Dag heren (en dames), ik ben Lennert een 21 jarige student die op zoek is naar zijn eerste koersfiets. Na een lange tijd zoeken ben ik tot op 2 mogelijkheden gekomen, de granville G-Force 20 (http://www.granvillebikes.com/g-force.html#gforce20) en de Sensa umbria tiagra (http://www.sensabikes.com/bikes/road/48 ... iagra?c=24). ze zijn beide gemaakt uit aluminium en afgesteld met shimano tiagra en . Mijn vraag aan het ervaring rijke forum is welke van de 2 koop ik, de Sensa lijkt me de betere keuze (lichter, diepere wielen,...) de mooiere van de 2 fietsen is echter de Granville. Zijn er dingen die de Granville beter doet (ik weet absoluut niks van banden e.d). wat is jullie wijze raad?
alvast bedankt (ik ben niet van plan een 2de handsfiets te kopen)
mijn eerste koersfiets
Je koopt geen fiets vanwege de banden. Die zijn bijna altijd een (goedkope) restpost en sowieso een slijtageartikel. Na een jaar of eerder zijn ze versleten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
kijk nog eens rond, er zijn echt wel betere
Kijk eens naar het merk Cube, deze heeft een betere prijs kwaliteit verhouding en ook een carbon voorvork, deze is een stuk comfortabeler als en aluminium vork.
www.cube.eu
www.cube.eu
Als je deze fietsen tegen de adviesprijs koopt zijn ze te duur, dan heb je voor 100 euro meer een fiets met 105 en carbon vork. Meestal zijn ze echter voor rond de 700 euro te krijgen en dan is het zo slecht nog niet.
Het probleem bij deze fietsen is dat je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt mocht het wielrennen niet bevallen of juist zo goed bevallen dat je een betere fiets wilt. Over een paar maanden staan de modellen met de geheel vernieuwde Tiagra groep in de winkel en dan wordt dit alleen maar erger. Vandaar dat ik een lichte voorkeur voor de Sensa zou hebben, die verkoopt iets makkelijker omdat het een bekend merk is.
Het probleem bij deze fietsen is dat je ze aan de straatstenen niet kwijtraakt mocht het wielrennen niet bevallen of juist zo goed bevallen dat je een betere fiets wilt. Over een paar maanden staan de modellen met de geheel vernieuwde Tiagra groep in de winkel en dan wordt dit alleen maar erger. Vandaar dat ik een lichte voorkeur voor de Sensa zou hebben, die verkoopt iets makkelijker omdat het een bekend merk is.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zou niet gaan koersen met een triple. Op dat punt zouden beide fietsen afvallen.
Er komt dit najaar inderdaad een nieuwe Tiagra lijn, die een dubbel heeft en waarbij de waslijnen weg zijn. Veel deftiger en de moeite waard om even op te wachten.
http://road.cc/content/news/147338-shim ... 0-groupset
Er komt dit najaar inderdaad een nieuwe Tiagra lijn, die een dubbel heeft en waarbij de waslijnen weg zijn. Veel deftiger en de moeite waard om even op te wachten.
http://road.cc/content/news/147338-shim ... 0-groupset
Buiten de hogere Q factor en daardoor waarschijnlijk wat minder speling in de bochten met doortrappen zie ik echt geen nadeel aan een triple. Je zal vaak een 52 hebben ipv de 50 op de compact cranks (die je in die prijklasse meestal ziet).
Je kan eventueel ook eens kijken naar een : Bulls Vulture als het jouw maat is
Of bijvoorbeeld een Giant TCR
Je kan eventueel ook eens kijken naar een : Bulls Vulture als het jouw maat is
Of bijvoorbeeld een Giant TCR