Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

specialized Venge, Tarmac, Cervélo R3 of Trek SL8?

luc
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2014 22:43

luc 07 aug 2014 23:02

Ben op zoek naar een nieuwe fiets ter vervanging van mijn Scott CR1 PRO. Dit was een prima fiets maar tgv een ongeval een maatje kleiner geworden.
De concept store dealer zegt dan een Venge comfortabeler is dan een Tarmac? Dit vind ik echter nergens terug of forums....
De R3 is ongetwijfeld een prima frame en de Trek is nieuw....
Fiets dient om meerdere toertochten mee te rijden, zowel vlak als in de ardennen. Ook de Marmotte en Maratona dus het moet wel degelijk zijn.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 07 aug 2014 23:19

Met Trek heb ik persoonlijk niet zo veel, de nieuwe R3 is goed maar blinkt verder nergens in uit. Ik heb veel ervaring met beide Specialized fietsen. Ik heb een Venge en ook behoorlijk wat km met een Tarmac gereden. De reden dat je dealer zegt dat een Venge comfortabeler is heeft m.i. te maken met het feit dat een Tarmac stijver is. Echter ben ik wel van mening dat beide fietsen niet hard of zoals wel eens gezegd 'harsh' aanvoelen. Veelal roepen mensen dat een Venge oncomfortabel is, maar meestal zijn dit niet de mensen die er ook daadwerkelijk een bezitten. Een Roubaix met hoge wielen, 23mm banden op 9 bar is ook geen comfort bike meer... ;)

Het gewichtsverschil is ook verwaarloosbaar, compleet opgebouwde fietsen schelen maar het gewicht van enkele slokken uit je bidon.