Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

CHESINI Dealers

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 dec 2014 16:12

Ik heb toch nog een vraag. Als je contact hebt met een redacteur van dit Forum. Waarom pak je het marketingtechnisch dan niet anders aan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 20 dec 2014 16:28

kaalpani schreef:Heren,. helaas voor jullie heeft een redacteur van Fiets gevraagd of ik de vraag van de poster kon beantwoorden.

Dus geen spam. Jammer dat jullie een conclusie trekken zonder informatie. ik hoop dat jullie dat in de rest van je prive leven/professionele omgeving niet doen. dat zou namelijk jammer zijn!

Ik kan me het niet voorstellen.
Omdat zei hier al meerdere keren hebben aangegeven dat zijn niet in het weekend op
Hun Site zitten.
En doordeweeks hebben ze ook niet alletijd om alle topics te volgen.
Laatst gewijzigd door Daniel1989 op 20 dec 2014 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 20 dec 2014 16:31

En dat een redacteur gevraagd heeft te reageren, wil natuurlijk, niet zeggen dat de eerste post niet vooropgezet kan zijn... Maar hoe Italiaans is dit? Zijn het hele dure Italiaanse stickers?
:winkthumb:

kaalpani
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:56

kaalpani 20 dec 2014 16:37

JPAR,

Ik heb contact met een redacteur van Fiets magazine, niet met een moderator van het Forum. Ik snap de vraag "marketing technisch"niet helemaal. Mogelijk bedoel je via een "prive bericht"aan de betreffende persoon.

Inderdaad had dat ook gekund, echter was mijn inschatting dat dan niemand anders met eenzelfde vraag geholpen is/was!
Agent Chesini Benelux

kaalpani
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:56

kaalpani 20 dec 2014 16:46

hedrikjan,

Ik begrijp dat je Chesini als Italiaanse merk niet kent.

in 2015 is CHESINI 90 jaar oud.
sinds 1954 zit men in het zelfde pand in Verona.
Alle stalen frames worden zelf ontworpen en gebouwd.

Carbon frames worden voor hun bebouwd (zelfs iTALIAN custum made TUBE TO TUBE frames) en monocoque op basis van Aziatische mals. Carbon is voor hun minder dan 5 procent van hun productie.

Ik hoop dat ik je vragen hiermee beantwoord heb. Verdiep je gewoon op www.Chesini.it

p.s. soms moet je mensen (leren) vertrouwen. Ik heb geen "dummy" posts nodig om informatie te genereren.

Misschien is het goed om je excuses aan de originele vraagsteller aan te bieden, want hem of haar heb je met je opmerkingen helemaal in een kwaad daglicht geplaatst. Of voel jij jezelf hiervoor te groot?
Agent Chesini Benelux

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 dec 2014 17:32

Ik ben dan weer niet verdacht (althans, dat hoop ik... 8-) )

Ben vanmiddag nog bij Tenuta in Leusden geweest, om mijn vers zelf-gebouwde voorwieltje te laten beoordelen. (Loop hier vaak even binnen)
Daar stond dus die Chesini die in de Fiets getest was. Ik heb hem even bekeken en "ter hand genomen", maar het is echt een erg fraai en licht stalen fietsje! Op maat gebouwd. (Verkeerde maat, namelijk niet de mijne :oops: )
Alleen de bladgoud-achtige merksticker en goudkleurige naven van de gebruikte wielen vond ik persoonlijk wat "overdone".
Maar toch, ik zou best verliefd kunnen worden op dit fietsje......

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 20 dec 2014 19:06

kaalpani schreef:hedrikjan,

Ik begrijp dat je Chesini als Italiaanse merk niet kent.

in 2015 is CHESINI 90 jaar oud.
sinds 1954 zit men in het zelfde pand in Verona.
Alle stalen frames worden zelf ontworpen en gebouwd.

Carbon frames worden voor hun bebouwd (zelfs iTALIAN custum made TUBE TO TUBE frames) en monocoque op basis van Aziatische mals. Carbon is voor hun minder dan 5 procent van hun productie.

Ik hoop dat ik je vragen hiermee beantwoord heb. Verdiep je gewoon op http://www.Chesini.it

p.s. soms moet je mensen (leren) vertrouwen. Ik heb geen "dummy" posts nodig om informatie te genereren.

