Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Isaac Kaon+ vs Sensa Giulia custom

Zwaantje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2014 13:15

Zwaantje 03 jun 2014 13:49

Beste sportievelingen,

Mijn naam is Niels en ik ben nieuw hier op het forum. Uiteraard bezeten van het fietsen. Ik fiets al enige jaren op een Koga en ik wil iets nieuws aanschaffen. Na lang zoeken en rondkijken zal mijn keus waarschijnlijk vallen op een Isaac Kaon+ of een Sensa Giulia custom. Alleen zou ik graag jullie advies willen.

Tijdens mijn zoektocht en na het lezen van verschillende berichten op dit forum, kwam ik er achter dat de verkopers vaak in hun eigen straatje praten als ze een van de twee merken niet in hun winkel hebben. Dus daar wordt ik niet veel wijzer van.

Beide fietsen liggen namelijk in dezelfde prijsklasse, zo rond de 2500 euro, beide een carbon frame en volledig Ultegra afgemonteerd. Mijn twijfel is het verschil in kwaliteit tussen beide. Ik heb gehoord en gelezen dat Isaac een goede kwaliteit carbon produceert, maar is dit een groot verschil met die van Sensa? Bij de Sensa koop ik in de genoemde prijs een set carbon wielen, en bij de Isaac zijn dit de DT Swiss R28 spline.

Mijn doelen met de fiets....
Ik rijd zo nu en dan een tour mee, veel woon werk verkeer en zo nu en dan een recreatieve kwart triatlon.

Ik wil mijn keuze niet alleen laten hangen aan de looks, maar meer aan het technische en duurzame karakter van de fiets. Ik hoop op jullie adviezen en ervaringen met deze merken/typen

Gr. Niels

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 03 jun 2014 14:57

+1 voor de emotie..... ehh Isaac.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 03 jun 2014 15:50

Hier ook een +1 voor de isaac

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jun 2014 15:57

Giulia vanwege de wielen. Mijn Giulia weegt 1060 gram in maat M, de voorvork zit op 360 gram, het is gewoon een uitstekend frame. Stijf zat, stabiel en ruimte voor meer dan 23 mm banden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Jos...
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2014 14:40

Jos... 03 jun 2014 16:26

@Zwaantje waar woon je? Bij mij in het dorp heb je een erkent Isaac dealer. Hij doet zijn fietsen altijd weg voor een leuk prijsje dus zeker de moeite waard om daar eens heen te gaan, mits je dichtbij woont...

Zwaantje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2014 13:15

Zwaantje 03 jun 2014 18:12

Allereerst bedankt voor de reacties!

@patmaessen en TKMP
Kunnen jullie ook aangeven waarom jullie voor Isaac zouden kiezen?

@Jos
Ik woon in Spijkenisse. Hier ligt ook een dorpje (Heenvliet) waar een erkende dealer zit. Welk dorp bedoel jij?

Toevallig vanmiddag nog een mooie aanbieding gezien. Een Piranello Marvel die was afgeprijst voor 2499. Denk een overjarig model, welke nu een beetje in mijn twijfel is wordt meegetrokken....

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 03 jun 2014 20:13

hmm natuurlijk,
m'n fietsmaat rijdt er een, een photon en dat is echt een heerlijke bak, strak afgewerkt. ok deze is duurder en een TT.

om te beginnen:
kijk maar eens naar het frame van de isaac een mooie verzonken brace on derailleur plaat, een perfecte overgang van vork naar frame. en een non slooping frame vind ik mooier dan een bijna non slooping frame(sensa).

een isaac krijgt meer aandacht dan mijn eigen cinelli. :-( maar dat is m gegund

Zwaantje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2014 13:15

Zwaantje 04 jun 2014 06:17

Oké, dank voor je uitleg. Qua afwerking was mij dit ook zeker opgevallen, alleen vraag ik mij nog steeds af of er een kwaliteitsverschil is tussen deze fietsen?

En kent iemand de Pinarello Marvel?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 jun 2014 15:43

@TS: op 3 juni de keuze tussen een Isaac Kaon+ of een Sensa Giulia custom
Nog geen 24 u later komt er al een Pinarello Marvel bij.

Tip: kijk eerst een goed rond en leg dan je shortlist voor.

Heb je je al laten opmeten?
Belangrijkste aan een fiets is dat deze je "past".
Voor 2500 Euro moet je altijd een passende, kwalitatieve en ook nog eens mooie fiets kunnen vinden.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Zwaantje
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jun 2014 13:15

Zwaantje 04 jun 2014 16:23

@Lcsmet
Op 3 mei was mijn lijst nog groter.... ;)
Ik loop nu de laatste dagen dus te dubben over iets waar niemand (nog) echt een antwoord op heeft gegeven.

Zoals in mijn bericht al geschreven, heb ik al een paar jaar Koga gereden. Ik ben inderdaad al opgemeten.
Ik kwam de Pinarello gister toevallig tegen, dus vandaar mijn vraag.

Plaats reactie