Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp uitkiezen fiets

briande1
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2015 15:03

briande1 19 jul 2015 18:41

Lcsmet schreef:
briande1 schreef::D Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een nieuwe racefiets in prijsklasse 750-1400 euro.
Is bedoeld om te trainen en ook sommige kleine wedstrijden mee te reiden.
Woon in limburg en ook wedstrijden daar. Dus gewicht telt ook beetje mee als het kan.

Graag jullie adviezen
ik ben 1.83m en weeg 68kg.

Groetjes :D :D :D
Kijk eens naar deze Specialized Secteur
Of deze Giant Defy 0 LTD
Met beide fietsen kan je perfect rijden. :)

Dankjewel voor je hulp. Zal ze eens bekijken!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 jul 2015 20:12

rob74 schreef:Ik classificeer een post op taal, eigen vooronderzoek en een bepaalde mate van beleefdheid.

Is dat nu zo gek? :roll:
Net als in de echte wereld. Je bent een nieuwkomer in een groep en je wilt wat van ze weten. Dan vertel je wie je bent. Je haalt een bak koffie, stelt een vraag waar belangstelling mee getoond wordt. En dan steek je van wal.
Zeg jullie weten toch alles van het fokken van krul-andijvie. Daar wil ik ook mee beginnen. Kan ik een paar vragen stellen?

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 19 jul 2015 20:31

Het wordt een herkenbaar patroon. Iedere keer als het een beetje serieus wordt en je inhoudelijk zou kunnen reageren kiezen bepaalde mensen hier om maar een beetje gek te doen en flauwe opmerkingen te maken. Volgens mij onderstreep je dan je gebrek aan inzicht en visie. Wat een armzalige vorm van discussie. . . . :(

briande1
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2015 15:03

briande1 19 jul 2015 21:18

Hallo,


Ik ben opzoek naar een goede race fiets voor in de bergen.
Ik ga namelijk voor ruim een half jaar in Frankrijk wonen en wil hier flink in de bergen trainen en eventueel kleine wedstrijden. Nu heb ik zelf niet zo heel verstand van welke klim fiets nu eigenlijk het beste geschikt is voor zware bergen. Graag hierbij jullie hulp.
Tot prijsklasse van 1400 euro.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 19 jul 2015 21:20

Topic 2?
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 19 jul 2015 22:41

die andere was voor Limburg......

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 20 jul 2015 01:28

Voor in de bergen zou ik een bergfiets nemen ......



MOUNTAINBIKE :lol: :lol: :lol:
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 jul 2015 09:55

briande1 schreef:Hallo,


Ik ben opzoek naar een goede race fiets voor in de bergen.
Ik ga namelijk voor ruim een half jaar in Frankrijk wonen en wil hier flink in de bergen trainen en eventueel kleine wedstrijden. Nu heb ik zelf niet zo heel verstand van welke klim fiets nu eigenlijk het beste geschikt is voor zware bergen. Graag hierbij jullie hulp.
Tot prijsklasse van 1400 euro.
Bijna alle racefietsen zijn net zo geschikt voor de Nederlandse wegen als voor de Franse bergen. Als je in Frankrijk goed uit de voeten wilt, moet je alleen zorgen dat je de juiste tandwielen gemonteerd hebt. Dus op je crankstel een groot en een klein voortandwiel en bij je achterwiel een cassette met tandwielen tussen 12 en 28.

Verder moet een fiets vooral goed bij je passen. Dat is veel belangrijker dan kleur of merk.
Hoe lang ben je?
Wat is je binnenbeenlengte.?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2015 13:50

Spaceship schreef:Het wordt een herkenbaar patroon. Iedere keer als het een beetje serieus wordt en je inhoudelijk zou kunnen reageren kiezen bepaalde mensen hier om maar een beetje gek te doen en flauwe opmerkingen te maken. Volgens mij onderstreep je dan je gebrek aan inzicht en visie. Wat een armzalige vorm van discussie. . . . :(
Het patroon dat jij in ieder topic de vermeende matige kwaliteit van het forum aanhaalt begint ook al aardig herkenbaar te worden. Je doet me steeds meer denken aan Goldenratio en dat is geen compliment. Ik kan je alleen maar gelijk geven dat een aantal goede FAQ's het forum een stuk gebruiksvriendelijker zal maken voor beginners maar er is nu eenmaal niemand die daar de moeite voor neemt.

