Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aanschaf 1e fiets, advies gevraagd i.v.m. lengte

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2015 16:54

@Spaceship Eigenlijk ben ik hartstikke benieuwd wat jouw achtrgrond is en waar jij de kennis vandaan haalt.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 03 aug 2015 21:11

Spaceship schreef:
Jans schreef:Ik dacht toch dat een forum iets is om (persoonlijke) ervaringen te delen?
Maar dat Spaceship andere ideeën heeft, is wel duidelijk.

Nee ik heb geen andere ideeën. Mijn ideeën zijn niet de afwijkende hier maar de ideeën van Bigfloor en Materialist zijn afwijkend.

Bigfloor geeft hier een advies.
Dat advies is niet juist en ik vind dat je mensen moet beschermen tegen verkeerd advies. Wat begrijpen jullie daar niet aan? Zonda wielen kunnen ten hoogste een mogelijkheid zijn lager op je keuze lijstje, maar never nooit niet als enige en beste optie gegeven worden voor iemand van 105 kg. Als aanbeveling gewoon misplaatst.



Ik weet niet hoe groot jullie wereld is maar discussies over wielen voor zwaardere rijders vind je niet alleen hier maar op elk nationaal en internationaal wielerforum. Hoe vreemd is het dat jullie die discussies niet lijkt te kennen? Die discussie is niks nieuws en bovendien heeft die duidelijke en bekende uitkomsten.

Het idee dat de genoemde Zonda wielen een aanbeveling zouden zijn voor zwaardere rijders druist in tegen de algehele consensus.

Ik zie verder geen enkele reden die discussie hier weer overnieuw te starten omdat er twee zijn met warse gedachten omtrent een onderwerp waar de uitkomst toch eigenlijk wel klip en klaar van is.
Hier nog een derde persoon met warse gedachten. Zonda en Fulcrum 1 bij 94 kg en in 5 jaar geen problemen. Ik zal wel veel geluk hebben gehad.

Een ding moet me nog van het hart: jouw manier van discussieren komt niet erg prettig over.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 03 aug 2015 21:34

In de instructionsheet van de fabrikant (Campagnolo) wordt vermeld dat tot 109 kg lichaamsgewicht de Zonda's goed te gebruiken zijn.
http://www.campagnolo.com/media/files/0 ... 1_2014.pdf
Nu is ook bekend dat fabrikanten altijd aan de veilige kant zitten m.b.t. min/max grenswaarden. Ik zou zeggen, moet prima kunnen.

Friso
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 13 feb 2012 21:18

Friso 03 aug 2015 21:49

marcelb schreef:
Spaceship schreef:
Jans schreef:Ik dacht toch dat een forum iets is om (persoonlijke) ervaringen te delen?
Maar dat Spaceship andere ideeën heeft, is wel duidelijk.

Nee ik heb geen andere ideeën. Mijn ideeën zijn niet de afwijkende hier maar de ideeën van Bigfloor en Materialist zijn afwijkend.

Bigfloor geeft hier een advies.
Dat advies is niet juist en ik vind dat je mensen moet beschermen tegen verkeerd advies. Wat begrijpen jullie daar niet aan? Zonda wielen kunnen ten hoogste een mogelijkheid zijn lager op je keuze lijstje, maar never nooit niet als enige en beste optie gegeven worden voor iemand van 105 kg. Als aanbeveling gewoon misplaatst.



Ik weet niet hoe groot jullie wereld is maar discussies over wielen voor zwaardere rijders vind je niet alleen hier maar op elk nationaal en internationaal wielerforum. Hoe vreemd is het dat jullie die discussies niet lijkt te kennen? Die discussie is niks nieuws en bovendien heeft die duidelijke en bekende uitkomsten.

Het idee dat de genoemde Zonda wielen een aanbeveling zouden zijn voor zwaardere rijders druist in tegen de algehele consensus.

Ik zie verder geen enkele reden die discussie hier weer overnieuw te starten omdat er twee zijn met warse gedachten omtrent een onderwerp waar de uitkomst toch eigenlijk wel klip en klaar van is.
Hier nog een derde persoon met warse gedachten. Zonda en Fulcrum 1 bij 94 kg en in 5 jaar geen problemen. Ik zal wel veel geluk hebben gehad.

Een ding moet me nog van het hart: jouw manier van discussieren komt niet erg prettig over.
Hier nog een geluksvogel, rij nu bijna drie jaar met R1. Nu 89 kg, maar begonnen op 97 kg. Het zijn mijn criteriumwielen, geven geen krimp!
Maar goed, mijn ervaring zegt natuurlijk helemaal niets.

