door door er gewoon naar te kijken.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 03 nov 2015 18:46

Ik heb een Defy in M, ben zelf 1.74m. Heb wel vrij lange benen. Past prima maar frame zou voor mij niet groter moeten zijn.

Overigens komt het op mij nu over alsof je je een beetje blind staart op de belofte van korting op één specifieke fiets. Lijkt me niet handig.

Bepaal je budget en zoek daar een mooie en vooral goed passende fiets bij. Met een beetje zoeken zal het je zeker geen moeite kosten om goede value for money te krijgen.

Succes

pygmytwylyte
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2015 20:13

pygmytwylyte 03 nov 2015 18:59

Niet bepaald blind staren. Het aanbod is er gewoon. Als ik er goed op zit, dan is het mooi meegenomen, toch? Indien niet, dan gaat de zoektocht voort. Maar vandaar ook wat mijn vraag, zien waar ik op moet letten enzo.

Zoals ik zei, er was gewoon heel weinig beschikbaar in mijn maat wegens einde van het jaar. Dus als dat wil zeggen dat ik deze fiets kan vastkrijgen met een mooie korting dan heb ik geluk. Maar de fiets moet natuurlijk wel bij me passen, dat is het allerbelangrijkste.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 03 nov 2015 19:19

Mooi.zo.

Veel plezier met het uitzoeken van een mooie fiets en vooral natuurlijk met fietsen :winkthumb:

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 03 nov 2015 19:41

Ik verwacht dat een S ook wel goed zit, maar bij twijfel niet doen.

Mocht de koop wel doorgaan, probeer of je een deal kan maken met wat andere buitenbanden, er zitten standaard slicks (23mm) onder en dat is met het oog op de komende maanden nou niet bepaald de juiste band ;-)

pygmytwylyte
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2015 20:13

pygmytwylyte 03 nov 2015 19:48

Ja, daarover. Dit klinkt vast als een hele domme basic vraag, maar bandenmaten en dingen, dat blijft wat verwarrend.

Hoe zit het als ik wil wisselen van 23 naar 25? Ik vermoed dat dat qua velg niet veel uitmaakt. Maar heb ik dan ook nieuwe binnenbanden nodig? En halen 'noppen' of profiel iets uit bij zo'n smalle maten?

Ik weet niet of ik dat er nog bij krijg, met de serieuze korting die er al op zit, maar valt altijd te proberen.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 03 nov 2015 19:57

Kwa velg maakt het niks uit, (van 23 naar 25mm) ik heb er nu de Continental grand prix 4000s-ii onder zitten met dezelfde binnenbanden, en juist het profiel op deze banden maken het verschil met de standaard buitenbandjes die op de Giant zitten, want deze hebben helemaal geen profiel.

Noppen onder deze fiets zou ik niet doen, het is geen cyclocrosser ;-)

pygmytwylyte
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2015 20:13

pygmytwylyte 03 nov 2015 20:05

Ja noppen, hoe moet ik het zeggen. In ieder geval geen banden zoals er onder mijn mountainbike stonden.

Ik zie net dat ik online naar dezelfde buitenband aan het kijken ben dan jij hier net opnoemt haha. Dat bedoelde ik dus, 'noppen' oftewel wat meer profiel (tekeningetjes) in de band zelf. Maakt dat enig verschil of is dat puur cosmetisch?

pygmytwylyte
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2015 20:13

pygmytwylyte 03 nov 2015 20:15

Sorry ik lees net dat je inderdaad zegt dat dat het verschil maakt, mijn fout!

Ik vind het wel fijn dat ik hier als complete idioot al mijn vragen even kwijt kan en ook effectief zo goed geholpen word.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 04 nov 2015 12:41

Daar is dit forum voor, ik leer er ook elke dag iets bij, veel vragen en veel topics lezen ;-)

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 10 nov 2015 01:02

Ik heb een TCR 0, doe hier ook o.a. mijn woon/werkverkeer mee.
Ik ben zelf 1.68 meter. De fiets heb ik 2de hands gekocht in maat M.
De maat kan wel, maar is eigenlijk net te groot ( zadel staat bij mij bijna net zo hoog als stuur, en stuur staat al in zijn laagste stand).
GIANT zelf adviseerd een maat S tot 1,70 meter voor de TCR.
Ik heb er nu 25mm Schwalbe one banden inzitten, zolang het niet te glad gaat worden is dit prima.
Persoonlijk zou ik toch de Defy ook eens overwegen gezien de schijfremmen, tenminste als je iedere dag gaat fietsen.
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

Plaats reactie