Sinds wanneer kies je een fiets volledig met je verstand?gene schreef:Met mijn verstand kies ik .
Merckx of De Rosa
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Dat valt mee. Als je een maat M pakt dan kun je die vergelijken met een normale 56cm. Als je die weer afzet tegen andere merken 56'ers dan heeft hij dezelfde reach (396mm) en een balhoofdbuis van 16cm. Met andere woorden, hij is niet extreem maar vrij normaal.Dionysos schreef:Volgens mij heeft de San Remo een uitgesproken geometrie met een relatief lange bovenhuis en relatief korte balhoofdbuis (terwijl dat vroeger bij Merckx omgekeerd was). Je moet wel zeker weten dat zo'n geometrie je bevalt. Over het uiterlijk van beide frames zal ik me maar niet uitlaten (ik ben zo'n ouwe lul dat beide voor mij te modern ogen).
Mij viel op de Bike Motion de looks van Merckx wel iets tegen. De De Rosa vond ik wel mooier. Qua rijeigenschappen is het de vraag wat je wilt en wat de fietsen bieden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Sinds wanneer kies je een fiets volledig met je verstand? [/quotedaniel1975 schreef:gene schreef:Met mijn verstand kies ik .
Zo grappig dat ik niet meer bijkom van het lachen.
Maar zoals jij een fiets omschrijft:"stijlvol", "klassiek", "unieker", "minder schreeuwerig","rustiger", "ranker", vind ik zelfs nog grappiger. Jij bent een kunstkenner.
Dit vind ik grappig. Ik kijk naar de Merckx en zie eenzelfde frame als alle merken tegenwoordig hebben. Aero. Zit bijna geen verschil meer tussen de frames. Of je nu een Canyon, pina, ridley, koga of deze pakt. En dan vergeet ik er ook nog een heleboel. Het is allemaal niet meer origineel.ottorongo schreef:Ik zie De Rosa als een fiets van 12 in een dozijn.Vork/balhoofd en achterpoten bij Merckx zijn designvoller (over de vormgeving), en ik heb wel begrip voor andere meningen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Het kan aan mij liggen, maar ik vind een effectieve bovenbuislengte van 576 mm bij een balhoofdbuis van 160 mm toch iets agressiever dan normaal. Het valt natuurlijk niet buiten de orde, maar ik wou er de topic starter toch voor waarschuwen.Stuntman Mike schreef:Dat valt mee. Als je een maat M pakt dan kun je die vergelijken met een normale 56cm. Als je die weer afzet tegen andere merken 56'ers dan heeft hij dezelfde reach (396mm) en een balhoofdbuis van 16cm. Met andere woorden, hij is niet extreem maar vrij normaal.Dionysos schreef:Volgens mij heeft de San Remo een uitgesproken geometrie met een relatief lange bovenhuis en relatief korte balhoofdbuis (terwijl dat vroeger bij Merckx omgekeerd was). Je moet wel zeker weten dat zo'n geometrie je bevalt. Over het uiterlijk van beide frames zal ik me maar niet uitlaten (ik ben zo'n ouwe lul dat beide voor mij te modern ogen).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Yep, ik had toevallig 2 plaatjes van een Canyon en een F8 in het pina-topic geplaatst. Zelfde 'originele' design-ideen als de Merckx. Die verlaagde aansluiting van de achterbrug op de staande buis is standaard bij de zogenaamde aero frames.JPAR schreef:Dit vind ik grappig. Ik kijk naar de Merckx en zie eenzelfde frame als alle merken tegenwoordig hebben. Aero. Zit bijna geen verschil meer tussen de frames. Of je nu een Canyon, pina, ridley, koga of deze pakt. En dan vergeet ik er ook nog een heleboel. Het is allemaal niet meer origineel.ottorongo schreef:Ik zie De Rosa als een fiets van 12 in een dozijn.Vork/balhoofd en achterpoten bij Merckx zijn designvoller (over de vormgeving), en ik heb wel begrip voor andere meningen.
Less is bore
Ja, inderdaad de Merckx is in een moderner kleedje van de tekentafel gekomen maar wat is daar dan mis mee? Dat spreekt me juist aan, je moet met je tijd mee, toch!!
Bij DeRosa zie ik eigenlijk een model van 10 jaar terug, doe de stickers eraf en je krijgt ,volgens mij
(denk ik) een andere benadering.Maar volgens de reacties op het forum heb ik niet volgelingen.
Bij DeRosa zie ik eigenlijk een model van 10 jaar terug, doe de stickers eraf en je krijgt ,volgens mij
(denk ik) een andere benadering.Maar volgens de reacties op het forum heb ik niet volgelingen.
Het gaat niet om het modernere kleedje. Daar houd ik ook wel van. Vond de Wilier cento1 Air eerst prachtig. Maar nu alle fietsen zo op elkaar lijken is de lol er voor mij af. Er zit in al die aero frames geen originaliteit meer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tsja, stickers maken bij velen toch de fiets? Benieuwd hoeveel blanco frames de forummers zullen herkennen?
Een Pinarello zal lukken, een Roubaix zal lukken, misch een paar tt frames, en dan? Dan wordt het erg lastig.
Een Pinarello zal lukken, een Roubaix zal lukken, misch een paar tt frames, en dan? Dan wordt het erg lastig.
Less is bore
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Daar gaat het niet om, de reach is 396mm. Ook de balhoodbuis is normaal. Let wel, ik vergelijk hem met andere 'snelle' frames en niet met een comfortracer.Dionysos schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vind een effectieve bovenbuislengte van 576 mm bij een balhoofdbuis van 160 mm toch iets agressiever dan normaal. Het valt natuurlijk niet buiten de orde, maar ik wou er de topic starter toch voor waarschuwen.Stuntman Mike schreef:Dat valt mee. Als je een maat M pakt dan kun je die vergelijken met een normale 56cm. Als je die weer afzet tegen andere merken 56'ers dan heeft hij dezelfde reach (396mm) en een balhoofdbuis van 16cm. Met andere woorden, hij is niet extreem maar vrij normaal.Dionysos schreef:Volgens mij heeft de San Remo een uitgesproken geometrie met een relatief lange bovenhuis en relatief korte balhoofdbuis (terwijl dat vroeger bij Merckx omgekeerd was). Je moet wel zeker weten dat zo'n geometrie je bevalt. Over het uiterlijk van beide frames zal ik me maar niet uitlaten (ik ben zo'n ouwe lul dat beide voor mij te modern ogen).