Misschien is het goed om je excuses aan de originele vraagsteller aan te bieden, want hem of haar heb je met je opmerkingen helemaal in een kwaad daglicht geplaatst. Of voel jij jezelf hiervoor te groot?
De reden waarom ik mijn vraag stelde, is juist gelegen in het feit dat ik op de site van chesini.it geen antwoord kon vinden op de vragen die ik had. Ik heb gelezen dat het een oud merk is, dat ooit in Italië van de grond is gekomen. En dat er hier en daar wat gewonnen is op frames van chesini. Dat staat er allemaal mooi. En ook hebben ze nog een kantoor in Italië. Wat ze er doen wordt niet duidelijk.

Verder is er een winkel met technici en verkoopmedewerkers. En "the boss". Maar zo zijn er wel meer fabrikanten die van origine Italiaans zijn, en inmiddels niet meer produceren maar alleen maar assembleren in Italië (as dat al gebeurd). En dan ben je inmho een Italiaanse stickeraar. Dat klinkt wat flauw, maar dat is wel de marketing truc die wordt toegepast. Zo worden we met zijn allen "belazerd" (diep in ons hart weten we het allemaal, dus zo erg is het niet). Net zo als Bianchi. Daar zit inmiddels ook weinig italiaans meer aan behalve sentiment. En dat verkoopt als een malle :)

En wat betreft excuses, niet om het een of het ander. Ik heb van TS nog niks gehoord. Verder vind ik het wel heel erg toevallig allemaal en het internet heeft mij inmiddels geleerd dat vertrouwen op internet eerst gewonnen moet worden. En dat jij mij er op aan spreekt helpt wat dat betreft niet. Als het nu de redacteur was geweest, of een mod die e.e.a. uitlegt. Verder was mijn opmerking vooral een suggestie, met als doel te illustreren dat je opmerking dat het geen "spam" was wat mij betreft niet volledig doel trof, want het sluit niet alle mogelijkheden uit. En als ik het mis heb, en TS voelt zich daardoor gekwetst, dan ben ik helemaal niet te beroerd om mijn excuses aan te beiden. Dan doe ik het zelfs met plezier.

Verder even goede vrienden hoor.
:winkthumb:

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 20 dec 2014 20:06

Deze mod weet in ieder geval nergens van.

De IP adressen zijn wel van dezelfde provider, maar niet van hetzelfde blok.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 21 dec 2014 13:59

Mannen (M/V),

even: het was geen spam oid. Het was op mijn initiatief dat de importeur de vraag beantwoordde. Ik zag de vraag voorbij komen en heb de importeur 'gefacebooked'. Vandaar dat hij reageerde. ik ben ook degene die de fiets heeft getest en het artikel heeft geschreven. Ik wilde slechts behulpzaam zijn naar zowel de vraagsteller als de importeur. Meer niet en zeker niet minder. Zo, en nu gaan we weer lekker trappen! Na vandaag worden de dagen langer, op naar het voorjaar! Groet, aka Menno Grootjans
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2014 14:27

Gelukkig dat is ook weer opgehelderd, kan iedereen weer weer rustig slapen vanavond, nu nog de Chinarello's de wereld uit, dan kan het forum opgeheven worden en wordt het een prachtig 2015!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 dec 2014 14:30

Zijn we soms niet te wantrouwend? Zien we niet achter alles een truc?
Dat is dan ook weer uit de wereld en dan zijn er hier enkele die naar mijn mening nu beter hun excuses kunnen aanbieden.
En het excuuse dat de invoerder niet het volledige verhaal, van wie de vraag kwam om te reageren neerschreef doet weinig te zake in deze. Een beetje vertrouwen moet vooral op dit forum toch kunnen.


Vroeger zag je in België nogal wat toeristen op Chesini rondrijden. Dat is nu wel heel veel minder tot bijna letterlijk niets meer.

Een merk dat de boot een beetje gemist heeft en nu mogelijk een poging doet om terug op de kaart te geraken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 dec 2014 14:47

Lcsmet schreef:
Vroeger zag je in België nogal wat toeristen op Chesini rondrijden. Dat is nu wel heel veel minder tot bijna letterlijk niets meer.

Een merk dat de boot een beetje gemist heeft en nu mogelijk een poging doet om terug op de kaart te geraken.
En het is te hopen dat het een beetje gaat lukken want ze maken geweldige fietsen!
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie