compact of dubbel
52/36 is niet echt een dubbel of compact, zit er tussenin. Als je alleen vlak in NL rijdt, dan werkt dit prima. Als je ook de bergen in gaat, dan is een compact beter.
Zie bijv. https://www.canyon.com/nl/technology/all-in-one/ en het Canyon topic alhier voor meer info.
Zie bijv. https://www.canyon.com/nl/technology/all-in-one/ en het Canyon topic alhier voor meer info.
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49
Uit Eigen ervaring (net 4 weken nieuwe fiets 52/36) zou ik zeggen, 50/34.
Vervolgens een 11/23 cassette voor vlak en evt een 11/28 cassette voor heuvels.
Dus niet wat ikzelf heb, vind dit (de 52) nl achteraf onnodig.
Vervolgens een 11/23 cassette voor vlak en evt een 11/28 cassette voor heuvels.
Dus niet wat ikzelf heb, vind dit (de 52) nl achteraf onnodig.
LEES DE F*#KING FAQ!!!!11!!!!
(Echt hoor, HOE moeilijk kan het zijn?)
(Normaal ben ik best aardig, maar je bent ongeveer nummer 1000 die een topic begint over dit uitgekauwde onderwerp)
(Echt hoor, HOE moeilijk kan het zijn?)
(Normaal ben ik best aardig, maar je bent ongeveer nummer 1000 die een topic begint over dit uitgekauwde onderwerp)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
50-34, en eventueel een 39 of 42t binnenblad er bij kopen voor op t vlak. Groter dan 50 heb je niet nodig als je geen wedstrijdrijder bent, en de kans dat je kleiner dan 36t voor nodig hebt als je gaat klimmen in bv de alpen of ardennen is aanzienlijk.