Reageer dan gewoon niet op een topic wat je niet aanstaat (geldt ook voor degenen die alleen maar klagen over een gebrek aan info en slechte spelling) want van dit geouwehoer wordt het helemaal onleesbaar.

Ik heb ook lang niet altijd zin om iedere keer opnieuw hetzelfde te typen en dezelfde goede beginnersfietsen te adviseren maar dan is er altijd wel iemand anders die dat wil doen. Zo werkt het forum op zijn eigen manier toch goed genoeg. Uiteindelijk eindigen een hoop van deze topics met een foto van een fiets en een bedankje en blijven er regelmatig nieuwe leden hangen op het forum.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2015 13:58

En dan nu on topic:

De Focus Cayo Evo van 2015 is heel licht en heeft een echte wedstrijdgeometrie, het zou moeten lukken om er een met 105 te kunnen krijgen binnen het budget. Een Trek Emonda ALR moet misschien ook wel lukken als je goed onderhandeld. De fietsen die Lcsmet noemt zijn meer op comfort gericht wat overigens niet wil zeggen dat je er niet mee kunt racen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 jul 2015 14:42

Ernie C. schreef:
Spaceship schreef:Het wordt een herkenbaar patroon. Iedere keer als het een beetje serieus wordt en je inhoudelijk zou kunnen reageren kiezen bepaalde mensen hier om maar een beetje gek te doen en flauwe opmerkingen te maken. Volgens mij onderstreep je dan je gebrek aan inzicht en visie. Wat een armzalige vorm van discussie. . . . :(
Het patroon dat jij in ieder topic de vermeende matige kwaliteit van het forum aanhaalt begint ook al aardig herkenbaar te worden. Je doet me steeds meer denken aan Goldenratio en dat is geen compliment. Ik kan je alleen maar gelijk geven dat een aantal goede FAQ's het forum een stuk gebruiksvriendelijker zal maken voor beginners maar er is nu eenmaal niemand die daar de moeite voor neemt.

Reageer dan gewoon niet op een topic wat je niet aanstaat (geldt ook voor degenen die alleen maar klagen over een gebrek aan info en slechte spelling) want van dit geouwehoer wordt het helemaal onleesbaar.

Ik heb ook lang niet altijd zin om iedere keer opnieuw hetzelfde te typen en dezelfde goede beginnersfietsen te adviseren maar dan is er altijd wel iemand anders die dat wil doen. Zo werkt het forum op zijn eigen manier toch goed genoeg. Uiteindelijk eindigen een hoop van deze topics met een foto van een fiets en een bedankje en blijven er regelmatig nieuwe leden hangen op het forum.
ben ik zeker met je eens, altijd leuk als een beginner via het forum info op doet waar ie later veel aan heeft (ik ben ook ooit begonnen met het stellen van 'domme' vragen).
Ik vind het forum juist redelijk overzichtelijk (worden), met een aantal duidelijke stickies (alhoewel sommigen misschien verouderd). Ik denk meer dat sommige bezoekers geen idee hebben hoe een forum in het algemeen werkt en daarom lukraak op diverse ('verkeerde') plekken dezelfde vragen stellen.

on topic: ben je al eens bij wat lokale fietsenmakers binnengelopen om wat info op te doen, briande1?

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 21 jul 2015 22:15

Ernie C. schreef: Reageer dan gewoon niet op een topic wat je niet aanstaat (geldt ook voor degenen die alleen maar klagen over een gebrek aan info en slechte spelling) want van dit geouwehoer wordt het helemaal onleesbaar.
Duh, en jou reactie hier dan mijn beste waar haal je het vandaan dat er voor jou dan ineens wel de privileges zijn om je mening op deze manier te geven? Een ander niet maar JIJ wel, wat is nu het verschil? Je wijst met een vingertje terwijl jezelf ook gewoon je zegje doet. :D

Hanteer dan voorjezelf ook de regel die je anderen probeert op te leggen:
Reageer dan gewoon niet op een topic wat je niet aanstaat.

Plaats reactie