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 03 aug 2015 22:54

Ik zal met mijn +100 kg en Fulcrum 0 ook nog een duit in t zakje doen....

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 03 aug 2015 23:34

Ik weet niet wat jullie denken te bewijzen hoor.
De vertaalslag die jullie maken is niet correct. Hoe komen jullie erbij te denken dat als jullie persoonlijk geen problemen ondervinden dat het dan ook direct synoniem zou staan aan de juiste keuze cq eerste keus is waar een zwaardere rijder van 105 kilo aan zou moeten denken. Dat en niet anders is hier nl de insteek, de kern. Kennelijk lijden jullie alle gezamenlijk aan hetzelfde interpretatie probleem.


Ik noemde eerder het passeren van informatie omtrent dit onderwerp hier en op talloze andere fora als punt van aandacht en wat gebeurd er? De eerstvolgende paar reageerders passeren wederom deze informatie. Kennelijk zijn jullie er nog steeds niet achter dat het niet mijn eigenzinnige mening betreft maar de gedachten van zeer velen.

Saxbiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2015 01:59

Saxbiker 04 aug 2015 02:08

Iemand al opgevallen dat TS al is afgehaakt?
En geef hem eens ongelijk :?

Ik had het ook voor gezien gehouden.

Zou mijn info wel elders vinden zonder dit geouwehoer!

Oh ja; ik ben geen nieuwkomer, maar sta ook geregistreerd onder de naam Sebo. (Kan door computerproblemen echter tijdelijk niet bij dat account

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 aug 2015 09:18

Jongeman Spaceship weet het overal beter, maar durft nog niet te zeggen waar hij zijn kennis vandaan heeft.
@Saxbiker Het is niet de eerste topicstarter die hier afhaakt, maar ik kan me er alles bij voorstellen.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 aug 2015 09:46

Wat weet jongeman Ruimteschip beter dan? Hij weet alleen in elk mogelijk draadje te vertellen dat ieder ander altijd alles fout heeft, en dat hij de enige is die het bij het rechte eind heeft. Ik heb alleen nog nooit een echte bijdrage met onderbouwing o.i.d. Van hem gelezen. Duidelijk een " trol" dus. Ook geen wonder dat menig TS hem smeert nadat hij zich in een draadje heeft gemengd. Echt een topper dus, of gewoon een sneu persoon met een gigantische plaat voor zijn kop. Echt een persoon om te negeren, en dat is precies wat ik na deze post ga doen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 aug 2015 10:25

Eventjes gelijk iederéén tegen me in het harnas jagen ;)

Spaceship heeft wel een punt door op te merken dat de meeste mensen alleen van hun eigen ervaring uit gaan en er weinig moeite lijkt te worden gedaan om zich te verplaatsen in een ander. Dat zal niet opzettelijk zijn maar ik zie het ook regelmatig in diverse topics terug komen.

"ik kom met een 39x23 overal boven". Ja fijn...maar een ander dus niet.
"gewoon een windstoppertje aan doen als het koud is" Ja fijn, maar dan fiets ik nog steeds met bevroren voeten rond. Ik dus. Ik.
Het zijn maar voorbeelden, het komt erg vaak voor.

Dat Spaceship een trol is denk ik niet, dat hij een heel onaangename manier van zijn punt duidelijk maken vind ik wel. Waarom dat persee op die manier moet is me ook niet helemaal duidelijk.

Dat je als TS die ook eens een topic op dit forum opent om een vraag te stellen vaak een hele berg gezeik over je heen krijgt is me ook al eens opgevallen. Jammer.
Veni. Vidi. Fietsie.

Saxbiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2015 01:59

Saxbiker 04 aug 2015 10:44

Niet iedereen hoor :D

Ik kan prima leven met het feit dat anderen een andere mening hebben dan ik.

Ik vind het alleen jammer dat TS een vraag stelt en vervolgens maar afhaakt door het gekrakeel dat dan volgt.

Mocht hij nog wel meelezen zou ik zeggen :Bontrager garandeert zijn wielen meestal tot 120 kg.

Wat de toonzetting van meneer ruimteschip betreft; ach ik heb ze erger voorbij zien komen hier :?

Ik kan er in die zin wel boven staan.

Punt is alleen dat een hoop van dit gezeur voorkomen kan worden door elkaar een pb te sturen als men meent de ander iets duidelijk te moeten maken; en blijft het topic verschoond van het zinloze gekibbel.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 04 aug 2015 10:47

Afbeelding
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie