Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Verkeerde keuze gemaakt?

Gebruikersavatar
Mikey74
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2014 17:32

Gebruikersavatar Mikey74 24 mei 2015 14:02

Hi iedereen,

Voor ik m'n verhaal begin als vast excuus voor mijn gebruik van benamingen. Ik ben nieuw in de 'racefietswereld' dus ik ken alle juiste termen en benamingen nog niet. ;)

Na veel wikken en wegen heb ik een paar weken geleden m'n eerste racefiets aangeschaft. Na verschillende berekeningen (verschillende sites geven verschillende adviezen) kwam ik voor mij uit op een framemaat van 55 (binnenbeenlengte 82 bij lengte 177). Mijn keuze is gevallen op een tweedehands Giant OCR Compact road maat L (55.5). (Foto's: http://1drv.ms/1Lt41mu)

Na een paar fietstochtjes te hebben gemaakt heb ik het gevoel dat ik op een te lange fiets zit. Ik heb het gevoel dat ik mij te veel moet strekken om goed te zitten.

Toen ik specifiek op Giant framematen ging Googlen kwam ik erachter dat Giant frames 'afwijken' qua maatvoering tov andere merken? Volgens Giant zelf had ik een M frame moeten hebben, niet een L (http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/tec ... ctroad/57/).

Mijn vraag is nu; is dit nog te corrigeren? Door bijvoorbeeld er een korte stuurpen (voorsprong?) op te zetten? Die is nu 13 cm maar ik zie dat je die ook een stuk korter hebt. Of ben ik mijzelf door dit soort correcties in een verkeerde houding aan het wurmen?

Groet,

Michael

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 mei 2015 14:25

Laat eens een paar foto's maken waarop we kunnen zien hoe je erop zit tijdens het fietsen. Handjes op het stuur, handjes in de beugel en dan door een aardige foto-graaf een paar foto's van opzij laten maken.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 24 mei 2015 14:27

Ik denk niet dat iemand goed kan zitten als je stuur op die manier staat :shock: